Nieuw hier en een paar vragen over de Magin one

• Topicstarter Topicstarter E®win
  • Startdatum Startdatum
maar dan hangt de boot toch scheef , als je aan de ene kant meer doet.
welke kant zit die kantelkamer.
en mij batterypacks zijn kant en klaar.
dus moet ik dan setjes maken ofzo

jah bij stil liggen ligt de boot scheef jah ...
bij varen merk je er helemaal niks van..
het verbeterd het vaar gedrag alleen maar.
aan welke kant jij je kantelkamer heb gebouwt weet ik niet maar bij mij zit ie altijd links

ik heb de boot gekocht van iemand dus weet niet waar die kantelkamer zit.
hoe herken ik dit , waar die zit.
en die man voer gewoon met 2x7 aan beide kanten.

Ivo1971 zei:
ik heb de boot gekocht van iemand dus weet niet waar die kantelkamer zit.
hoe herken ik dit , waar die zit.
en die man voer gewoon met 2x7 aan beide kanten.

Ivo,

Als je de boot van achteren bekijkt, moet er een 'gat' aan de linkerkant van de spiegel zitten, da's de uitgang van je kantelkamer.

Te oordelen naar je verhaal is die bij jouw boot niet ingebouwd, want zo'n gat zie je echt niet over het hoofd...

Weet je wel zeker, dat het een 600 motor is? (57 x 36Ømm) En geen 700 motor (66 x Ø 44mm)?

De meeste 600 motoren, die ik ken, krijgen een Magin One niet van z'n plek zonder brandlucht....

Welke prop zit erop? (diameter)

Groeten, Jan.

heb motor opgemeten en is 7,5 cm bij 5 cm
en de schroef is 4,5 cm

en als ik van achteren naar voren kijk in de boot , zit er aan de rechterkant geen kamer(is open) en links zit een kamer.
ik zou een foto kunnen maken van de binnekant , maar weet niet hoe ik hem erop moet zetten , net als bij m,n naam een foto van mijn boot.

dat is een Robbe POWER PLUS 710/12 Order No.: 1-4367.

een 45mm prop is te groot.
een 40 mm a 42mm gaat beter.

de kantelkamer behoort aan de linkerkant te zitten.

mvg jaimy

magic one

vanmiddag even gevaren en na een tijdje varen ging hij te hard door de bocht en maakte een rare manouvre. En nou gaat hij niet meer vooruit maar alleen achteruit. Waar zou dat aan kunnen liggen denken jullie !!

magic one

ja is het de regelaar. Wat kost een nieuwe denk je. Heb nu 1 van 35 amp. Dus kan ik beter meteen een zwaardere kopen want dan kan ik met 2 cellen meer gaan varen dan nu met 14 cellen. En dan maar 1 zonder achteruit nemen. Ook al vind ik die achteruit wel makkelijk als je op de kant af vaart en tikje in achteruit te geven zodat hij stil ligt . Ga wel eens op jacht voor een regelaar. Maakt toch niet uit wat voor regelaar ik erin zet als hij maar 14 of meer cellen kan hebben.

Zonder achteruit is beter ( al is dit meestal in te stellen op de regelaar zelf )
Als je plots achteruit vaart, kan je in het gunstigste geval alleen je prop eraf draaien.
En in het slechtse geval draai je gewoon een as kapot ( met een starre is er geen probleem )

35A lijkt me wel heel weinig, en dus moest die eraan... ( maar ben niet zo thuis in borstel-motoren)
Denk dat je meer richting het dubbele of 3-dubbele moet van 35A

magic one

ja is het de regelaar. Wat kost een nieuwe denk je. Heb nu 1 van 35 amp. Dus kan ik beter meteen een zwaardere kopen want dan kan ik met 2 cellen meer gaan varen dan nu met 14 cellen. En dan maar 1 zonder achteruit nemen. Ook al vind ik die achteruit wel makkelijk als je op de kant af vaart en tikje in achteruit te geven zodat hij stil ligt . Ga wel eens op jacht voor een regelaar. Maakt toch niet uit wat voor regelaar ik erin zet als hij maar 14 of meer cellen kan hebben.

vaarregelaar

dus ik kan beter een regelaar kopen waar geen achteruit op zit. Wat kost z,on regelaar en waar haal je die of wie weet een goeie zaak of webshop. Zag er wel 1 van robbe . Ik vaar nu met 14 cellen en wil misschien wel met meer gaan varen.

regelaar

nou ik heb een nieuwe regelaar besteld bij 2brothers. De robbe 570 70ampere. Zit alleen geen achteruit meer op. Hopen hem voor het weekend binnen te hebben. Dus dan kan ik ook met meerdere cellen gaan varen.

Nou las ik dat je ook sneller kan varen met een andere prop. Is dat zo !. En welke moet ik dan hebben.

de robbe 570 is een super regellaar.
controleer alleen wel even de koeling.

ik heb er een stuk of 7 in me handen gehad die lek waren.
weet niet of het een bepaalde oplage was of dat het een standaard kwaaltje kan zijn.

mocht ie lekken snij je de krimpkous er af.
en leg je een randje silecone kit rond om het plastic blokje tegen het metale plaatje.
daarna weer een nieuw stukje krimpkous er om heen en klaar..

Back