Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Aanrader, een zeer leerzaam draadje dat foute ideeën, zelfs bij doorgewinterde vliegers, weghaald en zo de nodige crashes zal voorkomen. Nogmaals, aanrader, zou eigenlijk een sticky moeten zijn in het modelvliegen subforum. Belangrijkste info: een vliegtuig weet/voelt windsnelheid is, nooit, en merkt niets van (constante) windsnelheid.

edit: anderen hadden voor mij ook al reclame voor dat draadje gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even gejat uit een ander draadje.
Past hier wel.

Han.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je op de club geweest? En daar ben je gecrashed? Wanneer was dat dan?

Groet.

11 januari, op de verkeerde plek het oude vliegveld van die club

hallo,

net wezen vliegen met de easy star, naar veendam gereden geen mens te vinden daar
voor zover ik op de goede plek was, zag er maar triest uit
toch maar eens oefenen dacht ik

motor vol gas hoogteroer iets up een flinke swing en hup daar ging hij, mooi de lucht in en rondjes boven mijn hoofd
werd er zowat duizelig van, toen een stuk rechtuit met een bochtje weer terug, wat hoger en zelfs een looping
allemaal prima totdat hij buiten bereik van mijn zender kwam

rennen dat ik deed om hem weer in bereik te krijgen, gelukkig vloog hij rondjes, toen hij weer in bereik was stond de handel van de zender (tijdens rennen) verkeerd en dook hij naar beneden
vlug weer hendel andere kant op, te laat en hij lag in het kanaal achter de motorcrossbaan, precies aan de verkeerde kant

mazzel dat hij met de goede kant boven lag en dreef !! met veel moeite (iedere keer wat gas geven als hij goed lag) naar de kant gevaren tot het riet
dacht het zal zo diep niet zijn aan de kant maar dat viel tegen, nat pak ((koud)

iig heb voor de eerste keer gevlogen, vond het prachtig, ging nog best hard ook (wind mee) met dat kleine motortje

les die ik geleerd heb is , de zender van hobby king heeft te weinig bereik en bij kanalen zie je me ook niet meer
zondag maar eens in stadskanaal kijken

groet alfred

had het gepost in easy star 11

iig heb voor de eerste keer gevlogen, vond het prachtig, ging nog best hard ook (wind mee) met dat kleine motortje
...my plane goes one hundred miles per hour... :)

les die ik geleerd heb is , de zender van hobby king heeft te weinig bereik en bij kanalen zie je me ook niet meer
da's een grote uitspraak voor iemand die geen kans ziet zijn model bij zich in de buurt te houden...
But my plane goes one hundred miles per hour.

lees anders dat er afgelopen weekeinde 3 van die easy stars zijn neergestort hier in het beginnersforum
en dat bij windkracht 0/1

zo gemakkelijk zijn ze dan toch ook weer niet

groet alfred

Als niet weet wat je aan het doen bent is alles moeilijk. Het zijn WEL hele fijne gemoedelijke toestellen. Heb er zelf mee gevlogen (van iemand anders).

Ik heb met dat toestel een kennis leren vliegen. Heel rustig aan, met het standaard motortje eerst, daarna brushless. Maar pas op: niet omdat het sneller moest, maar efficienter en met minder geluid. Bovendien was die standaard motor volgens mij aan het verslijten (ik kan het me niet goed herinneren meer). Daarna heeft hij een MiniMag op brushless met 2 cellen batterij verder met ailerons geleerd, en het vereist een zekere zelfbeheersing en instelling om stap voor stap alles uit te bouwen. Dat had hij, waardoor hij erg netjes vliegt.

Geen grote motoren nodig om met wind te vliegen. Al moet je motor natuurlijk wel in staat zijn om het vliegtuig met minimaal de windsnelheid plus een beetje te kunnen laten vliegen. Anders wordt het modelvliegen nog echt een sport en moet je achter je vliegtuig aan hardlopen...

Maar zoals gezegd, eerst bij windstil beginnen...

Hallo ik wil mij even voorstellen op het forum mijn naam is Giel de Wind ik ben 62 jaar en ik woon in Genderen (in de buurt van Waalwijk).
Ik ben reeds 38 Jaar lid van de Radio Vliegclub Brabant uit kaatsheuvel maar heb de afgelopen
20 Jaar niet meer gevlogen.
Ben afgelopen september weer begonnen en bevalt goed ben begonnen met een laagdekker
druine acrobat wat zeer goedmoedig vliegt en heb afgelopen weekend mijn polaris in gevlogen
welke uitstekend vloog ik heb gemerkt dat je het vliegen niet verleerd maar wel de feeling
kwijt raakt maar dit komt weer aardig terug.
Ik heb genoten van het draadje over tegen en met de wind mee vliegen en daar best iets van
geleerd(daar ik van wegen mijn achternaam altijd met de wind mee vlieg) komt er tog meer
bij kijken dan ik dacht. Ik hoop dat ik een beetje uit de voeten kan op dit forum omdat dit voor
mij helemaal nieuw is en ik nog moet wennen.

Groeten:mawi 1.

Hallo Giel,

Welkom op het forum! Veel plezier weer met vliegen (begrijp ik nu goed dat je dus 20 jaar contributie hebt betaald bij een vereniging waar je nooit met een zender in je handen hebt gestaan???)

Jongens, dit hele draadje is toch gewoon KUL, er is NIEMAND zo dom om te proberen op deze manier te gaan vliegen.
Hebben jullie het gewoon niet door dan??????
Het is een 1 april grap, gewoon even wachten tot 1-4-2012, dan zal je zien dat Alfred een modelvlieger is met 20 jaar ervaring en iedere keer z'n eigen rot lacht om alle reacties.
Groet,
Tjeerd

Oh wel hoor. Iemand hier uit mijn buurt kocht eerst een easystar van me over, toen die na een uur kapot was kwam hij terug voor de magister. Die leefde ook maar erg kort, daarna vond hij een funjet wel een goed idee. Toen dat ook na tien seconden het loodje legde besloot hij maar een T-Rex 600 te kopen. Raad eens naar het resultaat...

Daarna heeft hij de moed opgegeven. Wilde ook niets horen van hulp, simmen of uitleg.
Tsja...

11 januari, op de verkeerde plek het oude vliegveld van die club

had het gepost in easy star 11

DAT is dus NIET de bedoeling. Alleen gaan vliegen bij een vliegclub terwijl er NIEMAND is!
Wat denk je wel. Als je een ongeluk had veroorzaakt zouden wij als club erop aangekeken worden, dat we iemand zomaar alleen laten vliegen. Iemand die NIET KAN vliegen! Dat vind ik, en ik denk niet alleen ik, maar iedereen die dit leest, ZEER onverantwoordelijk! Wat mij betreft ben je hierbij ook niet meer welkom bij onze club. Echter heb ik dat niet te bepalen, maar ik zal wel het bestuur van de club hierover inlichten.

Ik hoop dat het je goed gaat in deze hobby, en dat er niemand van je stommiteiten hinder ondervindt, maar kom liever niet weer in de buurt van onze club te vliegen.

Groet.

hallo,

meen dat ik op het hondclub veldje vloog, al dacht ik wel op de vliegclub te zijn

maar goed streep veendam van de lijst. blijven er 4 over
de amac, historisch rally team/ de kartclub/stadskanaal en onze demente opa/vader

vervelend genoeg allemaal (stadskanaal weet ik niet zeker) op woensdag/zater en zondag

keuzes :( vliegen is het goedkoopst
mooi was het als er iemand in de buurt woonde die het me wil leren en anders leer ik het zelf na een aantal brokken
blijf het ook doen want het bevalt me

wat me eerlijk gezegt niet bevalt is wat jij post en ook dat her en der tussen de regels door lees over zenders en vliegtuigen die aanbevolen worden omdat je anders niet terecht kunt

hoe zit dat eigenlijk met schade ?

kan me voorstellen dat als er een aantal vliegtuigen rondvliegen en bv iemand als ik opstijgt er niet alleen op de grond gecrasht wordt maar ook in de lucht

bv kartsport en motorcross is het pech en ieder voor zich

groet alfred

ps ; even goede vrienden hoor

Wat mij betreft ben je hierbij ook niet meer welkom bij onze club.
Een begrijpelijke reactie... maar waarschijnlijk heeft Alfred geen idee gehad dat hij riskeerde een club te benadelen. Ik vind het niet zo onvoorstelbaar dat een leek denkt: Het is hier een vliegclub, er is niemand maar waarom zou ik niet vliegen.

Ik hoop dat het je goed gaat in deze hobby, en dat er niemand van je stommiteiten hinder ondervindt, maar kom liever niet weer in de buurt van onze club te vliegen.

Groet.

Zeg snotneusje, je praat tegen een volwassen man. Dim dus maar snel een beetje in en denk eens goed na over wat je ouders je ooit (als het goed is) hebben geleerd over respect en goede manieren. Daarnaast heb jij absoluut geen fluit te vertellen over wie wel of niet op het terrein van jouw club mag komen en als het bestuur een beginner daarom zou weigeren wordt het tijd om jullie papieren in te nemen en de club op te doeken.

Daarnaast mag hij rustig 100 meter van jullie veldje gaan staan en zoveel vliegen (of pogingen daartoe doen) als hij wil. Prachtig land hebben we toch waar "wildvliegen" gewoon is toegestaan.

hoe zit dat eigenlijk met schade ?

kan me voorstellen dat als er een aantal vliegtuigen rondvliegen en bv iemand als ik opstijgt er niet alleen op de grond gecrasht wordt maar ook in de lucht

bv kartsport en motorcross is het pech en ieder voor zich

groet alfred

ps ; even goede vrienden hoor

Met vliegen is dat ook zo. Daarom roep je meestal ook "start" of "landing" als je dat van plan bent, dan kunnen andere vliegers uit je route blijven. Bij een midair heeft degene met de meeste schade gewoon pech gehad. Risico van het samen vliegen.

hallo,

oke bedankt
kan me dan ook wel weer de reacties van diverse leden voorstellen over een topic en iemand als ik

groet alfred

Jongens, dit hele draadje is toch gewoon KUL, er is NIEMAND zo dom om te proberen op deze manier te gaan vliegen.
Hebben jullie het gewoon niet door dan??????
Het is een 1 april grap, gewoon even wachten tot 1-4-2012, dan zal je zien dat Alfred een modelvlieger is met 20 jaar ervaring en iedere keer z'n eigen rot lacht om alle reacties.
Groet,
Tjeerd

Hmmm....ik heb ook zo mijn bedenkingen...

Back