Nieuw en door de bomen het bos niet meer zien.

• Topicstarter Topicstarter Cratedigger
  • Startdatum Startdatum
Ja, alles is in principe gewoon over te zetten;) ik vind persoonlijk t dji frame erg mooi, maar vooral erg sterk en dat is voor de beginner ideaal;)

Niet waar dus?:confused:

wat denk je zelf?

de 550 is een leuk ding om iets mee te doen bijv een Go pro of zo.
kleinbeeld camera van zegge 350 gram zal ook nog gaan.
alles daarboven zullen de dji motoren je niet in dank afnemen.

het totaal gewicht incl een beetje accu (5000 Mah) zal te hoog worden.

wij bouwen zelf Octo,s met een payload van 2 tot 5 kilo.
maar dan praat je toch over heel andere spullen.

Ze zeggen van DJI dat het max afvlieg gewicht 2.4 kg is.
Als ik het goed heb weegt het geval zo een 1.1 a 1.2 kg. Ik heb ze al gewoon zien vliegen met een sony nex5n en gimbal + landingsgestel. die ony weegt ook zo een 460 gram met de 18-55 lens.
Denk dat je waarschijnlijk zo rond de kilo kan meennemen incl accus

Groet<
Dennis

Denk dat het antwoord al op de DJI site staat
SPECIFICATIONS OF F550
Takeoff Weight 1200g ~ 2400g

SPECIFICATIONS OF F450
Takeoff Weight 800g ~ 1600g

SPECIFICATIONS OF F330
Takeoff Weight 600g ~ 1200g

wat denk je zelf?

de 550 is een leuk ding om iets mee te doen bijv een Go pro of zo.
kleinbeeld camera van zegge 350 gram zal ook nog gaan.
alles daarboven zullen de dji motoren je niet in dank afnemen.

het totaal gewicht incl een beetje accu (5000 Mah) zal te hoog worden.

wij bouwen zelf Octo,s met een payload van 2 tot 5 kilo.
maar dan praat je toch over heel andere spullen.

:morning:Ik ben nog maar een beginner en geen expert zoals jij. Maar heb jij betere suggesties binnen mijn budget van max 8 a 900, waarbij ook nog zender en ontvanger gekocht moeten worden. Ik wil hier gaandeweg meer mee gaan doen qua fotografie dus sta open voor je suggesties.

Laatst bewerkt door een moderator:
zelf iets bouwen en niet een kant en klaar frame scoren.
dat scheelt al een hoop knaken die je kan gebruiken voor krachtige motoren en esc's

een frame bouwen is eigenlijk vrij simpel. een plaat in het midden en een paar armen.. meer is het niet.. hout of alu werkt perfect en is ook weer goedkoop..

toch is het misschien als beginner slim om eerst eens een kant'n klare te kopen, en te zien hoe alles werkt. Die F550 is al bouwpakket, en op youtube zijn goeie filmpjes over hoe je het precies moet doen. Alles is op elkaar afgesteld.
Deze is erg goed vond ik [URL="
F550 Flame Wheel feat. Wookong M + NAZA Video-Tutorial/ Review - YouTube[/URL]

Ga je zelf aan de knutsel met stangen ed, en 'hij doet ut daarna nie', weet je als beginner nooit of het nu ligt aan afstellingen of aan bijv niet goed uitgebalanceerd frame of iets dergelijks...

ik zit in zelfde schuitje, ben nu ook al 2 dagen bezig me in te lezen, hetgeen nog niet mee valt... en.. ik was ook op die DJI F550 uitgekomen ;-) ... met hetzelfde doel, fotografie/video vanuit de lucht met max een 5DmkII er aan hangend.... (al schijnt dat voor video weer niet zo goed te werken)....

Ik neig nog echter wel naar een wat robuuster uitvoering,... of die s800 (die meteen budget aardig afkabbelt) of een droidworx, ook niet goedkoop, zo'n Y 2 versie met coaxiale motoren.... Y frame heeft natuurlijk voordeel dat er meer ruimte tussen de poten zit, die je dan minder snel in beeld krijgt...

Thanks voor je input, ik ga waarschijnlijk vooralsnog voor DJI F550 zoals door Vinygogo samengesteld.
Even nog zoeken naar meest scherpe prijs en gaan......

@Cratedigger: ben je volledig beginner in het vliegen of heb je enige ervaring met andere zaken. Zo ja, welke?

Ik heb nog nooit gevlogen en zou graag ook met een multicopter willen gaan vliegen. Bijvoorbeeld de F550 met Naza alleen weet ik niet of dit wel een goed idee is als je geen ervaring hebt.

Wat je wel leest is dat de Naza het bijzonder foolproof maakt maar ik zou graag jullie mening willen weten.

een flightcontroller met acceleratie sensoren maakt het wel een stuk makkelijker.
als je de stick loslaat hangt je quad weer recht.

Ik ben het eens met Dutchcommando.

Ik zeg zelf een frame bouwen scheeld een hele hoop geld en je kan dan investeren in vermogen om daadwerkelijk die Spiegelreflex de lucht in te krijgen.;)

Flashbare ESC's nemen (Simon K) en motoren met genoeg vermogen.
je kan je vermogen altijd wat terug dringen met kleinere props maar meer vermogen creeren als je al aan je max grote van je props zit wordt lastig :?

En daar komt ook nog bij.
Knutselen is leuker dan een bouwpakketje :cool:

Het hangt er natuurlijk een beetje van af of je alleen maar (en zo snel mogelijk) wilt vliegen, of dat je het niet erg vind (of zelfs leuk) om zelf wat te moeten prutsen en je eerst wat in te moeten lezen.
In het eerste geval zit je als beginner met een Naza helemaal goed (ik had ook nog nooit gevlogen voordat ik mijn quadcopter kocht)

En als je dan voor een Naza gaat, maakt het qua geld niet zoveel meer uit of je een bouwpakket koopt of zelf aan de slag gaat.
Een F450 met Naza, ESC's en motoren kost 359,-
Een losse Naza kost 199,-
Houd je dus 160,- over om 4 motoren, ESC's, materiaal voor je frame en alle overige benodigdheden (stekkertjes, kabeltjes etc.) te kopen.
Tenzij je zo goedkoop mogelijk gaat shoppen in Hong Kong, zal het verschil (zeker als de douane ook nog even meedoet) niet veel meer bedragen dan een paar tientjes.

Daar heb je opzich wel een punt.
Als je alles in NL besteld zal het verschil idd niet zo groot zijn.

Iedereen natuurlijk zn ding :)

Persoonlijk zou ik zelf bouwen (wat ik ook gedaan heb) maar als je snel wilt vliegen is die optie idd minder interesant.

@Cratedigger: ben je volledig beginner in het vliegen of heb je enige ervaring met andere zaken. Zo ja, welke?

Ik heb nog nooit gevlogen en zou graag ook met een multicopter willen gaan vliegen. Bijvoorbeeld de F550 met Naza alleen weet ik niet of dit wel een goed idee is als je geen ervaring hebt.

Wat je wel leest is dat de Naza het bijzonder foolproof maakt maar ik zou graag jullie mening willen weten.

Ja helemaal new in the game. Wel heb ik nog een vliegtuigje met electro motor liggen waarvoor ik nu aan het trainen ben met Phoenix simulatie. Binnenkort maar eens in het echt proberen :0

helaas heeft bijv Phoenix sim alleen maar 1 quad, de quai 330x . Ik heb daar wel mee geoefend, maar heb toch ook maar een Blade MQx gekocht. Is prima mee te oefenen binnenshuis, lukt me nu om rondjes mee te vliegen. Ga toch nog even kijken naar zo'n minicamera, kan 'k FPV ook even 'oefenen' [URL="
MQX modified for FPV - 2nd outdoor flights - VERY FUN - YouTube[/URL] .
Donderdag ga'k even naar Zoetermeer, naar RC Helipower, even modelletjes bekijken. Al goed gesprek met Marcel gehad, hij raadde een F450 met Naza aan om 'feeling' te krijgen. Ik denk echter dat ik toch direct voor de 550 ga... Anders zit ik weer met 'extra' heli (heb al 'oefen' 120SR, en MCPx en nog coaxial kantoor helitje ... ) . Ben er al achter dat die F550 niet een DSLR gaat trekken, maar GoPro of klein filmcameraatje moet prima kunnen.

Men raadde mij wel aan om toch heli's te gaan vliegen, of op sim of bij club.

Back