Nieuw lid, U-boat VII C/41 atlantic 1/72

Discussie in 'Duikboten' gestart door SuPer, 15 mei 2010.

  1. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Beste Raf en Jonkje,

    Mijn doelstelling is om deze boot, mooi te maken zoals het model door Revell wordt aangeboden. Echter met hier en daar wat aanpassingen.
    Zal ook niet het onderste uit de kan gaan halen qua detail. Heb echt mensen supermooie dingen zien maken van dit model.
    Heb zo mijn eigen ideeën en ik zie hier heel veel informatie tav die ideeën.
    Jullie hebben al behoorlijk wat handreikingen gegeven.
    Liefst had ik vloeibaar gas gebruikt met een reservoir zo groot dat als de vloeistof op is het model niet meer kan duiken door de te grote opwaartse kracht. Is puur een idee. Echter een piston zal misschien een mooiere afstelling kunnen genereren met het duiken.
    Mijn taak is veel lezen en op mij in laten werken, heb hier gereedschap in overvloed en een beetje handig ben ik ook wel. Loop al 30 jaar met het idee in mijn hoofd. Ja Raf 30 jaar. Maar heb nu onwijs veel informatie door het internet. Ben ook blij dat ik er nu pas aan begonnen ben. En alle tijd heb om met de juiste ideeën verder te bouwen. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met het gaatjes maken in de romp en dek.
    Wie weet kan ik eens wat foto's maken om de vorderingen te delen zodat het niet zo'n stoffig verhaal wordt.
    Zo'n Robbe futaba F4044 lijkt mij de geschikte kandidaat voor de besturing. Ook hierop ontvang ik maar wat graag reacties of aanvullingen.

    Wederom bedankt!

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo


    vloeibare gas
    en nu worden er kwaad als ik deze naam ga posten
    C.A.S.W.E.L.L.gekeken en op internet gevonden zekers tesamen met D Mman

    wel dan haak ik hier meteen af
    koop je wtc en andere zaken bij hem en leef een lang en gelukkig leven

    groetjes raf
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  3. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Raf, wat moet ik met deze reactie??? Komt heel raar over dit bericht, weet nu niet wat ik er (als nieuw lid) van moet denken.
    Zou het fijn vinden als je je wat nader kan verklaren over de termen: dat er mensen kwaad gaan worden, je meteen afhaakt en mij een fijn en gelukkig leven wenst.

    Krijg zo het idee dat ik nog moet opletten met wat ik aangeef hier op een forum omdat mensen het zich persoonlijk gaan aantrekken en er een strijd ontstaat.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  4. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Peter,
    voor een strijd hoef je niet bang te zijn.
    Je weet toch, mailen maakt vaak elke discussie dood.
    Raf bedoelt het prima maar schrijven wat je zelf voelt is vaak moeilijk.
    Of ik nu schrijf "jij bent een grote boeren l*l", of ik zeg het tegen je.
    Dat komt heel anders over.
    En dat is vaak het probleem.
    Op de forums moet je vaak je woorden op een weegschaal leggen.
    Zodat niet iemand ze verkeerd zou kunnen uitleggen.
    Dus Peter, storm in een glas water!

    Hein
     
  5. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Verwijderd wegens een nuteloze bijdrage...
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  6. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Douglas,
    dat heb je mooi geschreven hoor.
    Het is vaak moeilijk om iets "goed" te schrijven.

    Hein
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    heb reeds een pb gedaan en wat meer uitleg gegen wat die namen aangaat
    de beginnelingen weten soms inderdaad niet waar we het over hebben maar die het hebben mee gemaakt slaat je hart een paar slagen over

    de keuze van systeem is persoonlijk en wil je met gas duiken is er helemaal geen punt
    valt je keuze op een anders systeem ook goed

    en nieuw en ideen hebben helemaal geen punt daar kan iedereen iets van leren
    maar er komt een einde aan als je tegen constructie problemen oploopt

    ik vind op internet die micro modelletjes mooi maar nabouwen loop je tegen materiaal vinden aan
    die persoon heeft ergens een leverancier van micro micro servootjes en zaagt zijn ontvangers gewoon effe door omdat hij niet vervaard heeft hij sommige elementen op zijn ontvanger niet nodig
    dat de zaak daarna terug moet afgeregeld worden dat vind je in de beschrijving niet terug
    dat hij elektronica ingineur is sorry vergeten melden
    zo ook met ik heb dit materiaal maar jij kan er niet aan komen want ik haal dat bij een vriend op het bedrijf
    dan is het ook einde verhaal

    zoals in de pb kom in bidding huizen een babbeltje maken dan drinken we er een glaasje bij en ga je een heel beter beeld krijgen van wat op dit ogenblik de mogelijkheden zijn

    de wtc van de revell kan niet uit een stuk worden gemaakt daar je dan niet genoeg drijfvermogen over houd en plaats om alles er in te krijgen
    dus moet je een manier vinden om tussen ringen te maken om de verschillende stuikken wtc aan elkaar te zetten
    ik heb een draaibank dat is zo gepiept maar zonder ga je der veel werk aan hebben
    om dit goed en degelijk klaar te krijgen

    haha en ik ben echt de kwaadste niet hoor alleen douglas kan het in text beter verwoorden

    groetjes raf
     
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Als niet wetende zou ik toch bijna gaan denken dat er ooit iets ontploft is ofzo? :shock:
     
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Jonkje,
    jij mag door naar de volgende ronde.

    "ooit iets ontploft is ofzo?

    100 bonuspunten er bij

    Hein
     
  10. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    @ peter


    belgen houden van %
    dus hebben ze berekend dat geschreven text 22% minder snel begrepen wordt dan gesproken text

    en inderdaad er is zelfs heeeeel veel ontploft
    en ik blijf echt wel voorzichtig hoor met die namen
    eigenlijk lopen we op de snede van het mes LOL
    groetjes raf
     
  11. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    laten we er dan maar over ophouden !
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Hmm model U-boten die uit het water geblazen worden gaat mij toch wat te ver! Het zal je maar gebeuren dat zo'n ding onder de mensen uiteen knalt... brr :schrik:

    Ben ik toch wel erg gelukkig met mn zuigertank! :D
     
  13. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Ik vind het wel bij de U-boot passen dat er af en toe ééntje naar de haaien gaat.
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ja dat is altijd plezant vooral als het je eigen boot niet is LOL

    houden we nu op over die twee namen a.u.b.want die geven me nogsteeds de kriebels
    peter wil je een uitleg lees dan je pb die ik reeds gestuurt heb
    daar staat een beetje in waarom ;aan het water kan je der meer uitleg over krijgen

    welke diameter van wtc had je gedacht om in die revel te zetten ???
    en naar mijn eerdere posting verwijzend
    hoeveel motoren ga je der in zetten??
    twee 400 krijg je niet naast elkaar in deze romp
    en het midden stuk daar komt je duiktank te zitten

    groetjes raf
     
  15. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Beste Raf,

    Heb gisteren flink zitten spitten in de besturingsmogelijkheden. Als ik wat leuks wil doen, moet ik wel met een wtc van 40mm werken. Eén motor lijkt mij voldoende, ook één schroef laten draaien ipv twee lijkt mij wel wat. Geloof dat bij de echte schepen er één door de diesel en één door de elektramotor werden aangedreven.
    Mijn U-boot moet ook zeker niet te snel varen, omgerekend in de schaal kom ik uit op ongeveer een halve km per uur (lijkt mij erg traag).
    Heb je bericht ontvangen, bedankt. Er leeft nogal een wereld achter het rc submarine.
    Gelukkig maar, kan nu de ideeën waar ik al jaren mee loop eindelijk vorm geven en uitvoeren.
    Tja, en of ik nu één van de moeilijkere modellen heb om mee te beginnen? De tijd zal het leren. Ik zie het nog altijd positief in en krijg er steeds meer zin in. Lekker frummelen in een klein bakje plastic ;)

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo peter

    nog maar eens terug in je lees voer duiken

    een boot kan NIET varen op 1 schroef als hij is uitgerust met twee schroeven

    de diesels en de dinamo's stonden achter elkaar in lijn
    de diesels konden ontkoppeld worden (machanies)van de dinamo's en dan werden die dinamo's elektromotoren
    door stroom op de veldwikkeling te zetten begint een dinamo namelijk te draaien
    een alternator was er niet in die tijd al kan je die ook wel als motor gebruiken maar daar komt een deel electronica bij kijken die in die tijd nog niet ontwikkeld was

    je kan dus 1 motor inbouwen en dat is de 500 E
    deze heeft een gladde as zonder spiebaan
    door deze nu rechtstreeks door de achterwand te voeren kan je daar een oliekeerring op monteren (wel eentje nemen met een lange as en niet die voor de auto's want die heeft een korte as)en vandaar uit kan je dan doormiddel van tandwielen je over brenging maken naar de twee assen
    voordeel van deze opzet

    je hebt maar 1 opening in je romp
    er zit maar 1 stroom wretende dichting op
    met de tandwielen kan je een vertraging berijken zodat je model op schaal vaart (wat onzin is want we varen allemaal te snel)water kan je niet op schaal brengen dat blijft 1/1

    je kan er zelf aan beginnen of de set bij norbert bruggen bestellen

    Modell-Uboot-Spezialitäten

    groetjes raf
     
  17. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Ik heb nog eens goed gekeken naar mijn model en de modellen die al omgebouwd zijn tot werkende subs. Ben er ondertussen achter dat dat allemaal andere modellen zijn dan de 054045 die ik heb. Heb dus weinig aan de ombouwadviezen en zal nog meer op eigen inzicht aan het werk moeten.

    De lat ligt hoog, maar ik zie nog steeds geen problemen.

    Misschien is hier iemand die wel de link naar de Revell VII C/41 schaal 1/72 (bestelnr 054045) heeft gevonden. Goed voorbeeld doet goed volgen...

    Ik wacht het weer af.

    Met vriendelijke groet,


    Peter
     
  18. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Even een correctie tav mijn vorige bericht!
    Het bestelnr is 05045 ipv 054045.
    Een dikke oeps of sorry hiervoor.

    Groet,

    Peter
     
  19. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Hier weer een update.

    Ik weet dat bijna iedereen naar Biddinghuizen is. Jullie hebben daar schitterend weer! Voor mij een dag om eens flink wat verder te komen met de boot.
    Hier een heel eind gekomen met alle gaatjes in de romp te vervaardigen en ondertussen weer behoorlijk wat ideeën opgedaan.
    Bijna iedereen werkt met een wtc, lochisch.
    Mijn idee is met 2 kamers te gaan werken, voorin en achterin het schip. Deze kunnen met water of gas gevuld worden voor het duiken. Als ik nu een compartiment maak met daarin de besturing en doorgang van het gas dan zal de druk toenemen tijdens het duiken en heeft de afdichting daar geen drukverschil. Dit lijkt mij ideaal. Een mechanische diepteregelaar voorkomt dat je schip te diep zinkt. Een nivelerend systeem kan met het vullen van de tanks voorkomen dat die teveel met de punt of achterkant wegduikt. Zoals het nu in mijn hoofd zit kan ik met 4 servo's toe. Grappen met de snorkel of periscoop kunnen nog wat switches tot gevolg hebben die erbij komen.
    Ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden en of het duidelijk is wat ik bedoel.
    En ik vraag mij af of jullie ook veel met ms-polymeer werken, lijkt mij ideaal voor dit werk.

    Tot zover!

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo peter


    ????????????????
    maak daar nu eens een tekening van hoe je dat wil lappen

    effe ikzelf nadenken
    je hebt eigenlijk drie kamers die je verbind met elkaar
    voor en achter die vul je met lucht en midden in daar komt je electro

    "tijdens het duiken zal de druk toenemen "en hoe wil je dat nu flikken dat je duikt met lucht of gas in je tanks

    en je motoren moeten ook nog ergens in en nog een beetje accu's ook

    tekening zou nu in dit geval heeeeeeeeeeeeeel veel meer duidelijk maken

    groetjes raf
     

Deel Deze Pagina