Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Hey Alfred.

Je kan bij een club langs gaan, maarrrrrr... je kan ook hier gewoon terecht met je vragen (waarom op een club langs gaan, als hier veel mensen zitten die op menig club vliegen?).

Enfin. Wat je kan doen is het volgende. Je hebt de vleugel al "koud" gelijmt zie ik. Ik zou zeggen.

Pak een stanley mes. Snij over de lengte van de vleugel 2 snedes, welke je niet door en door maakt. Lijm er vervolgens een karbonstrip in van +/- 5mm breed. Tape het af, en je vleugel is weer oersterk.

Zie afb. voor wat ik bedoel ongeveer;

vleugel.png

Doe dit ook gelijk bij de andere vleugel.
Zo is deze terug in evenwicht, ga je anders met je ailerons moeten corigeren.

Johan.

Doe dit ook gelijk bij de andere vleugel.
Zo is deze terug in evenwicht, ga je anders met je ailerons moeten corigeren.

Johan.

Ja dat kan. Ikzelf doe dat nooit, maar dat komt dan misschien ook wel weer ten goede in mijn vliegstijl. Maar dat terzijde ;-)

Nee... geen beginnerstoestel... Deze heb je bij de eerste vlucht aan flarden.
Is nog lastiger te repareren. Leg ook dat prachtige toestel nog maar even in de kast voor later.

Heeft echter wel een grote vliegstabiliteit door de V stelling. Echter als je die niet goed stuurt, kist uitbreekt gaat ook deze stijl de grond in. Voor les zou je er wel mee aan kunnen vangen... maar dan zijn er verstandiger keuzen te maken, waar je meer van leert. Het voordeel van les nemen is, dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.
Uitvinden kost soms veel geld.

Gut... je zal maar zonder les het Nederlands opnieuw moeten uitvinden... denk je dat je het te pakken hebt...
ben je nog niet verstaanbaar.:mrgreen:

Als je daar mee gaat vliegen zonder goede begeleiding dan is het na de eerste startpoging voorbij. Dat het met je Cessna (en straks met de E-zwever) fout is gegaan, ligt niet aan de toestellen, maar aan jou!

Je vliegervaring is nul en je technisch inzicht in de modelvliegtechniek gering. Wat verwacht je nu eigenlijk. Dat je "spontaan" kan vlegen?

Een toestel in houtbouw is veel kwetsbaarder dan een schuimmodel. Bovendien, herstel van schade aan een houtbouwtoestel vraagt specifieke vaardigheden.

Als je de boel heel wilt houden, dan heb ik een goede raad, ga naar een vereniging. Eigenlijk hat je dat beter vóór de aanschaf van je tweede toestel moeten doen en de keuze voor een goed beginnersvliegtuig samen met de clubinstructeurs moeten maken.

Hmmm... mag ik even vragen naar je leeftijd? Welke wellicht gevolg heeft voor je mobiliteit... en daar mogelijk een probleem ligt? Dolgraag willen vliegen... maar een forse reisafstand naar een club?

Laatst bewerkt:
heb wel een auto`tje, twijfel tussen stadskanaal en veendam
al zal er nu met de kersttijd weinig te doen zijn bij de clubs

een zwever zweeft toch ook zonder motor ?

Beste Alfred,
Ga nu gewoon een op de sites kijken van de je omringende clubs.
Bel van een -die je sympathiek overkomt- de contactpersoon... vraag wanneer er gevlogen wordt... veelal op de weekends... voor zover het weer dat toelaat en ga er gewoon eens praten, laat je informeren, stel vragen en geef je ogen de kost. Maak gewoon kennis met de zaak. Wellicht is het deze vrijdag prima weer en zijn er een paar fanaten bezig!

Een zwever komt alleen op hoogte door dat deze gesleept, gelierd, gezwieperd (DLG), etc of met eigen aandrijving zoals dat getoonde zwevertje.
Is het eenmaal op hoogte, dan kan het toestel blijven zweven op thermiek, stijgwind als die er is. En zwever is niet ideaal om mee te leren of lessen. Wel kan het een ideale les zwever zijn, of vakantiekist.... voor later.

In alle gevallen moet je goed leren sturen om geen brokken te maken of je toestel volledig te verliezen buiten het oog.

Lessen doe je het best met een motor trainertje. Leren strak je basisfiguren te vliegen. Rekening te houden met de wind. Netjes zonder brokken en angst te landen op de plek die jij wilt en niet de samenloop van omstandigheden. Je toestel te vliegen daar dat jij wilt dat het vliegt etc. En vooral veilig. Daar komt wel wat bij kijken.
Hoe groter die trainer, des te fijner die vliegt. Zou me eens gaan verdiepen in de beginners topics. Daar staat heel veel wijsheid.

Prima dat je gretig bent! En dat het snel moet. Die drive hebben we allemaal. Want het is een top-hobby.
Nu zal het weer met de Kerst niet zo best wezen. Geduld dus. Maar in de modelbouw moet je altijd tijd, zorg en geduld hebben.
Gr Bas

jammer

er een multiplex easy star en multiplex minimag bijgekocht, nou moet het toch gaan lukken

twee extra sterke motoren en regelaar gekocht zodat het verticaal kan opstijgen :murder:

o maar neem de tips wel ter harte hoor, in januari wordt ik lid van ee club

las over balanceren, mijne hangt achterover
heb zoals te lezen een haakje op 1/3 van de vleugel gemaakt en hem aan een touwtje opgehangen

100_7023.jpg

er moet nogal wat gewicht bij om hem recht te krijgen

of ben ik weer verkeerd bezig

groet alfred

ps kwa breedte lijkt hij aardig in evenwicht

bij het neerstorten bleek ook dat de roeren op de vleugel niet helemaal goed stonden dt zal het naar rechts wegduiken wel veroorzaakt hebben denk ik

hallo

de vliegclub in stadskanaal is op 31 dec aanwezig , vuurwerkvliegen , we zijn er tussen 1100 en 1500 uur .
als je wilt mag je wel langs komen voor een kop soep en info

gr frank
ms&o stadskanaal
mso stadskanaal ( ook op facebook )

hallo

leuk, kom kijken

net weer een domme stunt
vliegtuig hing aan het touwtje en dacht laat ik eens wat rustig proberen
had ik de zender via de pc op mode 2 staan, zet de zender aan en dat ding meteen de kamer door, touwtje eruit vaas ok en recht tegen het raam
weer kaduke propellor en deze keer de staart ook geknakt

maar hij vloog !!! wel 1 meter

fijne feestdagen en tot ziens op oudjaarsdag

ps ; wil het staartstuk nu van triplex gaan maken met kleine scharniertjes
zou dat kunnen want ben helemaal ziek van dat knakkende/brekende schuim

komt toch een sterkere en ook zwaardere motor en lipo in, of denk ik weer helemaal fout ?

Nee hoor gaat hartstikke goed. Ga zo door.:cool:

Harold.Ik neem aan dat dit wat sarcastisch bedoeld is.
Breng Alfred TotalLoss nu niet op een verkeerd idee.
Alfred schrijft nu al na een poging dat hij het knakkende en scheurende schuim al zat is.
Alfred,om te beginnen,zal je in je gehele vliegloopbaan wel eens een vliegtuig verliezen.Wen daar maar aan,hoe lullig het ook is.
Maar zoals zo'n beetje iedereen hierboven je al verteld heeft.Stop met experimenteren en kopen van vliegtuigen.Neem het hele zaakje mee in de auto naar een club en laat je daar onder begeleiding verder helpen.
Zo zijn we nagenoeg allemaal begonnen.Pas ervoor op dat als je op deze manier doorgaat ,je hekel hebben aan een gecrashed vliegtuig omslaat in frustratie,want dan is het plezier van de hobby eraf. En het is zo.n geweldige hobby.
Het gaat echt wel goedkomen met jouw en je hobby.
Maar doe alles met beleid.
Succes ermee

Groeten Gerald

de cesna beschouw ik voorlopig als testding, vind aan deze en andere dingen knutselen net zo leuk als het vliegen daar ligt het niet aan

de zwever gaat voorlopig netjes aan het plafond (6 m hoog) de mini mag ook en met de easy star ga ik langs de club om wat te leren

al zal de cesna nog wel wat duikvluchten maken voor die tijd

groet alfred

Back