Sleurhutje
Forum veteraan
Een lang gekoesterde wens is om met een heli te gaan vliegen. Brandstofmodellen wil ik als newbie zeker nog van afzien, dus het zal elektro worden. Wat is een goed beginnersmodel waar je toch wat mee kunt? Her en der gekeken en zo, en dan kom je uit op een E-Max X-400, T-Rex 450 of een Zoom 400. Zijn deze geschikt om te beginnen? Kennis over afstellen en zo is in de buurt aanwezig, maar wil dit toch zo snel mogelijk onder de knie hebben. Dus lezen en instructies is geen bezwaar.
Ook een advies voor een geschikte zender. Is de Spektrum DX6 of DX7 te gebruiken (ik ben zeer tevreden over de DX3 stuurwielzender voor de auto's)? Of zijn de Graupner MX12 of MX16 goede zenders?
Ik stel geen hoge eisen aan de techniek, het gaat om de fun. De kans op luchtacrobatiek is minimaal (voorlopig
). Maar ik ben wel voorstander van een professioneel model waar goed onderdelen en support voor te vinden zijn (ga ik vast nodig hebben :sad
.
-edit
Misschien niet onverstandig: Oefenen met software simulatie als GreatPlanes G3 en een echte zender met interlink? In dat geval alleen nog het type zender. Kun je dan na veel oefenen inderdaad eenvoudiger overstappen naar een echte heli?
Ook een advies voor een geschikte zender. Is de Spektrum DX6 of DX7 te gebruiken (ik ben zeer tevreden over de DX3 stuurwielzender voor de auto's)? Of zijn de Graupner MX12 of MX16 goede zenders?
Ik stel geen hoge eisen aan de techniek, het gaat om de fun. De kans op luchtacrobatiek is minimaal (voorlopig

-edit
Misschien niet onverstandig: Oefenen met software simulatie als GreatPlanes G3 en een echte zender met interlink? In dat geval alleen nog het type zender. Kun je dan na veel oefenen inderdaad eenvoudiger overstappen naar een echte heli?