NEW Blade 200 SR X met SAFE technologie

Ik vind het geweldig @leo-rcc:

dat de mening van anderen (in dit geval van mij)
gerespecteerd word,
en iemand dan (in dit geval jij)
ook zijn eigen mening daarnaast stelt,

eigenlijk heb ik andere reacties verwacht op mijn commentaar,
dus bedankt.

Vele zullen fun hebben met dit vlieg-apparaat,
alleen is het niks voor mij, daarom.

Allen piloten van de Blade 200 veel suc6 toegewenst.

Groet
Uwe

Ik vind de kwaliteit helaas teleurstellend. Op de Amerikaanse fora regent het klachten over weigerende tailmotors. Die van mij stopte er onlangs inflight ook mee, met een spin en crash als gevolg. Tot overmaat van ramp reageerde de heli op geen enkele throttle input meer en bleef de main motor door draaien en vloog de heli vervolgens in de fik. Ik ben nog in strijd met HH en de leverancier om een nieuwe te krijgen.

Ik ben mijn Heli 200srx vandaag kwijt geraakt bij de Dobbeplas in Nootdorp locatie ijsbaan, hij was redelijk ver en hoog en opeens reageerde hij niet meer, en verdween boven de bomen waarbij ik alle contact kwijt was, maar het ergste was dat ik ook mijn week oude Voltron GPS datalogger kwijt ben:confused:

Hij heeft er inmiddels 10uur vliegen op zitten, en inderdaad is de tail motor en de tail een zwak punt van deze heli

Jan

Laatst bewerkt:
Heb je helemaal goed begrepen;)

Hij hangt waarschijnlijk in de bomen:confused:

Heeft iemand ooit het bereik van deze heli gemeten, aan de ontvanger zitten ook geen lange antenne draadjes +/- 4cm zijn deze.

Jan

Vervelend!

Was de heli nog wel in normale vlucht toen je de controle verloor?
Bij mij stopte de tail er mee, waarna de heli spinnend naar beneden viel, geen enkele reactie op gas dicht

bij de meeste ontvangers hoeft dit tegenwoordig niet veel meer te zijn.

mijn futaba bijvoorbeeld heeft op de ontvanger antennes zitten van +/- 10 cm per antenne (zitten er 2 op)
alleen is bij 2,4 ghz het blanke uiteinde het enige wat het signaal pakt.
dus de werkelijke antenne is per antenne misschien 2 cm.
alles daarvoor is gewoon verlenging, om het kort te zeggen.
en die zender/ontvanger is tot 1 km door de fabrikant ok bevonden, met fpv heeft iemand er al 2 km mee gehaald.

wat trouwens kan, is dat met het vallen van de staart, er even een stroompiek door de printplaat gaat, en daarmee tijdelijk even de stroomvoorziening van de ontvanger uitschakelt.
Soms blijft de ontvanger dan hangen in de laatst gegeven commando's..
tot hij weer bereik krijgt.

Een kwart golflengte is net iets over 3 cm, en dat zou al een aardige afstand moeten kunnen overbruggen, zeker line of sight.

Overigens, zou er geen mogelijkheid zijn om de staart te verbeteren? Andere motor en bladen?

Hoe bevalt de heli nu nog jongens?

Het valt me op dat ik ze helaas niet 2e hands te koop zie staan dus daaruit maak ik op dat niemand ze kwijt wil?

Jongens :confused: Het kan ook zijn dat ze regelrecht in de prullenbak verdwijnen en daardoor niet in de verkoophoek komen.

Hoi Jan,

heb je jou heli weer "gevonden" ???

Jammer man !!!

Groet
Uwe

Nee Uwe hij is niet terug gevonden, heb er wel weer eentje gekocht, alleen deze schut nogal als je vermogen geeft, de oude heeft dat nooit gedaan.

De oude had er rum 10 uur op zitten en dat was wel te merken aan de speling op de div onderdelen, ik vraag mij af hoeveel uren deze heli kan maken voordat hij op is:)

Jan

misschien even de bladen balanceren,
kan tenminste geen kwaad,
en je kan hem zonder bladen laten draaien,
dan zie je ook of de as rond loopt,

iig suc6 mee en veel plezier,

Groet
Uwe

Hoe bevalt de heli nu nog jongens?

Het valt me op dat ik ze helaas niet 2e hands te koop zie staan dus daaruit maak ik op dat niemand ze kwijt wil?

Make me an offer I can't refuse Jorrick ;)

Heb er een hagelnieuw in doos , gekregen van Blade nav gevalletje garantie!
Betreft een BnF.

Make me an offer I can't refuse Jorrick ;)

Heb er een hagelnieuw in doos , gekregen van Blade nav gevalletje garantie!
Betreft een BnF.

Ik moet eerst mijn Blade 130x, Blade mCPX, Double Horse 9116 en Walkera Super CP verkopen.
Dan heb ik wel interesse, of je moet al interesse hebben in mijn heli's.

Hallo,ik ben nieuw in rc heli wereld.Heb een blade 200srx en vraag me af of er mensen in de buurt van Nijmegen zijn die mij willen helpen vliegen met deze heli

Welkom op MBF @Tiesco:

in de buurt van Nijmegen zou je zeker iemand vinden, of een club !!

suc6
Groet, Uwe

Ik heb de 200SR X RTF nu al enkele weken en ben er zeer tevreden over. Gisteren met veel wind gevlogen en toch nog best goed te besturen. Ook het bereik eens getest, en na 200M verwijderd te zijn van mn heli kon ik hem amper nog zien, maar hij ontving nog perfect het signaal.
Enkele vragen:
-Wat is het minimumvoltage van de LP6DSM zender?
-Enig idee waarom de heli op sommige momenten ineens even uitvalt in volle vlucht? Hij recupereert zich wel maar dat is best gevaarlijk.
-Wat is het maximum gewicht dat hij extra kan meenemen? Ben aan het kijken voor een minicamera.

Een super toestelletje een en al fun die Blade 200 sx r. Ik heb de RTF uitvoering plus nog een extra accu, dus ongeveer 20 minuten vliegplezier. Een aanrader.

Groet, Multiklok

Laatst bewerkt door een moderator:
Back