Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

  1. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    De lipo's alvast, want als ze op zijn zal het wel weer een tijdje duren voordat ze weer leverbaar zijn, ik heb er 3 besteld voor € 16,50 inclusief bezorging.

    Jan
     
  2. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Ik heb toch bedenkingen bij die lipo's. De 150 is wat zwaar op de staart en met die Turnigys die 4mm langer zijn gaat er nog meer gewicht op de staart komen.
    Hopelijk heb ik het mis maar ik wacht nog even af, ik heb ondertussen al 6 Align lipo's;)

    Grtz Rudi
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    .. en met 6 lipos kom je toch een stukje @kmk:

    gr. Uwe
     
  4. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Vanmiddag weer een aantal vluchtjes gemaakt .. moet zeggen gaat erg lekker... wat last van vibraties bij fast forward dus heb de blades maar eens knap gebalanceerd.. morgen probeer ik het weer .. gelijk de 500 lipo's laden want die staat ook al te lang stil ;)
     
  5. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik vraag mij af of de extra ontvanger die je nodig hebt als je een DX-8 Spektrum zender gebruikt nog van invloed is op de gewichtsverdeling, want bij gebruik van een Futaba zender mis je dit extra gewicht in de neus van de heli;)


    Jan
     
  6. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Ik gebruik een sateliet van Lemon en die weegt maar 1gram dus veel tegengewicht gaat die niet geven;)

    Grtz Rudi
     
  7. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Rudi zit er geen lader bij deze heli8O
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nee, je moet zelf een verloopje maken voor je lader of apart een Align ladertje kopen..
     
  9. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Nee, zoals Chow zegt zelf een verloopje maken. Ik heb dit gemaakt door van 3 oude 130x lipo's de stekker af te halen en er een UMX stekker aan te koppelen, werkt perfect via mijn 130x laadkabels:cool:
    Maar je kan deze verloopstukken ondertussen ook gewoon kopen hoor.

    Grtz Rudi
     
  10. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Of dit ladertje voor € 14,29 kon ik hem niet laten staan, trouwens de T-rex 150 ook niet plus een DMSX satelliet die nog nodig was om hem met de DX-8 te binden.

    [​IMG]

    LiPo 2s-3s Charger SkyRC E3 SK100024 hobbymaniac.nl


    Ik heb de set vanmiddag bij HobbyManiac opgehaald, en thuis gekomen zender ingesteld via een YouTube filmpje hierover, dat gaat echt gemakkelijk op die manier.

    Toen de heli gebonden met de DX-8, je kan nog kiezen of je hem bind in mode DSMX of DSM2 dit is natuurlijk afhankelijk van je Receiver ik heb gekozen voor de SPM9645DSMX.
    Om de receiver goed te kunnen plaatsen is het wel nodig om het onderstel te verwijderen, let wel op dat de receiver door het redelijk dik plakkussentje het onderstel onder druk kan zetten, wat weer tot gevolg kan hebben dat het onderstel los komt tijdens het vliegen, een druppeltje secondelijm tegen de voorste pennetje aan de buitenkant kan dit voorkomen.

    Ik moet zeggen dat hij solider aandoet dan ik op voorhand had gedacht, ook is de heli stiller dan mijn andere in dit formaat;)

    Hij is even in de lucht geweest in de huiskamer, maar ik ga hem zondag as in de sporthal in Zoetermeer eerst maar eens leren kennen voordat ik hem al stuk vlieg tegen de meubels in de woonkamer.

    Ja mag trouwens bij ons in de sporthal ook vliegen als je geen clublid bent, je betaald iets meer maar dat is het wel waard als je naar buiten kijkt8O

    Jan
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  11. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    grappig filmpje met de trex 150.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Nicola

    Nicola

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    117
    Iemand die weet waar de 150 Performance Booster upgrade op vooraad is?
    liefst in NL

    Gr Nico
     
  13. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Hier
    Hier

    of hier

    succes
     
  14. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Deze topic nog eens vanonder het stof halen, 't is een tijdje geleden dat er nog iemand wat gepost had;)

    Vandaag 15 packjes gevlogen, een paar keer stevig inverted de grond ingegaan met beperkte schade, pinnetje afgebroken van een landingsskid en 2x een main shaft vervangen, die zijn écht fragiel:( eens bekijken of de Lynx CF shaft steviger is :confused:

    Heb van de week ook de servo saver mod uitgevoerd, bij een crash verspringen dan de servohevels inplaats dat de servogears stuk gaan, werkt prima, is een blijvertje:cool:

    Nog iemand gevlogen de laatste tijd of zijn de 150s allemaal verkocht:rolling:

    Grtz Rudi
     
  15. ovres

    ovres

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Brabant
    wat een stilte op dit draadje ongelofelijk vliegen er nog wel Trex 150 of zijn ze uitgestorven ?
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Stille roem gestorven........................
    Als voorspeld.......
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    het is out-door seizoen,
    dus ze zijn weggevlogen :rolling:
     
  18. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja idd uwe... Staan mooi in de kast... Lekker buiten vliegen en straks met indoor seizoen komt de 150 weer aan bod ;)
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    leuk jou avatar,
    die van mij is ook een Gaui,
    maar veeeeeeeeeeel kleiner

    Groet
    Uwe
     
  20. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    De mijne zit terug in zijn verpakking, ben er niet echt happy mee, bij de minste trilling slaat de gyro op hol gevolgd door een crash:(

    Ik vlieg nu terug de 130x die met trilling en af en toe een wobble toch blijft doorvliegen:yes:

    Iemand interesse in de 150 met genoeg reserveparts om een tweede te bouwen:confused:

    Grtz Rudi
     

Deel Deze Pagina