Nieuw hier en een paar vragen over de Magin one

• Topicstarter Topicstarter E®win
  • Startdatum Startdatum
E

E®win

Guest
Hallo,

Ik ben Erwin 24 jaar woon vlakbij assen.
Ik heb wel wat ervaring met rc maar niet met boten.
Ik heb een tamiya TT-01 omgebouwt om mee te driften.
Ik heb nu een paar vragen over de magin one.

Ik heb vorige week een Magin one gekocht en gisteren een servo en regelaar, dat heb ik er vanmorgen in gezet en dan zou de magin one volgens de verkoper van de boot toch wel een snelheid van 30 km/h moeten halen, met mijn accupacks van mijn auto (6 cells 3700mah 7.2v)
Maar ik ben blij als hij 10 km/h haalt :?

Wat kan ik hier aan doen??
Mijn accu lader kan tot 8 cellen laden, dus dan zou ik op 9.6v zitten ik denk niet dat dat al heel erg veel uit maakt.
Wat kan ik nog meer doen om hem sneller te laten varen?
Ik las hier ook ergens dat de schroefas het liefst horizontaal in de boot moet liggen?
Heeft iemand van jullie misschien een linkje met goede schroefjes voor rc boten?

B.V.D. voor de reacties gr. Erwin.

om te beginnen moet de boot op 12 tot 14 cellen varen.
je kan de accu's apart opladen en in de boot in serie zetten.
het is niet bevordelijk voor je accu's maar mogelijk.

de schroefas moet zo horisontaal mogelijk lopen.
en de orginele schroef moet je weggooien..
schroefjes kan je bij de lokale modelbouw boer halen die graupner voert.
je moet voor deze boot de grauner K-serie hebben.
en dan van 39mm tot en met 42mm.

greetz jaimy

oke thanks

maar heb jij enig idee hoe je de lijm (pattex stabilit) los kunt krijgen zonder de boot te vernielen??
want dat zit rond om de schroefas en die wil ik nu verder naar achteren zetten en zo vlak mogelijk.

gr erwin

Nick heeft helemaal gelijk, al is hij een beetje kort van stof:
Schroefas uit de schroefaskoker nemen
Soldeerbout via de buitenzijde in de schroefaskoker steken (Niét in de as, want dat gaat wat moeilijk)
Aan de binnenzijde (met handschoen aan!) voorzichtig de schroefaskoker proberen te draaien (NIET WRIKKEN) als de lijm week wordt.
Schroefaskoker met een draaiende beweging langzaam uitnemen.
Op die manier mol je het plastic van de boot niet.
Succes!

Oke bedankt voor de tips.

Ik zit nog met 1 probleem de motor is te dik om de as vlak met de bodem van de boot te krijgen, en zeker niet als de koelspiraal er om zit.
Ik heb het nu wel voor elkaar dat de as ipv 3cm (tot de schroef) 6cm achter de boot komt. (het is iets minder dan de 8% die ik elders op het forum vond)
Ik ga zelf een motorsteun maken van nog wat resten van het bouw paket, en die wat verder naar achteren plaatsen zodat de schroefas verder achter de boot uit steekt.

Ik heb nog 1 vraag hoe kan ik het gat rond de as zonder te lijmen waterdicht krijgen.

gr Erwin

Hallo

Ik heb vandaag samen met mijn broer zelf een nieuwe as gemaakt.
De as is nu 4cm langer dan de orginele zodat de motor wat verder naar de punt kan en daaroor licht de as vlakker.

Ik heb dit vanmiddag ff geprobeert maar wat een ongelofelijk verschil, hij gaat nu met dezelfde 7.2v 6 cells accu ongeveer 25 km/h das al een heel verschil vergeleken met 10km/h.
Ik wil vanavond ff proberen om ze aan elkaar te koppelen zodat ik 14,4v heb even om te proberen.
Jullie horen het wel of het lukt.

gr erwin

Hee

Ik ben ook bezig met het bouwen van een magin one en ik heb in die paar berichtjes al weer heel wat geleerd.

suc6 verder en hou me (ons) op de hoogte

Als je die accu's aan elkaar koppelt, kan dit dan geen kwaad voor je regelaar?
Ik heb (op advies van jaimy) een navy control 570 besteld.

En nog iets, ik wilde m uitprobeerde v/d week, accu's opgeladen, nieuwe batt. in me zender maar er gebeurde niks.
Behalve dat de motor reageerde op 't aanzetten.

Kan dit komen door de reglaar die ik er nu in heb zitten?
want die is eigenlijk bestemd voor een tamiya ta-02 auto.
Of zou hij zoiezo wel íets moeten doen dan???

een 710 motor moet je op 12 tot 14 cellen varen.
op 6 cellen doet de boot geen flikker.
dan mag je eigelijk blij zijn dat ie vooruit gaat .
je mist op 6 cellen zo veel power.

de navy 570 kan tot 30 cellen en 70 ampere dus dat moet wel goed komen.
een vriend van mij vaart al 6a7 jaar zo rond.

greetz jaimy

Hey Jaimy

wat zijn laders die 12 cellen kunnen laden dan
Ik heb zelf een X-PEAK 5 lader die kan maar 1 tot 8 cellen laden staat er op.
dus dan zou ik de accu,s aan elkaar moeten koppelen om op 12 cellen te komen.
Heb jij trouwens ook een link waar ik die k-serie props van graupner kan kopen??

Ik heb het net geprobeerd maar ik heb ze waarschijnlijk niet goed aanelkaar gekoppeld want het vermogen bleef het zelfde.
Nu geen tijd meer morgen maar ff weer proberen.

gr Erwin.

als je de bijde plus polen van de accu's samen brengt en de bijde min polen houd je het zelfde volt ,alleen meer amp,je kan dus langer varen!

wat jij moet doen is de plus van accu 1 op de min van accu2 zettten ,de plus en min die je dan over houd gaan naar je regelaar,nu heb je 2 keer zoveel volt ,en het zelfde aantal amp ,je boot gaat harder ,vaart korter...

hoop dat ik je geholpen heb !

mzzls
erik

Kijk daar hebben we wat aan!!

Ik zat ook al te brainstormen wat nou het juiste was.

t.y

grtz

Ik wist al dat ik het verkeerd had gedaan maar ik woon niet zo heel dicht bij het water en ik moet zometeen om 10 uur werken dus ik had niet de tijd om de draden nog weer om te wisselen en uit te testen.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties weet iemand al waar ik de k-serie propjes kan kopen??
Ik heb het op internet nog niet kunnen vinden.

gr Erwin

Ik bestel ze meestal bij hopf

Hier

Neem geen drive dog.. ik denk dat je dat niet hebt
Draairichting is normaal rechts

Mvg NickB

gewoon naar de lokale modelbouw boer gaan die graupner verkoopt
30 keer goedkoper als hopf.

hopf is makelijk als je daar een complete set koopt dan merk je die 16 euro minimaal aan verzendkosten niet .

greetz jaimy

Oke bedankt

Ik zal eens even bij Krikke in groningen kijken of die ze heeft ik heb de boot er wel weg maar ik weet niet of ze ook graupner verkopen.
Ik zal vanmiddag als het ff droog is eens de 2 accu,s aan elkaar proberen.
Het resultaat plaats ik wel ff.

Gr Erwin

Udate:

Ik heb vanmiddag geprobeerd met aan elkaar gekoppelde accu,s maar dat was niks draden weer los.
Dus ik moet maar ff een Y kabel bestellen.
Hier 2 filmpjes met volle en halfvolle accu

halfvolle accu
volle accu

zou er trouwens ook een brandstof motortje in de magin one kunnen?
zoja wat zou er allemaal aangepast moeten worden??

gr erwin

Hoi iedereen, heb zelf ook een magin one en gaat als een speer! Bij mij ligt het probleem bij de waterkoeling! Wanneer ik aan het varen ben doet die helemaal niets! Kan iemand me hier met helpen aub? De rc handelaar zei me dat ik wat met de aanzuig iets dieper moest plaatsen maar het heeft allemaal geen effect! Iemand wat tips?

hoi erwin

hier een voorbeeld van wat een magin one moet doen als die standaard is.
[media=youtube]ruz74Mj-Q98[/media]

brandstof kan er in.
alleen denk ik niet dat de abs plastic het niet zo leuk vind.
abs ken namelijk niet tegen nitromethaan.

@Jelle
kan je een foto sturen van hoe het nu zit.
want als het volgens de tekening gebouwt zit moet het gewoon werken.
als ik de foto heb gezien kan ik je verder helpen waar je heb beter kan plaatsen .

greetz jaimy

Laatst bewerkt door een moderator:
Back