New: FUBAR

Discussie in 'Flybarless' gestart door fgroen, 14 mei 2013.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  2. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Dat dacht ik ook toen ik naar de prijzen van lege cd,s keek.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee, je betaalt om LEGALE software te kopiëren voor eigen gebruik. Daar bedoelen ze mee dat als jij al legale software hebt, dat je dan voor eigen gebruik een tweede kopie mag maken.

    Jij mag NIET jouw exemplaar van Windows kopiëren voor de buurman, maar jij mag het wél kopiëren om het op je eigen tweede laptopje te pletteren.

    Het zelfde geldt voor muziek en films: jij mag dat kopiëren voor jezelf, maar jij mag dat niet downloaden of verspreiden (aan de buurman geven, dus).

    Buiten dat: ergens voor betalen maakt het nog niet legaal: ook al betaal jij je boetes, je mag nog steeds niet te hard rijden....

    Groet, Bert
     
  4. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    @Molen; Jammer jôh:

    Bron: Auteursrecht - Kopiëren
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Oh, kijk aan, dan zat ik er dus zwaar naast, het mag dus gewoon domweg helemaal niet....

    Dat wist ik ook niet....

    Groet, Bert
     
  6. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Nu hebben jullie het steeds over het illegaal downloaden van de software.
    Maar wat is er dan zo illegaal aan vraag ik me af.
    Ik bedoel dat Mikado z'n software gewoon op hun site zet en iedereen het zo kan downloaden, je hoeft er niet eens moeite voor te doen.
    Als Mikado niet wil dat iedereen hun software kan downloaden moeten ze dat niet vrij op hun site zetten vind ik.
    Dus ze moeten niet gaan zaniken dat er software word gestolen:cool:
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Volgens mij gaan we nu herhalen...

    Punt is niet dat de software zowieso al zo te downloaden is.
    Punt is dat normaal geen andere unit daar iets mee kon. en nu is er een clone van de vbar, die specifiek en alleen op die software werkt.


    Eerder werd iets aangehaald over de HK clones, waarom daar niemand meer over zeurt..
    Dat was toendertijd ook een complete rel.
    Volgens mij was de uitkomst dat align iets was vergeten in de patenten, of deze waren al verlopen oid. En je ziet nu de discussie nog steeds, hk = rommel, origineel is geweldig..

    blijf je houden.
    Maar de fubar gaat echt te ver, mag gewoon wettelijk niet..
     
  8. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Het mag in Nederland niet. Of het in China ook niet mag weet ik niet. Dat ze er niets aan doen in China weet ik wel. Dat laatste is ook exact het probleem van Mikado en vele andere producenten.

    Patenten worden alleen verstrekt als het gaat om nieuwe uitvindingen. Toepassen van bestaande patenten kan niet worden gepatenteerd. Denk niet dat dit een wereldschokkende 'uitvinding' is die gepatenteerd kan worden. Daarnaast geldt bovenstaande dan nog steeds. Patenteren heeft alleen nut als er ook gehandhaafd wordt.

    Overigens is het heel simpel op te lossen: koppel de software aan een hardware-id van de unit en laat de gebruiker registreren via internet. 95% of meer van het misbruik is dan verdwenen.
     
  9. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    +1:thumbsup:

    Vind het vreemd dat het niet gebeurt aangezien de ontwikkeling van software vele malen duurder is dan de hardware lijkt me.
    Nu komt er een kloon-hardware van de V-bar op de markt waar dus de software van de V-bar op gebruikt kan worden........
    Mikado is dan toch dom bezig om de software vrij te geven of zie ik het verkeerd?
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Sorry als ik het cru zeg, maar bén je nu gewoon onnozel, of WIL je gewoon niet zien wat er fout aan is?

    Dit is exact dezelfde redenering, dat als je je achterdeur niet op slot doet, dat je dan niet moet zeuren dat je huis leeg gejat wordt. En dat eerste stukje klopt.... je moet dan niet zeuren in principe.

    Deel twee van de redenering is stilzwijgend: dan is het "dus" OK als iemand dat huis leeg jat.... en dat is NIET OK.... dat is nog steeds diefstal, en nog steeds strafbaar. Jij zou nog steeds heel boos worden als het jou overkomt, je rent nog steeds onmiddellijk naar de politie (die niets doet, want....*), en je zou de dader het liefst een knal voor zijn ei geven, want hij moet potverdorie met z'n kladden van jouw spullen afblijven!

    En jij weet dat.... als jij een fatsoenlijke kerel bent, ga jij niet aan alle achterdeuren voelen of ze op slot zitten. Als jij een onafgesloten auto ziet, haal jij die niet leeg. Want jij weet dat dat niet mag.

    Nu is Mikado gedwongen hun product op een bepaalde manier voor klanten beschikbaar te stellen. Vergelijk het zo je wilt, met een kist met appels op de stoep buiten bij de groenteboer. Dat kun je zo pakken, maar iedereen weet, dat je daarvoor moet betalen. En die groenteboer komt écht achter je aan als jij daar onbeschaamd een tas vol staat te laden en wegloopt zonder te betalen.

    Wat FUBAR doet, is naast de groenteboer een kraampje neer zetten met lege "appelmandjes" en ze verkoopt met de woorden: ze zijn nu nog leeg, maar je kunt ze hiernaast gratis vullen....

    En DAT mag niet.... Want die appels zijn NIET gratis....

    Maar opeens denk jij: jeetje.... het ligt er zo voor het grijpen, dan mag ik het blijkbaar helemaal legaal meenemen....

    Waarom snap je dat bij de groenteboer wel, en doe je bij Mikado net alsof je onnozel bent?

    Groet, Bert

    *Dat de politie niets doet, is GEEN bewijs, dat iets legaal of illegaal is....
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Omdat het beveiligen van software nog steeds niet waterdicht is, en in sommige gevallen nog veel duurder kan zijn dan het ontwikkelen van de software die beschermd moet worden. Dan is het het paard achter de wagen spannen.

    Daarnaast zijn er helaas mensen die er hun hobby van maken om beveiligingen te kraken.

    Groet, Bert
     
  12. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Bert, ik begrijp jou verhaal wel wat die groenteboer betreft;)

    Wat de software betreft vind ik het toch anders maar dat is mijn mening.
    De software is vrij te verkrijgen, als je kijkt naar de software voor de pro-versie, die moet je kopen.
    Maar op de website staat zelfs een verwijzing naar het downloaden.....zonder dat er een prijs aan hangt
    Download the PC-Software 5.3 free of charge -> website mikado
    Jij mag mij onnozel vinden:)maar ga nou niet het heilige boontje uithangen;)

    Nogmaals ieder heeft zo z'n mening en dat houd het wel levendig:D
     
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ....maar er staat nog meer, wat ook het lezen waard is:

    All rights to the contents of this website are duly aquired by the operator of this shop or by a third party authorized by operator. These rights are reserved. No content of this shop may be reprinted, added to online services, published in the internet or copied to any medium, such as CD-Rom, DVD-Rom or any other medium, without prior written consent.

    Bron: http://shop.mikado-heli.de/e-vendo.php?shop=k_mikado_e&SessionId=&a=templ&template=impressum

    En dat is precies waar het om gaat.
     
  14. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Ik hoef dat ding al niet meer, ik kijk wel uit, ik wil geen ruzie op het forum! :D

    Straks al die 3d piloten stiekum met de HK450FUBAR raggen.
     
  15. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Ja daar hebben jullie een punt....
    Dat heb ik niet gelezen:oops:

    Blijft overigens wel een leuke discussie moet ik zeggen;)

    En toch vind ik dat Mikado dan toch wat meer moeite had kunnen nemen om de software niet zo vrij te downloaden maar dat zal dan wel te veel geld kosten zeker.........
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik snap niet waarom ze niet gewoon hun eigen software ontwikkelen en leveren. Dan zou je deze hele heisa niet hebben. Of zou dat toch niet zo heel gemakkelijk zijn en juist het deel zijn wat de prijs bepaalt....?
     
  17. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    [​IMG][​IMG][​IMG] Ruzie? Hier krijg je toch niet zomaar ruzie? [​IMG]

    Maar je hoeft hem niet meer? Je hebt het wel in overweging genomen?
    Ik denk dat die FU-bar door meerderen hier besteld is zonder dat ze het zeggen......[​IMG][​IMG]
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ongetwijfeld..
    Volgens mij zijn we op het forum doorgaans aan het bespreken hoe het zou moeten, om daarna precies te weten wat je fout gaat doen.
    Niet dat iedereen het dan ook doet, maar ik geloof niet dat iemand hier zich door deze discussie tegen zal laten houden.

    Alleen zal diegene het waarschijnlijk niet posten..


    qua mikado, waarom iets beveiligen, als niemand er iets mee kan?
    als het zoveel geld kost, kan het een goede beslissing zijn dit achterwege te laten.

    Nu heeft een andere fabrikant er duidelijk wel iets aan, dus zullen ze er echt wel wat mee doen.
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    En DAT is de kern van de zaak: Mensen zien de kosten en moeite achter zo'n product niet, en vinden dan dat het "schandalig duur" is, of "je betaalt alleen maar voor de naam" of "die chinezen kunnen het wél goedkoop".... vul maar in!

    Ik heb zelf ooit een simpel administratief Excel-werkboek van 6 tabbladen plus wat formule bladen en wat macro's gemaakt voor het bedrijf waar ik werk, en dat heeft me 3 maanden 2 uur per dag gekost.... Ik kost bruto 30 Euro per uur kaal (dwz zonder de kosten voor de werkgever, die ik niet zie) dus zo'n simpel werkboekje kost plm 3600 Euro....

    Ik denk dat die Mikado software een héél groot veelvoud daarvan kost....

    Groet, Bert

    PS: @Molen, zo snel heb je geen ruzie hoor, en je krijgt al helemaal geen ruzie door zo'n ding te kopen. Moet je zelf weten.

    @Wimb: hoezo het heilige boontje? ik download niks, want ik heb zowel geen FUBAR, alsmede ook geen V-stabi.... Ik heb de moeite genomen gewoon te leren vliegen, en ik durf met 110% zekerheid te stellen dat ik nooit deze software zal kopen, en ook niet illegaal downloaden. Is verreweg de goedkoopste oplossing, en (puur persoonlijk) ook de leukste.
     
  20. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik bedoel het ook niet als aanval;)
    Maar iedereen doet wel eens iets wat niet helemaal door de beugel kan toch?

    Zelf heb ik ook geen FU-bar of V-bar maar ik vind het altijd zo storend dat iedereen zich zo vreselijk druk maakt als HobbyKing met iets nieuws komt wat een kopie is van iets wat al bestaat.

    Dat was met de "YEP" ook al zo en nu met dit. Of het nu wel of niet mag, laat Mikado het lekker zelf uitzoeken wat ze er tegen gaan doen!
    En dat bedoel ik niet lullig maar wat schieten wij er mee op? Er zijn in de wereld genoeg mensen die dit kopen en de software van Mikado gebruiken dus wij kunnen het toch niet tegenhouden.:cool:
     

Deel Deze Pagina