Newbie in helikopterland

Zo, net even twee accu's leeggevlogen, buiten met een beetje wind (je moet het jezelf niet te makkelijk maken he :D)

Ging erg goed maar de pret is snel voorbij. Blijft een lastig verhaal om wat langere vliegtijd te hebben. Erg spannend als hij op ooghoogte lekker blijft zweven en je dan een beetje gaat sturen. Accu's liggen weer aan de lader :D

@ Burp,

Geweldig dat het zo goed gaat,,,,,,,,,,,,,,,,,, maarrehh,,,,,, dat beloofde filmpje, gaat dat er nog komen???????

Groeten, André.

Jullie hebben gelijk, maar ik ben er achter gekomen dat ik liever vlieg dan film :mrgreen:

Als het weer het toe laat dan maak ik van de eerst volgende vlucht een filmpje (dat zou mijn 4 of 5e accu lading zijn.)

Vanmiddag even naar Satoer met de Raptor 50 en Recombinator met de T-rex staan te kijken.... Ik ben er achter gekomen dat ik nog wel het een en ander te leren heb. echter geeft de demo van die mannen me wel een juiste motivatie om het ook te willen leren. En het zal me lukken, volgende zomer vlieg ik ook met een T-rex in het rond als het mee zit. :rolling:

Eerst de DF04 maar een heel goed onder controle krijgen, is al lastig genoeg...

recombinator zei:
je weet 't he.......als je die kleine stil kan houden, DAN.....:D.......gaat 't met die grote zeker wel ;)
He he, zeg ik ook altijd tegen mijn zoon op het toilet :rolling: Was wel mooi om ze echt te zien. *zucht* Het is zo jammer dat is zo weinig tijd heb om echt een uur per dag ervoor uit te trekken om te simmen (laat staan echt vliegen). Hopelijk volgend jaar als het wat rustiger op kantoor is. :sad: :wink:

pfff...inderdaad. Een uur....was 't maar waar :D.
Ben blij als ik 10 minuutjes even kan zitten 's avonds en een beetje pielen met die DF in de woonkamer ;)...... hoewel ik daar morgen eerst maar eens een nieuwe hoofdasje voor moet regelen, want na de klap tegen de bank gisteren staat ie wat scheef....:lol:

hoi mannen,

Ik zie dat julile allemaal dragonflys hebben en er mee oefenen. Ik heb dus vorige week een piccolo via ebay gekregen en ben daarmee aan het oefenen. Op zich gaat het hoveren wel voor een paar seconden, tot dat ik weer in een pendulum effect zit tussen de kerstboom en de tv :) Hebben jullie toevallig iets gelezen over de duurzaamheid van de motortjes van de DF's ? Ik heb namelijk al 2 standaard heck motor's gemold en nu heb ik maar custom motortjes besteld.

relaxteb zei:
hoi mannen,

Hebben jullie toevallig iets gelezen over de duurzaamheid van de motortjes van de DF's ? Ik heb namelijk al 2 standaard heck motor's gemold en nu heb ik maar custom motortjes besteld.

Er over "Gelezen" heb ik nog niet zoveel, maar mijn persoonlijke ervaring met de hoofd en heckmotor van mijn DF-04 is dat ze nu ongeveer zo'n 15 draaiuren hebben, ze draaien nog steeds als het welbekende zonnetje en vertonen nog geen enkel teken van slijtage, wat ik wel met enige regelmaat doe is de motorasjes smeren met een klein drupje syntetische olie, dit scheelt aanzienlijk in slijtage van de lagertjes.

Voor wat betreft tips om het vliegen/hoveren wat makkelijker onder de knie te krijgen staan er in dit draadje een aantal, ook de zoekfunctie van dit forum kan een hoop nuttige tips en weetjes opleveren.

Groeten, André.

Back