New Power Edge 540

hallo Jeroen..

ik ga dadelijk even kijken of ik hem vliegklaar krijg..heb het namelijk erg druk gehad..en net een maat die met een kapotte auto in veldhoven stond..die ik naar bladel moest slepen ...
dus ik ga mijn best doen..neem hem voor de zekerheid maar mee als dat kan:)

gr. Nick
 
Jeroen:

ik ben er ook pas rond die tijd..moet nog iets verzinnen op de uitlaat..komt niet uit man...echt klote...smorgen moet ik werken bij autoschade theo lauwers...(ex baas)...
mijn onderdelen van de grote yak staan in de grondlak moeten morgen vroeg even geschuurd worden...en smiddags ga ik proberen te vliegen...kzie je op het veld...(als het droog is en niet TE hard waait)
 
Ik ben nu zover dat alles aangesloten en gemaakd is...het enige dat nog moet gebeuren om te vliegen is..morgen draadeindjes gaan halen M3 ..en dan de uitlaat vastzetten....heb nu de motorsteun (die van triplex gemaakd is) ingesmeerd met G4...morgen de motor terug schroeven en de uitlaat monteren en dan kan ik gaan vliegen...wel nog even zonder de motorkap...deze maak ik misschien morgen avond even op maat...Dus als het weer het toelaat gaat hij morgen voor het eerst de lucht in...en zal dit waarschijnlijk gefilmd worden door jeroen (drenth op het forum) mijn club genoot...
 
net de eerste vlucht gedaan met de new power edge, na wat sleutel en afstel werk...
dit ging alles behalve GOED......hij luisterde super goed op de rolroeren en de rudder..
Maar de hoogte was een ramp.....ik moest zoveel sturen , dat ik weinig tijd had na te denken wat er kon zijn...ik ga alles nog even goed nakijken...misschien dat servokabel slecht contact maakt in de verlengkabel ofzo..leek net of ik ene keer wel contact had en dan weer niet..nu is de prop afgebroken...en der zijn wat schotjes verschoven...(die niet gelijmd waren op een of andere manier?)....morgen ga ik ermee verder...dit was het voor nu..

Gr. Nick
 
Voortaan misschien de maiden laten doen door een ervaren persoon? Dan gaat er meestal minder stuk;)
 
Wilde ik net zeggen hoe kun je nou weten dat nick niet ged kan vliegen Alexzzz ;)


Omdat het verhaal zoals door hemzelf beschreven erg duidt op onervarenheid bij een maiden; de onwennigheid met het toestel lijkt daarbij een grote rol te spelen. Maar goed, ik ben er niet bij geweest, dus ik hoop voor hem dat het anders is:)
 
we zullen het welicht nooit weten. Maar zoals de meeste zeggen (en dan refereer ik naar mezelf met vliegen) oefening baart kunst.

en nu weer back :ontopic:
 
het ligt zeker niet aan de onervarenheid..ik vlieg al enkele jaren met een laser 3D met behoorlijke uitslagen enz...heb een tijdje een laser 200 gehad van graupner..met zo groot mogelijke uitslagen...vindt die reactie beetje nergens opslaan die je gaf , maargoed...
 
Beste Nick
Ik ben vandaag bij jullie op het veld geweest en bijzonder genoten van de gezellige sfeer en gastvrijheid.Dit is nu een modelbouwvereniging naar mijn hart.Niet zo'n regeltjes en wetjes vereniging wat vandaag bijna overal traditie is .Ik heb zelfs genoten van de bereidwilligheid van andere clubleden om je toestel in de lucht te krijgen .Maar nu terug naar waar voor ik gekomen ben DE EERSTE vlucht van de EDGE 540 van NEW POWER.
Ondanks de straffe wind werd alles klaar gemaakt voor de eerste vlucht van de edge 540. Het toestel kwam zeer netjes los en begon hoogte te winnen tegen de straffe wind op hoogte gekomen werd alles wat op zender na getrimd zoals een goede vlieger betaamdt. Tot dat er storing optrad bij het hoogte roer en het toestel snel aan de grond gezet moest worden wat gezien de storing en de wind na mijn inziens op een zeer correcte manier gebeurde.Als men praat over ondeskundigheid kijk naar de reactie van de heer Alexzzzz niet aanwezig geweest en meteen commentaar.Toffe dag geweest nick bedankt Snippertje:sniper:
 
wieweet vliegt nick wel beter dan alexx ;) dus dat kan je nooit weten hoe goed iemand vliegt via een messageboard ;)

grts
 
Dat mag hij in april komen bewijzen dan, I'll be there:cool: (3D-college meeting)

Zo goed vlieg jij nou ook weer niet he alex. maar we zullen zien.
( zo kom je wel aan 8000 post als je overal kometaar op geeft.( moets er ff uit)

Voor de rest. nick ik hoop voor je dat je het toestel toch nog goed krijgt.

Grt.
 
Ik heb van idd erg veel hulp gehad van mede club genoten om de edge vliegend te krijgen vandaag...daarvoor ben ik ze ook erg dankbaar....!!

Verder@ alexzzzz...: ik ga niet zeggen dat ik beter vlieg als jou..ik heb je nooit zien vliegen , ik weet niet hoe je vliegt...en jij weet niet hoe ik vlieg....dus die antwoorden als dat ik deskundige hulp in moet roepen de volgende keer van een ervaren vlieger...die trekken nergens op...dus houdt die opmerkingen aub voor je...

@ Shockiefly: De kist is goed te maken , hier en daar wat lijmen..en dan ziet niemand er iets meer van...dus heb wel geluk gehad..alleen moet ik even proberen de cockpit netjes te krijgen...die is gescheurd...maar komt goed...
 
Verder@ alexzzzz...: ik ga niet zeggen dat ik beter vlieg als jou..ik heb je nooit zien vliegen , ik weet niet hoe je vliegt...en jij weet niet hoe ik vlieg....dus die antwoorden als dat ik deskundige hulp in moet roepen de volgende keer van een ervaren vlieger...die trekken nergens op...dus houdt die opmerkingen aub voor je...

Ik ken jou verder ook niet, maar 9 van de 10 mensen die op het forum de maiden van een kistje zo beschrijven, hadden de maiden beter niet zelf kunnen doen (hier zijn zeeeeeeer veel voorbeelden van). Vandaar ook mijn reactie. Maar nogmaals (had ik al eerder gezegd hier) dat hoeft niet voor jou te gelden natuurlijk:D No offence verder richting jou;)

Grt.
 
Het doel van onze fly-inn op 13 april is aangepast, het wordt een enorme show-off van hoeveel beter de ene piloot wel is dan de andere ;-)

Neen, ik kan mezelf goed inschatten en probeer zo weinig opmerkingen te maken over andere hun vliegkunde en mijn eigen vlieg(on)kunde.
 
Back
Top