Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

  1. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    links zonder rubbertjes op de swash en rechts met...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Aha, helemaal helder :thumbsup:
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    .. dat deed Blade bij de mCPX / mCPX V2, helpt wel wat ..
     
  4. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Hi,

    Vandaag dank zij een Dremel de bouten van de spindle eruit gekregen. Met een nieuw slijpschijfje kon ik in de Align bouten een gleufje slijpen en de bouten met een platte schroevendraaier verwijderen;)

    De Align bouten worden hier niét meer gebruikt, in de plaats zitten nu bouten van de 130x spindle, passen perfect maar zijn ietsje langer maar heb gewoon links en rechts drie Align spacers gestoken, probleem voorgoed opgelost:worship::worship: Ook de motor werdt met deze bouten vastgezet.

    Voor diegene die zich afvragen waarom, wel, de Align bouten zijn van een zeer bedenkelijke kwaliteit en strippen te snel, de 130x bouten hebben een meer courante imbusmaat van 1,5mm en de imbussleutel zit er dieper in, deze draai je dus niét dol;)

    Grtz rudi
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    goed gedaan @kmk:

    en als je nu die bouten korter maakt in plaats van spacers ... ?

    ik vind het niks, als je wilt sleutelen,
    en de imbus van topkwali draait gewoon door,
    moet ik hier echt herhalen:
    Walkera heeft al 5 jaar geleden betere schroeven gehad,
    en bij 13 stuks per heli scheelt dat niks van gewicht !

    Groet
    Uwe
     
  6. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Had ik ook al aan gedacht maar ben bang om de schroefdraad te beschadigen, er moet maar 1mm af;)

    Grtz Rudi
     
  7. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Gisteren in een winterzonnetje wat packjes gevlogen en de 150 verder gefinetuned ( is dat wel een woord??) Vliegt nu prachtig:cool: throttle en pitch op 75%, is nog steeds snel maar mooi beheersbaar wat toch de bedoeling is dacht ik aangezien we niet allemaal Allen Szabo noemen;)

    Ondertussen in set-up mode wat zitten prutsen en 'hard brake' en 'super slow start up' in gesteld. Bij hard brake loopt de motor toch nog een 5 tal seconden na wat in een noodsituatie toch wat brokken kan schelen omdat je de HH er sneller uithaald, maar de start up mode is zinloos, ik zie er weinig verschil in:neutral: Heli gaat van 0% direct naar 50% en 100% waardoor de heli op een gladde ondergrond gaat tollen, bij gras oid kan ik me voorstellen dat de heli omkieperd:(
    Dus opstijgen in normal en dan pas IU:thumbsup:

    Heb me ondertussen dit hebbedingetje aangeschaft + een Align blade balancer Micro Digital Pitch Gauge Je moet toch wat als er voor de rest niks aan te sleutelen valt:D:D

    Grtz Rudi
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Vlieg hem anders tegen een muur als je niks te doen hebt :p

    Nee, serieus nu. Goed om te horen dat hij nu goed vliegt ;)
     
  9. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Zonder canopy tegen de muur!?? Neen dank U:showass:;)
    Ik ben er al een paar keer mee gecrashed maar schade viel telkens mee, één keer een as vervangen en de pinnetjes van de skids die afbreken maar die kunnen hersteld worden met er een 2mm carbon staaf in te lijmen;)

    Schadeplaatje na 30 vluchten en 4 crashes : 1 canopy,1 mainshaft en 1 spindle dus hooguit 15 Euro, zit ik aan 50 cent per vlucht:D:thumbsup:
    Stoppen met crashen dus;)

    Grtz Rudi
     
  10. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Maar dan tel je voor het gemak de arbeids uren maar niet mee;)

    Maar zonder dollen ik ben blij dat er eindelijk zijn die wel goed vliegen:thumbsup:

    Gaan ze de eerste serie nog omruilen, want het is wel zuur als je met een van de eerste opgescheept zit die het niet doen zonder update:rolleyes:



    Jan
     
  11. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    [QUOTE

    Gaan ze de eerste serie nog omruilen, want het is wel zuur als je met een van de eerste opgescheept zit die het niet doen zonder update:rolleyes:



    Jan[/QUOTE]

    Ik heb mijn heli pas half Januari gekocht en heb dus een goede met A parts en die zijn echt wel sterk:thumbsup:

    Jammer voor de jongens die de eerste serie gekocht hebben maar zoals ik hier al eens gezegt heb "never buy the A type" hopelijk komt de invoerder met een oplossing voor hen;)

    Grtz Rudi
     
  12. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    zojuist de performance boosters gekocht.. swash,body en tail .. en gelijk twee 1,3 hex schroevendraaiers van align.

    Trex 150 bevalt nog steeds erg goed .. van de week een crash gehad ..iets te fanatiek invert :rolleyes: .. waarna ik mijn laatste swash moest gebruiken.

    Vliegen in huis doe ik toch maar niet meer .. komt echt te veel schade van :cool:
     
  13. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Vandaag een pakketje in de bus gekregen, een digitale pitchmeter en de Align blade balancer:thumbsup:
    Pitchmeter past perfect op de 150 blades alsook de 130x blades, de 150 heeft nu 12° pitch pos&neg:cool:

    De blade balancer werkt ook goed, er zitten 2 pennetjes bij, één voor de 150 blades met een gat van 1,5mm en één voor Trex 250 blades met 2mm gat wat precies hetzelfde is als de 130x, die kan je er dus ook mee balancen mocht je dat willen:D
    Je duwt de blades gewoon op het pennetje, en je laat dit gewoon tussen de magneetjes zakken, simpeler kan niet:thumbsup:

    Grtz Rudi
     
  14. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Van het weekend upgrade tail, swash en mainframe geïnstalleerd.
    Installatie ging goed maar me pitch was niet lekker oid .. want kwam niet mooi meer op hoogte. lopen kloten met me grote pitch gauge AP800 maar dat werkte niet echt lekker.. ik googlen en kwam het onderstaande filmpje tegen.
    hierna was hij zo strak als een snaar ..... vandaar dat ik het even deel :thumbsup:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hallo allen,

    mooi, dat de T Rex 150er 's nu goed vliegen,
    indoor (woonkamer) is hij zeker ook gevaarlijk,
    zo als ook mijn Blade mCPX BL,

    en @RuudM:
    als je de swash of de links of ook wat verwisselt,
    en de vleugels staan op 0 graden pitch gelijk zo als in de film,
    dan moet het toch goed zijn,
    dus mechanisch fine-tunen en klaar!

    Groet
    Uwe
     
  16. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Hier kan geen Trex 150 tegen op! MCPX BL met een Lionheli makeover. V E T !!

    [​IMG]
     
  17. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Deze gaan er heel rap door denk ik! Nano-techs voor de Trex 150.


    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...45_90C_Lipo_Pack_for_Align_T_Rex_150_DFC.html

    Designed specifically for the Align T-Rex 150 DFC helicopter, this nano-tech battery pack offers 80mAh more capacity than the original Align battery and a much higher discharge rate! More punch, more power and longer flight times in a direct fit upgrade battery pack.

    When tested with the T-Rex 150 DFC, the differences between the original battery and the nano-tech were obvious. Pitch pumps pack more punch and flight times were extended by more than one minute thanks to the pack's additional 80mAh capacity and higher discharge rate. Bring your T-Rex 150 to life with this nano-tech upgrade pack!
    Spec.
    Capacity: 330mAh
    Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4V
    Discharge: 45C Constant / 90C Burst
    Weight: 18.6g
    Dimensions: 43.5x20x11.3mm
    Discharge/Charge Plug: JST-XH
    Suited to the following models: Align T-Rex 150 DFC
    * The nano-core technology in lithium ion batteries is the application of nanometer conductive additives.
    1) The nanometer conductive additives form ultrastrong electron-conducting networks in the electrodes which can increase electronic conductivity.
    2) These additives create a superstrong ability for imbibition in the carrier liquid to supply more ion channels. This improves the ability of ion transmission and ion diffusion. Through improving electronic conductivity and ion transmission, the impedance is reduced and the polarization of high rate discharge decreases greatly.
    Advantages over traditional Lipo batteries;
    -Power density reaches 7.5 kw/kg.
    -Less Voltage sag during high rate discharge, giving more power under load.
    -Internal impedance can reach as low as 1.2mΩ compared to that of 3mΩ of a standard Lipoly.
    -Greater thermal control, pack usually doesnt exceed 60degC
    -Thickness swelling during heavy load doesnt exceed 5%, compared to 15% of a normal Lipoly during heavy load.
    -Higher capacity during heavy discharge. More than 90% at 100% C rate.
    -Fast charge capable, up to 15C on some batteries.
    -Longer Cycle Life, almost double that of standard lipoly technology.

    PRODUCT ID: 9210000118-0
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ja die zijn vlot weg denk ik :)
     
  19. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp

    In ieder geval komen er een paar mijn kant op ;) nu de heli nog:rolling:

    Maar zoals het er nu naar uitziet dat de kinderziektes een beetje over zijn zal dat niet zo lang meer duren.


    Jan
     
  20. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Heb je de 150 al besteld of alleen de lipo's alvast??
     

Deel Deze Pagina