Nieuw: blade inductrix

inductrix lijkt onverwoestbaar , en idd de props gaan echt lang mee, maar de motortjes niet, na een paar weken al een defecte motor,
of (nog erger) de besturing, maar het lijkt erop dat het motortje het begeven heeft, want als je de props aanduwt, loopt ie weer even,
om vervolgens bij de volgende start stil blijft staan, en dat voor 70 euro? er zijn goedkopere modellen die langer mee gaan
en daar bedoel ik ook de vliegtijd mee, want 3 minuten met de 150 ma accu is erg kort, en de 200ma lipo die gaat wel 8 minuten mee

Beste Ted, Deze mini motortjes hebben een gemiddelde levensduur van 12 - 15 uur (opgave motoren leveranciers). Ik was destijds net zo verbaasd als jij nu, maar na wat leeswerk op internet is mij duidelijk geworden dat deze motoren die zo'n 50.000 rpm en meer draaien gezien hun constructie niet het eeuwige leven hebben.

Ik zal enkele foto's plaatsen van een willekeur inductricx motortje die ik gelijktijdig heb vervangen.
De 2e foto is het sleepcontact die de slijtage op de 1e foto veroorzaakt.
De rotor loopt in 2 glijlagers die je niet van buiten kunt smeren, waardoor de levensduur bij deze hoge toeren beperkt is.
Ook motoren van dit formaat van andere merken zullen niet (veel) langer meegaan dan 12-15 uur, tenzij je over grotere motoren praat.

De standaard lipo is er een die het predicaat geweldig niet mag voeren.
Voor de €42,- die ik voor de nieuwe inductrix heb moeten betalen zul je mij niet horen dat ik direct betere lipo's aan heb geschaft en na veel vliegplezier om de 15 uur €8,60 moet investeren in nieuwe motoren.

Hopenlijk is het e.e.a. wat duidelijker voor je.

IMG_1613.JPG
IMG_1614.JPG
IMG_1615.JPG
IMG_1616.JPG
IMG_1617.JPG
IMG_1618.JPG
IMG_1619.JPG

Back