Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In Nederland betaal je ervoor om illegale software te mogen kopieeren voor eigen gebruik, is dus legaal.
Bron: Auteursrecht - KopiërenIn tegenstelling tot bijvoorbeeld teksten, films, foto’s en muziek vallen auteursrechtelijk beschermde computerprogramma’s (zoals software en games) buiten de regeling inzake de privé-kopie. Voor computerprogramma’s is een apart hoofdstuk in de Auteurswet opgenomen (zie hoofdstuk VI van de Auteurswet). De wet voorziet in die specifiek voor computerprogramma’s geldende regeling niet in een uitzondering op het auteursrecht om zonder toestemming een privé-kopie daarvan te mogen maken. Sterker nog, de wet bepaalt uitdrukkelijk dat de privé-kopie regeling in de artikelen 16b en 16c niet van toepassing is op computerprogramma’s. U mag daarvan dus geen kopieën maken, tenzij u daartoe toestemming van de rechthebbende op het computerprogramma zou hebben verkregen. Het zonder voorafgaande toestemming voor uzelf kopiëren van beschermde software of computergames is dus zonder meer in strijd met het auteursrecht.
Het mag in Nederland niet. Of het in China ook niet mag weet ik niet. Dat ze er niets aan doen in China weet ik wel. Dat laatste is ook exact het probleem van Mikado en vele andere producenten.Maar de fubar gaat echt te ver, mag gewoon wettelijk niet..
Overigens is het heel simpel op te lossen: koppel de software aan een hardware-id van de unit en laat de gebruiker registreren via internet. 95% of meer van het misbruik is dan verdwenen.
Nu hebben jullie het steeds over het illegaal downloaden van de software.
Maar wat is er dan zo illegaal aan vraag ik me af.
Ik bedoel dat Mikado z'n software gewoon op hun site zet en iedereen het zo kan downloaden, je hoeft er niet eens moeite voor te doen.
Als Mikado niet wil dat iedereen hun software kan downloaden moeten ze dat niet vrij op hun site zetten vind ik.
Dus ze moeten niet gaan zaniken dat er software word gestolen![]()
+1
Vind het vreemd dat het niet gebeurt aangezien de ontwikkeling van software vele malen duurder is dan de hardware lijkt me.
Nu komt er een kloon-hardware van de V-bar op de markt waar dus de software van de V-bar op gebruikt kan worden........
Mikado is dan toch dom bezig om de software vrij te geven of zie ik het verkeerd?
....maar er staat nog meer, wat ook het lezen waard is:Maar op de website staat zelfs een verwijzing naar het downloaden.....zonder dat er een prijs aan hangt
Ik hoef dat ding al niet meer, ik kijk wel uit, ik wil geen ruzie op het forum!![]()
Ik snap niet waarom ze niet gewoon hun eigen software ontwikkelen en leveren. .... knip.... Of zou dat toch niet zo heel gemakkelijk zijn en juist het deel zijn wat de prijs bepaalt....?
@Wimb: hoezo het heilige boontje?