Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Joeri G. zei:
Ik heb ongeveer 10 vluchten gedaan met die geadviseerde himax motor en dan heb ik hem eraf gegooid. Vermogen genoeg, maar er passeerde dan ook 54 ampères langs de regelaar op vol gas (11x5,5 prop) wat dus resulteerde in vrij korte vluchttijden en je kan serieus bedrogen uitkomen als je op het einde van je vlucht nog even wil torquen en je lipo de stroom niet meer kan leveren. Natuurlijk staat de regelaar in "soft cut-off", maar met die himax motor is het toch niet zo soft.

Gr J

motor%20meting%20jpeg.jpg

hoe kom jij aan die 54A
volgens die tabel moet hij dan 34 A treken
en je kan wel een beetje speling hebben maar 20 Ampere meer, nee

groeten

@Awol:

de 60A is inderdaad overkill maar ik ben van plan als ik zwaardere lipo's gebruik een 10x6 of groter te monteren. Met mijn 1700 kan ik tot 30A gaan maar met 2250 mAh lipo's kan ik gemakkelijk 40 A tot pieken van 45 A aan.
Met de setup van nu kan ik niet hooveren.

Jos

michiel, ,

ik heb geen nieuw landings gestel.
ik heb daar gewoon depron plaatje tegen aan geplakt
ik wil wel een ander landings gestel maken maar dat duurt nog wel even

Beide erg mooi! Ik heb zelf in principe de setup voor een Acromaster in huis, maar geen acromaster gekocht omdat 'iedereen die al heeft' (bij ons vliegen er een stuk of 5).

Met zo'n kleurschema maak je 'm toch net iets anders, en deze twee schema's zijn beide beduidend mooier dan het af-fabriek schema.. petje af!

dinsdag of woensdag de motor:)

ik doe mischien volgende winter een ander kleurtje
ik wil er eerst mee vliegen
en dan bedenk ik een x een schema, die stikkers trek je er makkelijk af dus ik klaag niet;)

@ben

bekent schema;)
heb je zo het idee dat je met de HS vliegt?:P

raymon zei:
@ben

bekent schema;)
heb je zo het idee dat je met de HS vliegt?:P

Kleuren zijn inderdaad gebaseerd op de HighSosiety. Alleen dan zonder die vlekken op de neus, die vind ik persoonlijk teveel van het goede.
DSC01244.jpg

Nog één van de AcroMaster.
DSC04625_1.jpg

hezik zei:
Beide erg mooi! Ik heb zelf in principe de setup voor een Acromaster in huis, maar geen acromaster gekocht omdat 'iedereen die al heeft' (bij ons vliegen er een stuk of 5).

Met zo'n kleurschema maak je 'm toch net iets anders, en deze twee schema's zijn beide beduidend mooier dan het af-fabriek schema.. petje af!

en wel met een calmato hezik ;) daar vliegen er bij de clubs honderden van :D

hezik zei:
Een clubgenoot van mij vliegt de Acromaster vol 3d met de Robbe Roxy 3536/06 brushless outrunner, icm. de bijbehorende Roxy regelaar. Mooi lineair gas en pull out bij hover. Voordeel van die setup is ook dat je acromaster licht blijft.

De Roxy 3536/06:
1200 rmp/V
109 gram
33A / 38A 60 sec
280 Watt
Richtprijs: € 50

Het lijkt weinig, maar is echt voldoende. Met de roxy regelaar en een kleine ontvanger, kom je dan rond de 300Watt per kilo uit. Prima dus.

@Ron: een motor 'heeft' niet een prop. Je kunt op een motor verschillende props plaatsen, waarbij een fabrikant een indicatie geeft. Het is dus niet zo dat een motor 'een prop heeft' met een grotere spoed. Dat is maar net wat je er op zet. Je kunt dan ook een kleinere spoed nemen bij een grotere diameter, bijvoorbeeld.

He Hezik,

moet er dan veel verandert worden aan de moterschot? veel epalor weggesneden worden?
welke prop gebruikt clubgenoot ervoor?
en weet je hoeveel amps hij trekt?

Spijtig aan dit toestel;
als men die 2 romp kernen aan een lijmt, kan men niet meer aan de elektronica? toch?

owja even over gezien, ik dacht hij niet meer open kon :?

Damn, in dit topic is een grote varieatie aan motoren dat men gebruikt :? :

Mega 600/20/8
Roxxy 3536/06
Kontronik Kora 10-14
Hacker A30 16m
Himax C 3516-1130

welke zuipt nu de minste amps? en toch full 3D?

Hij heeft z'n maiden overleeft, kan nog niet echt veel zeggen over het vlieggedrag. Ik moet nog met het zwaartepunt aan het schuiven.

De Himax heeft meer dan genoeg vermogen. Accu is waarschijnlijk niet voldoende (EVo20 1800 3s lipo, 36 amp continue), motor sloeg af bij het in één keer volgas geven.
acromaster.jpg

Hieronder een foto van de bevestiging van de motor op het motorschot, ertussen heb ik een aantal ringetjes gedaan zodat de spinner mooier aansloot.
DSC01165.jpg

Back