Nieuw en door de bomen het bos niet meer zien.

• Topicstarter Topicstarter Cratedigger
  • Startdatum Startdatum
ja, zit net ook al verhalen te lezen over breken enzo.... hm...
thnx voor waarschuwing.

pfff, toch maar's wat 'echt' gaan bestellen nu, zit me nu al dagen suf te lezen hehe..
weet iemand nog goed gimbaltje voor zo'n DJI F550? Die evt een Sony CX 730 kan huisvesten?

je moet gewoon kopen waar jij je goed voelt.
Helipower heeft wel gelijk met lessen nemen , is wel een goede tip.
de rest beoordeel je maar zelf , spreekt voor zichzelf.

je kan achter in je tuin of op grasveld veel oefenen met een oefen quad zoals de dji.

koop het wel bij de man die het ook repareren kan.

en niet!: voor garantie zijn we op vakantie , maar wil je iets nieuws kopen zijn we voor je open...:rolleyes::rolleyes:

@JePeVePe en @Cratedigger
Zijn jullie er al uit welke LiPo's er bij moeten komen? Er is namelijk zoveel over geschreven dat mijn lampje begint te knipperen :(

Bron:
330-450 8 inch props DJI
Max 2300-2500 4S! 15C

330-450 10 inch props DJI
Max 2300-2500 3S 15C

Als ik dan het aanbod van Digitech er naast leg:
voor de 8" kan ik geen geschikte 4S vinden
voor de 10" Zippy 2200 3S1P 25C alleen is dit 25C

Daarnaast heb je ook nog de verwarring vanuit het BETA bouwverslag welke 4S is daar voor de Graupner E prop gebruikt?

:Fade-color:Fade-color:help::hammer::hammer: OVERLOAD

Laatst bewerkt door een moderator:
De man ut Heerlen raadde Zippy 5600mAh 4S aan ... zal lampje zeker niet meer doen knipperen! :)
bouwverslag gaf alleen wel aan E-Props van Graupner 8x5 zijn meest stabiel hiermee, maar... die heeft de man uit Heerlen nie meer!! :nosmile:

ik zit alleen even te kijken waar ik lipo's koop, 80 euri is wel beetje boel veel enzo....

Excuus... ik zat naar info over de F550 te kijken... daar is
Vlieg eigenschappen
Met de 8x5 op 3s lipo (3s 4400) vloog leuk, height gain moest behoorlijk omhoog.
Vloog lekker en zuinig! (net zolang als de 4s5000.) Echter je moet er geen load aan hangen!! Dat gaat hij niet trekken!
Zelfs een go pro was teveel van het goede! Maar voor leren vliegen, prima te doen...

Met de 8x5 op 4s lipo:
De f550, is vlot, reageert snel, en uberstabiel!

Met de 9x5 op 3s:
De multirotor, vindt dit niet prettig, het vliegt nergens naar...

Met de 9x5 op 4s lipo:
De quad is redelijk stabiel,en redelijk stil. Reageerd vlot, en redelijke vliegtijd.

Met de 10x5 op 3s lipo:
props is het niet prettig vliegen, je krijgt hem lastig stabiel, en hij is wobbelig.
Met wind stil weer is het prima vliegen. Hij is dan wel een stukje zuiniger...

Met de 11x5op 3s lipo:
moest de gain heel wat omlaag. Correcties op de yaw , gingen super snel. Wel was het veel instabieler. De props raken elkaar bijna, en zitten in elkaars luchtstroming, en werken elkaar tegen.

Conclusie, de 8x5 inh Graupner E prop, op 4s lipo, is de winnaar!

Heb net de F550 besteld bij digitech.
Lipo (5600mAh 4s) bij Hobbyking
Props Graupner 8x5 bij lynxshop.nl (zit bij mij in de buurt)

Digitech
1 x DJI-Naza incl GPS module €348.00
1 x DJI- Flamewheel F550 incl motors , esc , props €289.00
1 x Just Another Charger 80W 6A 2~6S Balance Charger w/PSU (just another) €44.95
1 x MX-20 GRAUPNER HoTT, €439.00
1 x Shuttercable for GoPro I and Hero II (Go pro 161) = €49.00

Lynx: (meteen maar even reserve props erbij :) )
Electro Graupner 8x5 6x €4.16 EUR €24.96 EUR
Electro Graupner 8x5L 6x €4.16 EUR €24.96 EUR

HK
4x ZIPPY Flightmax 5800mAh 4S1P 30C $263.96

Nu nog even gimbal + landingsmount kopen bij 486.com :)

ook al even aan het zoeken geweest naar FPV met OSD's... beetje duur, maar wel interessant. vooral Spaans bedrijf heeft mooie oplossing, maar weet niet of dat samen met Naza kan ... IKARUS OSD Pack ElectronicaRC.com

Om even op ts Cratedigger terug te komen.... een F550 kopen en onder 800 euri blijven..... da wordt krap als je echt nog niets hebt. Je hoeft niet zo'n relatief dure Graupner zender te kopen, maar een 8 kanaals zul je wel nodig hebben. Dito dure Lipo's... die bij HK waren goedkoopste die ik tegen kwam.. F550 en Naza is bijna altijd rond 500 euri... extra props, extra dit extra dat.... wil je d'r nog een mountje onder, met evt camera mount, komt er ook al gauw weer 100-200 euri bij...

tis dure hobby...

Gave set maar ga je qua prijs niet nu alweer heel erg richting Mikrokopter?

Gave set maar ga je qua prijs niet nu alweer heel erg richting Mikrokopter?
wellicht... maar vergeet niet, dat groot deel van de prijs in 'accessoires' zit (zender, accu's , is bijna al 700 euri), dingen die ik bij een MK ook had moeten aanschaffen.

ik had een tweedehands octa van MK kunnen krijgen, ook incl zender en hele reut,... maar om nu 'koud' met een zware grote octa te beginnen.... leek me geen goed plan.

ik weet niet of ie 'm nog heeft... hij wou er 2800 euri voor. Das inc Graupner MX-16 zender, GPS, videolink, return home, etc, etc. vliegklaar dus.

Heb vandaag ook de F550 + Naza + MX-20 besteld bij Digitech!
Spannend wanneer hij binnen komt!

Man, die man in Heerlen krijgt het maar druk! :-) Moeten we misschien armpjes overspuiten in andere kleur? Vliegen er straks zoveel van't zelfde.... moeilijk om je eigen weer terug te vinden hehe :)

Ik heb hem binnen! Whoei, nu maar in elkaar zetten?

Heeft iemand een Simulator waarmee je met het standaard kabeltje van de MX-20 een beetje kan oefenen?

Back