NEW Blade 200 SR X met SAFE technologie

Ik heb de 200SR X RTF nu al enkele weken en ben er zeer tevreden over. Gisteren met veel wind gevlogen en toch nog best goed te besturen. Ook het bereik eens getest, en na 200M verwijderd te zijn van mn heli kon ik hem amper nog zien, maar hij ontving nog perfect het signaal.
Enkele vragen:
-Wat is het minimumvoltage van de LP6DSM zender?
-Enig idee waarom de heli op sommige momenten ineens even uitvalt in volle vlucht? Hij recupereert zich wel maar dat is best gevaarlijk.
-Wat is het maximum gewicht dat hij extra kan meenemen? Ben aan het kijken voor een minicamera.
Ik denk dat je niet onder de 5.5 volt moet komen. Gewoon vervangen. Ik zou het risico niet willen lopen dat hij er stuurloos van door gaat. Wat kosten vier batterijen ipv een flinke crach.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal.
Ik ga me een Blade 200SRX aanschaffen.
Vlieg al geruime tijd met andere Blade helikopters en die bevallen mij zeer goed.
De Blade 200SRX heb ik me flink over ingelezen via Forums en via You Tube filmpjes.
Ondanks dat het een FP helikopter is van 200 size formaat wil ik die kleine telg graag eens uitproberen.
Er schijnen een aantal issues mee te kunnen zijn, maar dat hoop ik te ondervangen en er een goed vliegende helikopter aan te beleven.
Mijn relaas volgt zo spoedig mogelijk.
Vr Gr Erwin

Hallo allemaal.
Ik ga me een Blade 200SRX aanschaffen.
Vlieg al geruime tijd met andere Blade helikopters en die bevallen mij zeer goed.
De Blade 200SRX heb ik me flink over ingelezen via Forums en via You Tube filmpjes.
Ondanks dat het een FP helikopter is van 200 size formaat wil ik die kleine telg graag eens uitproberen.
Er schijnen een aantal issues mee te kunnen zijn, maar dat hoop ik te ondervangen en er een goed vliegende helikopter aan te beleven.
Mijn relaas volgt zo spoedig mogelijk.
Vr Gr Erwin
Erwin.... Verslaafde! ;)

Ha ha ha ha...........dankje!!
Beter verslaafd aan helikopters dan aan drank en drugs zeg ik altijd maar.Ha ha ha ha
Want drank en (soft)drugs is zo zonde van de centen en ook nog eens vergif voor het lichaam.
Hoop dat die Blade 200SRX goed bevalt en ga dat heel gauw meemaken en ondervinden.
Heb alle You Tube filmpjes erover gezien en ook hoe in het menu van settings te komen.
Met name het vermogen van de motor opschroeven naar 200% en de Tail gain aan te passen ga ik zowiezo gelijk doen.
Ik hou jullie op de hoogte van de (verslaafde) helikopterperikelen.Ha ha ha ha
Vr Gr en op naar het weekend.

nou, eerst maar gefeliciteerd, Erwin,
en als je die ook 'gehad hebt' , koop je dan een echte heli, ha ha ...
veel plezier met vliegen nog,
Uwe

Dankje Uwe.
Ha ha ha ha
Echte helikopters heb ik reeds al hoor.
Ze zijn van het merk Blade en vliegen als een tierelier.ha ha ha ha
Vr Gr Erwin

veel plezier er alvast mee!

Maar je moet echt wel verslaafd zijn als je de 230 en 180 hebt om dan een fp 200 aan te schaffen ;)

Maar ik ben ook verslaafd hoor..
maar vorige wkend was men laatste heli aankoop voor de komende jaren, ja je leest het goed: jaren.

nu is het echt genoeg geweest voor mij! Kan o.a. zelf een winkel beginnen :)

(nu wel bang aan het afwachten voor de afkik-verschijnselen ;) )

En voor uwe, Blade heeft ook goede helikopters hoor, maar in de grotere maten (zoals ook de 500) waren ze wel te duur prijs/kwaliteit gezien. De 500 fbl ging vroeger boven de 800 euro en dat was gewoonweg teveel geld voor die heli.

Maar nogmaals met hun kleinere modellen zijn ze zeker op de goede weg. :) en de BeastX fbl controllers die er op staan moeten niet onder doen voor welke andere fbl controller dan ook, die dingen zijn gewoon steengoed.

Laatst bewerkt:
Dankje!!
En denk dat Uwe ook wat zit te geinen en te stangen hoor.
Gisteren een paar vluchtjes met de Blade 200SRX gemaakt, omdat mijn Lipo packs leeg waren en het te donker werd.
Was pas tegen de schemer thuis na ophalen van het toestel want het betrof een 2e handse.
Wellliswaar schadevrij en weinig vluchten op de teller en kon het niet laten om die over te nemen voor slechts 75 euro.
Nieuw benne ze doorgaans rond de 190 euro en de goedkoopste versie is die voor 185 euro via een Duitse webshop.
Voor 75 euro wilde ik graag dat gevoel stillen wat ik telkens kreeg na het zien van You Tube filmpjes over de Blade 200SRX.
Men schijnt er ook flink mee te kunnen raggen met de Blade 200.
Ik begrijp de mening van het in stapje teruggaan naar een FP heli met losse staartmotor ten opzichte van mijn andere Full Collective helikopters.
Maar........gisteren na een paar vluchtjes ermee vliegen voelde ze aan als een CP helikopter hoor.
Ik heb uiteraard nog niet de grenzen opgezocht en wil nog wat fine tunen in de Gain settings, maar zoals ze gisteren al wat rondvloog was het niet verkeerd.
Ik heb namelijk ook een Walkera UFLY en die is op de kop FP en op de staart CP.
Vliegt heel anders dan deze Blade 200SRX en is ook totaal geen ragmachine.
Het plastik van Walkera is doorgaans van andere kwaliteit dan Blade helikopters.
Ik ga de komende tijd eens zien en meemaken wat deze Blade 200SRX in haar mars heeft.
Ik vlieg toch veelal schaalgetrouw rond met af en toe een looping dus niets spectaculairs.
Mijn relaas over deze kleine dame volgt zsm.
Vr Gr Erwin

Goed..............hierbij even een klein relaas...........
Ben afgelopen middag druk geweest om de Blade 200SRX goed vliegend te krijgen.
Mooi zonnig weer met een milde bries die geen naam mocht hebben.
Ben druk geweest met testvliegen en Gain settings.
Er zit namelijk een nasty wobbel in het toestel.
Geen constante wobbel, maar wel ene waar je niet blij van wordt als ervaren piloot.
Een beginner zal het waarschijnlijk worst wezen die wobbel, omdat dat soort gasten drukker zijn met de helikopter niet te laten crashen dan te letten op onvolkomenheden die het toestel in vlieggedrag kan hebben, maar ik stoor me aan dit soort zaken.
Ik heb werkelijk alle verschillende Gain waardes de revue laten passeren en kreeg het wel minder die wobbel, maar er niet geheel uit.
Mijn Blade 230S vliegt vele malen beter ter vergelijk en over mijn Blade 180 nog maar te zwijgen want die sjankt er als een malle overheen zonder enige shit aan onvolkomenheden.

Ik heb dus besloten om de Blade 200SRX even aan de schuine wand in mijn slaapkamer te hangen (daar waar overigens al mijn helikopters hangen, want vanuit je bed er goed zicht op hebben is 1 van de fijne dingen in het leven ), en heb vandaag Xtreme Main Blades besteld en Xtreme Tail blades.
Ik hoop en denk dat dat zowiezo een verbetering geeft als ik de gasten van You Tube moet geloven.
Dus daar is het wachten op en dan gaan we binnenkort maar weer verder testen met dat gebakje.
Ik heb ze op filmpjes strak en zonder wobbel zien vliegen, dus dat moet mij potdomme ook gaan lukken.
Eerst maar weekend vieren en genieten van het vliegen.
Vr Gr E

Goed...........we merken met z"n allen dat het alweer langer licht blijft.
Heerlijk en zeer prettig voor de hobby.
Daarnet toch nog even met de Blade 180 gevlogen.
En die doet het wel erg lekker hoor.
Bij Fast Lad een 13 tands motor pinion besteld voor de Blade 200SRX.
Standaard zit er een 11 tands op.
Volgende week de Xtreme bladen erop en dat 13 tands pinion.
Als de wobbel er dan nog niet uitgaat zet ik haar in de vitrine kast.
Mag ze mooi staan wezen, maar mij niet meer irriteren met die knake wobbel.
Heb wel goede hoop want heb er dan het maximale aan gedaan.
Vr Gr E

Goed...........gisteren druk geweest met aantal zaken betreffende mijn Blade 200SRX.
Heb de 6 graden Xtreme Main Blades erop gezet en de upgrade Xtreme Tail Blades.
Ook een 13 tands motorpinion erop gezet en de Gain settings aangepast naar adviezen van het Heli Freak Forum.
Vanochtend bij ijzige kou wezen testvliegen. (windstil en zonnig)
En.........wonderwel is de wobbel er nagenoeg uit. (zit er nog een fractie in, maar is goed mee te leven)
Wil het maximale eruit halen dus ga de Xtreme Main Blades van 8 graden bestellen.
Dan is het maximale om de wobbel te elimineren gedaan.
Straks naar het grote veld om deze 200SRX de sporen te geven en kan de vliegmaat er ook eens mee rondfladderen.
Genieten dit weekend.
Vr Gr Erwin

Nou...........mijn laatste update omtrend de Blade 200SRX.
De Xtreme main blades 8 degrees zijn niet meer te krijgen, dus houd het bij de 6 degrees.
De lichte wobbel moest en zou ik eruit krijgen.
Dus verder gekeken en kwam een 14 tands motorpinion tegen bij Fastlad.
Had er al een 13 tands opzitten want stock is 11 tands.
Dus nu met 14 tands nog hogere headspeed.
Net wezen testvliegen en de heli vliegt op doorvlucht snaarstrak.
Ook geen last van overtrekken op vlotte doorvlucht ofzo dus ben helemaal blij ermee.
Vliegtijd van 8 minuten met een 3S 850Mah Nano packje is makkelijk haalbaar.
Dat wordt dus genieten en ben blij dat met de tijd en energie erin gestoken te hebben, ik deze Blade 200 toch nog strak vliegend heb gekregen.
Vr Gr E

Back