Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Lijkt of je prop niet goed gecenterd is.

Btw kan het niet goed zien, denk het wel maar anders. Zit je prop er wel goed op?
Tekst 7x6 naar de neus toe gericht.

... wil vanavond me easy star plakken maar twijfel welke motor ik wil
eerst een kleine en later een grote of meteen maar die joekel erin
scheelt een keer plakken

<foto weggehaald>.

wat is wijsheid ?

het vliegt wel kek met 600+watt ...
Ik verwacht dat je er niet mee mag vliegen bij de club, komt niet door de keuring. En als ze daar nog geen keuring hebben, zal geen enkele instructeur de verantwoording willen hebben. Hoogstens na een grondige disclaimer vliegen dan.

Zit je prop er wel goed op? Tekst 7x6 naar de neus toe gericht.
Goed gezien - volgens mij zit-ie ook achterstevoren.
Tekst naar voren (dat is de kant waar de neus zit). Vlakke kant van de prop naar achteren (dat is de kant waar de staart zit).

100_7426.jpg

(die toevoegingen, over de neus en de staart, zijn niet lullig bedoeld; als je van achteren tegen het toestel aankijkt kan je "achter" en "voor" makkelijk verkeerd interpreteren)

Ik verwacht dat je er niet mee mag vliegen bij de club, komt niet door de keuring. En als ze daar nog geen keuring hebben, zal geen enkele instructeur de verantwoording willen hebben. Hoogstens na een grondige disclaimer vliegen dan.

Laten we maar gewoon afwachten wat er bij de eerste les gezegd word, misschien valt het allemaal best wel mee en is het sterk zat, dat is uiteraard niet heel goed te beoordelen op de foto's.

Wanneer is je eerste les alfred?

Die hoek omhoog klopt denk ik wel aardig, als ik zo ergens anders kijk:

EZ_Aileron.JPG

En zo komt mijn foto toch nog eens goed van pas.. hahaha! :) Leuk om te zien dat je mijn foto gebruikt. :D

@Alfred: Wat betreft je prop. Het lijkt net alsof hij niet in het midden van de as zit. Zit er speling tussen? Op deze manier kun je wel vliegen. Is geen reden tot gevaar. Alleen verkl**t je er je motor mee. Dat is zonde.

En inderdaad. Eerst afwachten wat je club te melden heeft over de degelijkheid. Mijn EZ* zag er op een gegeven moment zo uit (en vloog nog prima!)

easystar_heel.jpg

Lijkt of je prop niet goed gecenterd is.

Btw kan het niet goed zien, denk het wel maar anders. Zit je prop er wel goed op?
Tekst 7x6 naar de neus toe gericht.

ja met de tekst naar voren en de motor loopt nu rechtsom ipv linksom, propellor is goed gecentreert en vastgezet
motor zat idd wat scheef, toen de staart erop zat heb ik hem in lijn gebogen

@ r v sommeren ; 270 watt lijkt me nu niet echt een bezwaar
mocht dat wel zo zijn ga ik lessen met de mini mag, had ergens gelezen dat beginnen met vliegen beter is (kwa gewenning) als je direct een vliegtuig neemt met rolroeren

zaterdag eerst kijken hoe anderen het doen, lessen komen nog wel

groet alfred

@ die laatste foto 5P1K3 geeft hoop, kan nog wel wat crashen zie ik

zaterdag eerst kijken hoe anderen het doen, lessen komen nog wel

Neem wel je vliegtuig mee a.s. zaterdag. Er is niets fijners om te zien dat jouw vliegtuig, bestuurd door een ander (en dus direct afgesteld wordt) een goede vlucht maakt.

Wat betreft die foto. Dat was echt een kick-ass easystar. Moest hem op gegeven moment wel weg gooien. Kon er niet meer mee door :(

... Wat betreft je prop. Het lijkt net alsof hij niet in het midden van de as zit. Zit er speling tussen? Op deze manier kun je wel vliegen. Is geen reden tot gevaar. Alleen verkl**t je er je motor mee. ...
En de elektronica.

... @ r v sommeren ; 270 watt lijkt me nu niet echt een bezwaar ...
Mijn quote had betrekking op 600Watt in een licht toestel. Niet zozeer op of jij al of niet met een bepaald vermogen sic mogen vliegen van een club.

Die 270Watt ga je volgens mij nooit halen met deze prop.

Prop leek mij wel goed te zitten.
Bij props met veel spoed zit de verdikking namelijk aan de voorzijde. Anders krijg je gedoe met de spinnerplaat.

En wegdraaien van de prop leek ook te kloppen maar op een mat zwarte prop is het lastig te zien. Dus was meer just incase. Je zou echt niet de eerste zijn.

Al diverse keren meegemaakt op de club. Zowel nitro als elektro.
Of een 12x3,25 prop op een 10CC. En dan afvragen waarom die zo'n herrie maakt en geen vermogen levert.

p.s. heb je nog een linkje van die motor?

Morgen wat buitjes en bewolkt, maar wel rustig qua wind als ik het zo zie. Dus in vergelijking met afgelopen weken is het goed vliegweer!

Alfred zou sponsoring moeten vragen aan UHU POR :-)

Blijft echt een interessant draadje, vooral filmpjes zijn leerzaam voor andere beginners (of gewoon entertainment voor de gevorderden)

Als je ooit verveeld raakt van het vliegen kan je nog altijd een bom drop mechanisme maken of fpv beginnen vliegen met die 270W easystar :-)

keep us posted Alfred! :D

Niet meer kletsen jongens! Het is schitterend weer! De accu's liggen aan de lader en de thermos met thee staat al klaar. Tijd om te gaan doen waar het in dit forum constant over gaat - Vliegen! :D

Voor dit soort weer heb ik overigens een paar vingerloze handschoentjes van de damesafdeling van C&A; heel dun (dun genoeg om een DLG mee te gooien) maar warm genoeg om je handen te beschermen. Je kunt vliegaccu's het best in de auto bewaren, lage temperaturen is niet goed voor lipo's. (even voor de minder gevorderden)

Npu succes Alfred.

Tip voor warme accu's.
Warm water in fles.
krantje er over.

000_0014.jpg

Zo volverwachting.

Han.

Da's wel een aardige truc om accu's warm te houden...
Misschien nog effectiever zijn van die koelelementen zoals ze voor dit soort koelboxen verkocht worden (die houden ook warm namelijk). Kosten ongeveer niks en blijven nog veel langer op temperatuur.

Zelf ben ik niet zo'n koudweervlieger, maar ik heb een excuus: ik vlieg voornamelijk zwevers, en er is nu toch geen thermiek...

Onzin. Meer dan genoeg thermiek! Ik heb begin januari op de hei staan vliegen met een aantal andere DLG'ers maar vliegtijden van 4-6 minuten waren geen enkel probleem. Dus, handschoenen aan en gaan met die zwevers!

;)

Onzin. Meer dan genoeg thermiek! Ik heb begin januari op de hei staan vliegen met een aantal andere DLG'ers maar vliegtijden van 4-6 minuten waren geen enkel probleem.
4-6 minuten noem ik eigenlijk geen thermiek... :-) Dan ga ik wel schaatsen, of misschien pak ik de Tiger Moth.

Onzin. Meer dan genoeg thermiek! Ik heb begin januari op de hei staan vliegen met een aantal andere DLG'ers maar vliegtijden van 4-6 minuten waren geen enkel probleem. Dus, handschoenen aan en gaan met die zwevers!

;)

Je vergeet wel dat het deze maand nog niet echt winter geweest is he.. Dus begin januari heb je staan vliegen alsof het lente was :lol:

En idd.. Niet turen naar het forum, vliiiiiiiieeeeeeeeeegggggggggeeeen! :)

Eens zien of alles heel blijft vandaag.. (bij mij dan..)

Back