Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Helpt dat nu echt? Moet je je zender dan aan zo'n nekstrap hangen of kun je 'm dan nog gewoon vasthouden? Ik heb met de DLG de zender los in de hand (gebruik ik als tegenwicht met gooien) maar ik kan me niet voorstellen dat dat ding dan goed om je zender blijft zitten?

Meen ergens gezien te hebben dat je ze ook verwarmd kunt kopen, dat lijkt me dan wel weer wat :) het was toch flink koud op het veld.

Ja hoor, het helpt echt wel. Het is voornamelijk de koude straffe wind die buiten bereik van je handen blijft.

Zonder nekstrap kan wel, alleen met is makkelijker (dan zweeft je zender in het omhulsel zeg maar).

Verwarmd zijn ze er ook. Er zijn er bij ons op de club ook die hem verwarmd gemaakt hebben :) Ach, een beetje doorgewinterde vlieger kan wel tegen wat kou toch? ;)

Heb dit hele draadje eens achter elkaar gelezen. Interessant voor een beginner! Conclusie:
zie door de bomen het bos niet meer. De één weet het nog beter dan de ander. Iets is me
wel duidelijk. Het buskruit is door meer dan één m/vr uitgevonden.

Wat deed ik na m'n 3 heli's bouwen/vliegen: echt goede raad volgen.
Kijk eens hier, wie dat wil zien.

multiplex-easystar-ii-14

Nog geen spijt gehad!

Laatst bewerkt door een moderator:
alleen dat je een easy star vliegt en het net als egeltjes heeeeel voorzichtig doet.

Brrr was koud vandaag met vliegen. De 3S 2200 mAh batterijen hadden nooit zo'n last van de kou omdat ie in een afgesloten bak zaten, zodat de temperatuur er wel een paar uur in bleef. Maar stom stom, de 2S 500 mAh batterijetjes voor in de Merlin lagen in de kou en toen ik voor vertrek nog een rondje wilde maken. En die wilden niet :(... Bij meer dan 50% gas sloeg de motorsturing steeds af. Vervolgens batterijen opgewarmd, en daarna probleemloos gevlogen. Dus de koude kan een serieuze invloed hebben!

blij dat ik geen prius rij

leerzame dag geweest, niet gevlogen mijn zender had het gas en de rolroeren verkeerd staan (verkeerd om)
maar toch veel bijgeleerd en gezien vandaag, misschien morgen in pekela uitproberen

groet alfred

Kon je die niet even reversen dan.
En had je die de voorgaande vluchten dan ook zo staan.
Want met inversed rudder kan je lang tegen sturen maar dan wordt het niet minder.

Die opmerking over of je rudder wel de juiste kan op ging een paar posts terug al gemaakt.

En gas verkeerd om? Nou ja er vliegt iemand bij ons met gas bovenin voor uit en onderin voor vol gas maar heel vaak komt het niet voor.

En idd wat zo'n een prius doen of 100% elektro accu als ie een nachtje of wat bij -10 of meer moet staan.

Wilde het al bijna zeggen.
De 2 die ik ken doen beide zweven & daarbij motor.

Oh ja deze opmerking had ik volgens mij hier nog niet gemaakt.

Grofweg mag je accu 20% van je totale vlieggewicht wegen.
Motor á 10%.

Dan heb je een richtlijn. Beetje meer of minder hangt af van je model en doeleinden maar voor het gemiddelde model is dit een goede basis regel.
Die 10% motor is al aan de hoge kant.

Er zijn nog veel meer van dit soort regeltjes. Even zoeken op het forum in de tech topics.

ff een linkje :

Aircraft Modeling - Articles - RC Transmitter Modes
achter het vliegtuig gaan staan en dan alle roeren controleren
dus rechter stick naar rechts is : rechter roer omhoog
rechter stick naar achteren hoogte roer gaat omhoog
linker stick naar voren is gas open
linker stick naar links , richtingsroer gaat naar links

gaat goed komen

gr frank

hallo,

het zou moeten kunnen maar krijg het niet voor elkaar

100_7445.jpg

100_7446.jpg

groet alfred

Nou je moet in ieder geval geen flapperon hebben.

Weet even niet meer om welk model het nu gaat?
EZ heeft toch geen ailerons?

Ander model met ailerons
1 servo of 2 voor Ailerons.
Y kabel is een optie.
Via ontvanger. in 2 kanalen prikken. Welke weet ik niet voor dit type. Bv 2 en 5/6

Aileron functie: vanaf achter gezien: Linksaf Linker aileron omhoog / Rechter omlaag.

Rechtsaf. Linker omlaag / Rechter omhoog.

Rudder: links = Links en recht is rechts.
Hoogte : omhoog is roer omhoog en omlaag is roer omlaag. Zals hierboven al vermeld was.

Flapperon is dat je de ailerons gebruikt als flaps tijdens de landing (volgens mij was dit eigenlijk de topic vraag in het begin)
Dus bv linker en rechter aileron gaan 50% omlaag. Dn blijft er nog wat over om te sturen door link en rechts minder of meer uitslag te geven.

Elevon/Ailevator is Deltamix. Ofwel hoogteroer en aileron gecombineerd.
Wordt gebruikt op zo'n beetje alles wat geen staart heeft.
Af en toe op 3D funfly's al werkt hoogte dan juist anderom om de vleugel meer lieft te geven bij hoogteroer input.

V-Tail / V-staart Net zoals Delta alleen dan gevouwen onder een hoek van á 120 graden (meestal omhoog).
Echter pakt de zender vaak het rudder kanaal ipv aileron.
En rudder staat inversed t.o.v. de ailerons in deltamix.

hallo,

het gaat om de cesna
het gas gaat nu van boven naar beneden (oplopend) en zou andersom moeten
de buitenste rolroeren gaan verkeerd om de binnenste (flaps) doen het goed

kabeltje omdraaien van de servo werkt niet
via de pc werkt ook (nog) niet
ga nu eens de beschrijving van de regelaar erbij pakken isschien dat dat iets oplevert

en met die stimulatie ben ik intussen alweer 65 X neergestort, 34 sec is de score totnogtoe

groet alfred

Ja dan moet je dus de throttle en aileron inverteren op je afstandsbediening. De draadjes op de ontvanger mag je niet omdraaien, maar ik neem aan dat dat een grapje was?

Afblijven van flapperon, dat werkt bij deze Cessna niet goed. Hij stallt dan erg plots, terwijl het sturen niet lekker gaat. Dan haal je niet eens de 10 seconde meer.

Maar je zegt dat het niet werkt op de simulator, maar je hebt wel gevlogen op de simulator. Anders kan je niet 65x neerstorten. Ik snap het niet?

Back