New Power Edge 540

Het doel van onze fly-inn op 13 april is aangepast, het wordt een enorme show-off van hoeveel beter de ene piloot wel is dan de andere ;-)

Neen, ik kan mezelf goed inschatten en probeer zo weinig opmerkingen te maken over andere hun vliegkunde en mijn eigen vlieg(on)kunde.


nee nee ik ga niet mee doen aan een wedstrijdje wie de beste is...ik ben geen wedstrijd piloot...maar ik vlieg al 9 jaar....en als je 9 jaar lang bijna 3x per week vliegt, kun je er wel vanuit gaan dat iemand beetje kan vliegen...vondt alleen de reactie van alexzzzz beetje ontrecht omdat hij niet eens weet wie ik ben en hoe ik vlieg...maargoed...ik kom gewoon op de fly-inn voor mijn plezier..en gaat dat niet ben ik zo weer weg..vliegen doe je voor je hobby voor je plezier..niet om ruzie te maken of je eigen te bewijzen tegen over anderen hoe goed je wel niet kunt vliegen..
 
Maar had je al geen storing voor je ging vliegen :confused:
Zo ik heb gezien, had je wel veel storing op je hoogte nadat de
motor in gang was gezet.
Je had met deze storing niet moeten gaan vliegen!!!!!!!
en eerst thuis dit moeten oplossen.
 
@ Jens: Ja ik vindt het eigenlijk niet zo belangrijk wie er nou het beste kan vliegen..
zolang we er maar lol in hebben....
De Reparatie valt allemaal wel mee..half uurtje werk ongeveer..en ik kan weer vliegen..

Zal van de week als het redelijk weer is , nog eens een vluchtje maken..(na controle van de electronica)
en dan horen jullie wel weer hoe het verlopen is..

Gr. Nick
 
Maar had je al geen storing voor je ging vliegen :confused:
Zo ik heb gezien, had je wel veel storing op je hoogte nadat de
motor in gang was gezet.
Je had met deze storing niet moeten gaan vliegen!!!!!!!
en eerst thuis dit moeten oplossen.

Dat lag aan de verlengkabel van de hoogte servo...die zat er niet goed in , en maakte dan wel contact en dan weer niet...dit heb ik verholpen op het veld...en toen stoorde hij niet meer dit hebben we met 3 man gecontroleerd...dus het was verantwoord om te vliegen !!
 
Het toestel heeft gisteren weer gevlogen na reparatie..nu verliep alles zoals het hoorde te gaan...alleen liep de motor nog niet optimaal...maar we kunnen nu gaan testen met verschillende props..als eerste ga ik de prop die Jens(JVDO) me adviseerde testen..(de 12,25x3,75).. En ik ga eventueel kijken voor reso uitlaatje..
Verder moet ik nog even kijken waar mijn CG (zwaarte punt) het beste ligt..
De servo's die ik gebruik (de hitec HS 225 BB...afkomstig van www.Aerobertics.be )bevallen erg goed..zijn lekker snel en toch sterk..alleen moet ik nog even een HS 225 MG op de rudder zetten ipv HS 225 BB, hiervan zijn de tandjes al afgebroken...
Verder updates komen z.s.m.

GR. Nick
 
Raar dat de tandjes afgebroken zijn van de BB... Volgens mij heeft dat te maken met die "crash" want ik heb al heel hard gevlogen met de yak... en nog steeds geen kapotte tandwielen
 
@ Jens:

Ja klopt..is waarschijnlijk met die 'harde landing' gebeurt...
Maar kan gebeuren zoiets...zet er voor de zekerheid toch even een MG op..
 
Ik heb na veel nadenken besloten alles uit de edge te halen...en hem electro uit te gaan voeren...die brandstof motor duurt altijd voor hij loopt enz...electro bevalt me toch stukken beter...iemand tips kwa setup?? kistje weegt nu ongeveer 2 kilo...

hoor graag van jullie..

Gr. Nick
 
De setup is al bekend:

* Hacker A50 14L motor 1650 W 310 kv...

Foto-AJVT7RR4.jpg


* 70Amp regelaar met BEC

* en als accu's gebruik ik de Flightpower 5S 3700 maH


Foto-NI6SCXWG.jpg


* Prop is nog niet bekend welke ik ga gebruiken..maar de motor kan de APC 15x8 tot 18x10 aan...

Hiermee moet ik voldoende vermogen hebben om alles te doen wat het toestel moet kunnen..
(mits ik dit allemaal ook kan :P)

Dit is besteld en hoop ik eind van de week in huis te hebben...
 
Laatst bewerkt:
Ben net terug van Aerobertics...

Heb opgehaald voor de Edge 540:

* Hacker 70 BEC regelaar
* Hacker A50 14 L motor 1650 watt
* 5s Lipo 3700 mah Flight Power
* Flight Power Lipo Balancer
* En de te gebruiken goud contacten

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor 3 dagen,,,voor een operatie...
Daarna ga ik weer aan de gang met de Edge..

Gr. Nick
 
is dat niet een beetje erover?
1650W aan 80% rendement is nog altijd 1300W= 650W/kg???
Das ist eine richtige Rakete ;)

Grtz
 
Dit moet perfect zijn voor het toestel..ik wilde ook ZEKER genoeg vermogen hebben...
het moet goed zijn en niet, net niet net wel...
Ik ga nu slapen...net de laatste dag carnaval achter de rug...
morgen vroeg om 12 uur in het ziekenhuis zijn...laptop mee...zender mee...en vliegen heel de middag :) aerofly zal over uren draaien komende dagen...;) hoop zaterdag weer thuis te zijn..en volgende week hoop ik weer verder te kunnen met de edge...mits alles goed gegaan is..

Gr...
 
Hallo Mensen

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis..en weer stilletjes aan bezig om hem electro uit te voeren..
Heb gisteren goud contacten aan de lipo accu gesoldeerd..en deze meteen geladen..
Daarna ben ik vanmorgen bezig geweest aan de motor en regelaar..deze aan elkaar gesoldeerd, en goud contacten aan gesoldeerd..daarna het motorschot in elkaar gelijmd en de motor erop geschroefd...daarna kon ik even testen hoe de motor liep...deze heeft een bult vermogen:) en hij is erg stil...met de 16x8 apc prop..
Verder heb ik het gedeelte wat tussen de motorkap en cockpit kap weer vernieuwd..deze was helemaal afgebroken na de 'crash' toen met de eerste vlucht..
dadelijk even beetje naschuren en weer even netjes folien..
Daarna ga ik bezig met het plankje waar de lipo en de regelaar op komen te liggen..
maar weet niet of dit vandaag nog zal gebeuren..krijg namelijk weer veel pijn aan mijn nek..dus zal waarschijnlijk weer morgen worden.

Foto-NCXVO7XQ.jpg


Foto-Y64APJK4.jpg


Foto-O8YEJWCY.jpg


Foto-ZAZCICQ8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hierbij weer nieuwe foto's van het plaatje wat ik gemaakd heb waar de accu deels op komt te liggen...+ een foto van de regelaar, met hierbij een vraag...zou ik deze het beste zo tegen de zijkant aan kunnen maken..??? of zou het beter zijn om hem vast te maken onder de motor.. ?? onder aan die blok waar de motor aanhangt?

Foto-4B6XCDG4.jpg


Foto-STDAT7IK-1.jpg


Foto-T4MITKMG.jpg
 
Regelaar in koeling is altijd de beste optie. Zoiezo op een plek waar hij nooit helemaal ingebouwd zit. Hoeveel A trek je volgas?
 
Regelaar in koeling is altijd de beste optie. Zoiezo op een plek waar hij nooit helemaal ingebouwd zit. Hoeveel A trek je volgas?

Oke dan maak ik de regelaar onder aan die 4-kante constructie waar de motor aan zit.
Hoeveel amp. de motor volgas draait weet ik nog niet..dit gaan we meten als alles op zijn plaats zit..en alles netjes gemaakd is...
 
De edge heeft vandaag voor het eerst gevlogen met de electro setup:D
1 woord: SUPER !!!..... Hij vliegt zoveel rustiger...het vermogen is geweldig !! heb denk ik een 8 minuten gevlogen en ben gewoon gestopt omdat het te koud werd....hij vliegt nu echt heerlijk en strak...
Hiervoor dank ik Bert Delaere (Aerobertics.be - home) Hartelijk !!
Vrijdag middag ga ik proberen een filmpje te maken als het redelijk weer is...
Ben nu ECHT tevreden over het toestel...heb weinig op aan te merken...ik zou een ieder die dit toestel aan wil schaffen aanraden hem electro te gaan vliegen..met de hacker setup...
Super gewoon !! :D
 
Back
Top