Neptun van Robbe

• Topicstarter Topicstarter duimpje
  • Startdatum Startdatum
Ja Koen, mijn leraar zei altijd "een goed begin is het halve werk"
en mijn vader zei altijd "goed gereedschap is het halve werk"
nou begrijp je zeker wel dat ik met heel veel goed gereedschap altijd heel gauw klaar ben met al mijn werkjes want 0,5+0,5= je raad het al "klaar"

zonder gekkegeit jij boft maar met een moeder waar je een Dremel van krijgt!

Groeten, Brandaris

hallo

inmiddels de sluitingen v/d deuren gemaakt

DSC02416.jpg

deze zal ik vandaag of in de loop van de week op de deuren plaatsen

mvg
duimpje

hallo

ik lig niet stil hoor maar ik heb nu effe veel ander werk
die stomme kriek is nu aan de beurt

groetjes raf

Hoi raf,

die kriek was toch een duikboot? Ziet er mooi uit duimpje maar vijl en schuur wel ff de uiteinden is wel zo netjes heb je later meer profijt van als ie af is anders erger je alleen maar aan. spreek uit ervaring.ga zo door:p

tim

@ Duimpje

voordat je de handels plaatst zou ik nog even een sleutelvijltje halen langs de geknipte kantjes van het messing ;) Dan zijn de kopse kanten mooi recht en krijgt het achter af niet zo'n rot gezicht. Maar verder keep up the good work :D

Gr Martin :D

bedankt voor de tip zal dat zeker doen

ah een dremel daar droom ik van overlaatst gezien maar €75 is toch veel e

duimpje

een tip voor die dremel koop die op batterijen niet hele slechte ervaringen mee... maar voor dat ik die dremel had had ik een goedkopere hobbytool die eigenlijk net zo goed is, maar dan 50 euro goedkoper ;) (nu heb ik ook een normale dremel...

groet ruben:rolleyes:

dag ruben

heb je nog enig idee wat het merk was of waar je het gekocht had?

mvg
duimpje

Hoi duimpje,

ik heb mijn rockwell gekocht bij kijkshop voor 50 euro. Het is er wel een met een snoer. Hij lijkt heel erg op de normale dremel met snoer. Je kan doormiddel van + en - knopjes je toerental regelen, je kan je toeren aflezen op het schermpje. Ik zou gewoon voor de grap is gaan kijken miss is het wat voor je. Ik werk in elk geval met plezier mee.

tim

hallo

ik heb ook een dremelje
frees1Small.jpg

ik zag het staan en moest het hebben
hier kun je wel wat mee hoor
je hebt een display waar je het toerental op kan aflezen
de z as ,x as ,y as kan je ook aflezen en zelfs instellen
er zit zelfs smering op die het hele dremeltje smeert bij opstarten
en nog een tweede pomp om je freesje te koelen tijdens het frezen

we moeilijk in de hand te houden
maar ach dat is mugge ziften

hahahahaha

groetjes raf

@ Duimpje,
Ga eens in de Hubo of de Gamma kijken, ze hebben daar ook van die Dremelachtige toestelletjes,:music: geheel compleet met freesjes en zaagblaadjes en dergelijke meer. Je moet er natuurlijk geen waterleidingbuis mee doorzagen of iets dergelijk, maar als je het in normale toestanden gebruikt, en laat afkoelen!!! :teacher:gaan ze wel een tijdje mee.
Als je in de Hubo Powerplus koopt moet je er geluk mee hebben,:( want er zitten goede en slechte toestellen tussen, maar ze maken er geen enkel probleem van, om een toestel om te ruilen tijdens de garantieperiode. :thumbsup:

dank jullie voor de tips
ik ga binnenkort eens in de gamma of hubo kijken (dichtbij huis)

mvg
duimpje

hallo

sorry bart maar niet bijna maar wel zeker
wat dacht je dat er hier onder de frees lag

I1slYbz1wqmJmawSCU03ks3kskXL01Small.jpg

pCoiaaQ2po0L1iXx0503ks3kskXL01Small.jpg

dat is ongeveer een rompje van 2 meter lang

en ferm is inderdaad een product en ze hebben tamelijk qualiteit materiaal
hier een link naar hun website

Ferm

deze frees is wel nie handig om mee te nemen hahahaha

groetjes raf

@Raf, ik denk ook niet dat jou dremeltje snoerloos is en ik vermoed zelfs dat je niet genoeg heb aan 220Volt.

Duimpje ik heb diverse van die dremel achtige merken maar er springt er een uit en dat is een KINZO , ook een machientje van een paar tientjes en ik ben er tevreden mee, alleen wilde ik er een snelspan boorkopje op zetten van dremel alleen paste dat niet omdat dremel een andere schroefdraad gebruikt ! Dat is wel jammer omdat je niet elk gewenste maat boortjes kan gebruiken in de spanstiftjes bij de namaak dremel-achtige.
Daarbij komt ook nog dat de echte dremels beter gelagerd zijn en dus zuiverder en de toeren regeling luisterd nauwkeuriger ! ook de hulpstukken zijn beter en handiger !

Dus voor mijn verjaardag staat er ook een ECHTE dremel op het verlanglijstje.

groetjes, Brandaris

hallo

brandaris ik heb echt ook nog wel een paar dremels
en wat je over die spantang zegt is waar
ze past haast nergens op als alleen het type dremel waar ze voor bedoelt is
ik ga nu een suport maken op de frees zodat ik een dremel kan inspannen en daar mee frezen

het probleem met de grote frees is dat deze wel geweldige frees koppen kan sturen maar voor het fijne werk (dek met vloedgaten BV)maakt ze teweinig toeren
dus daarom op zij een houder voor een echte dremel
alleen de nulstand veranderd doordat de dremel dan liks of rechts van de originele freeskop staat
maar als je manueel werkt of half automaat dan heb je de nulstand niet nodig en kan ik dus op een veel hoger toerental frezen in plastiek

groetjes raf

Back