Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Nou ik heb hem ook binnen, gemonteerd en gevlogen.
@droidworks bedankt voor het presentje :D

Ik zal hem meenemen in een filmpje wanneer ik de props heb.

Eerste indruk:
het waait buiten een beetje en hij drift toch nog zeker een meter in het rond.
Waarschijnlijk zijn dit afstellingen of iets dus ik wacht op Psycho :)

anyhow thnx voor de service.

groet,
Dennis
 
Zo, net weer terug van het veld.
Ik sta echt versteld. Ding blijft hartstikke strak op zijn plek hangen. Nadat ik hem een minuut of 2 heb laten hangen, heb ik de gopro aangedrukt (in-flight) en nog even laten hangen.
Daarna het grote moment. De Hexa van me weg sturen, zender uit en kijken wat hij doet. Ik was er al voor gewaarschuwd dat het even eng is als dat ding 20m de lucht in blaast, maar ach. Het moest tocg geprobeerd worden.
Zender uit en Bam! rustig stijgend naar een meter of 20, daarna netjes terug vliegend tot hij boven je hangt, waarna hij even een paar seconden blijft hangen.
Nadat hij daar een seconden of tien hangt zakt hij heel rustig terug naar beneden en zet zichzelf heel zachtjes op de grond. Wanneer hij staat draaien de motoren langzamer waarna ze uit gaan.

Dit ding is gek :shock: Heerlijk om nu eens je multicopter te bewonderen in flight zonder hem te hoeven sturen.
Geweldig!

Trouwens, ik deed het een 2de keer met een bijna lege accu. Het leek erop dat hij het circuitje sneller vloog, ik weet het niet zeker.
Wat hoort hij te doen als de accu leeg is en het signaal valt weg? Zeg maar een worst case scenario.
 
Moet die gps nog gecalibreerd worden of kan je hem gewoon aanzetten, wachten tot ie groen blinkt en opstijgen..

Groet<
Dennis
 
@APFPV, ik heb hetzelfde ook getest, die functie werkt erg netjes!

Over je vraag mbt accu leeg: Dan gaat hij heel snel naar beneden op de plek waar hij dan is. En zo hard dat je het bijna een crash kan noemen. Bij verlies zendontvangst heb je al getest, dan vliegt hij terug. Dat is een verschil tussen naza en wookong, de wookong heeft ook een low voltage auto return to home.
 
DJI Gps

Vandaag de eerste vlucht met de GPS gemaakt.
Voor het eerst in 45 jaar vliegen met de handen in mijn zakken landen.(:rolleyes:)
geweldig ofschoon het we even spannend was om in fail-save te gaan.
:proost:
 
Compas callibratie gevonden.
Moet je dat ding gewoon horizontaal houden en dan een rondje er mee draaien terwijl je hem voor je houd of moet je hem zelf in het midden houden en er dus om heen lopen terwijl je hem voor je houd.

Of is het misschien beter om hem aan een touwtje op te hangen en hem vervolgens langzaam rond te draaien?

Groet,
Dennis
 
callibratie gedaan en rock solid!
Ik vind het steeds leuker worden .. nu nog andere props,
@droidworks enig idee wanneer ze binnen zullen komen?

Groet,
Dennis
 
Nou hier is het hem nog niet. Net maiden gedaan. Totaal geen hoogtelock en hij neigt enorm naar achteren te willen. Even geen idee wat ik moet doen..

Gains

135 135 120 140

115 115

Verder X -5 Z -12

Stokje staat op z'n achterste..

**Edit**

Tweede poging ging beter. Laptop mee naar het veld en de gains flink opgeschroefd. Nu blijft hij inderdaad gewoon hangen..

160 160 140 250
120 120
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de gps binnen, zal zo spoedig mogelijk de boel updaten, in het bouwverslag, zal ws ergens in het weekend worden...

Hij komt eerst op de F450, omdat deze momenteel in elkaar zit....;)
Maar voor het instellen, en werking, maakt dat geen flaus aus...
 
Na wat geslaagde vluchten met de gps zijn er toch nog wat vraagjes boven komen drijven?
Wat gebeurt er als tijdens de return to home het gps signaal wegvalt?
Wat gebeurt er in home lock als het gps signaal wegvalt. Heb begrepen dat course lock het in ieder geval gewoon doet.

Heeft een van jullie enig idee welke gains in gps mode het gevoeligst voor wind zijn. Probleem is dat quad windstil super in de lucht hangt maar zodra er maar een klein windvlaagje komt alles begint te oscileren en er hoogte verschillen van meer dan een meter zijn.
Als ik naar atti mode schakel vliegt ie ook in de wind prima.
 
Heeft een van jullie enig idee welke gains in gps mode het gevoeligst voor wind zijn. Probleem is dat quad windstil super in de lucht hangt maar zodra er maar een klein windvlaagje komt alles begint te oscileren en er hoogte verschillen van meer dan een meter zijn.

Dat hoogteverschil viel mij ook op inderdaad. Heb de vertical gain op 250 staan en zolang er geen wind is blijft hij hangen. Komt er een vlaag dan is het hoogteverschil best aanzienlijk..
 
Ik heb nog 2 probleempjes, misschien iemand en tip hoe ik deze kan oplossen?

- krijg m'n GPS-compass niet gecalibreerd.. het over-en-weer schakelen van mijn 3-standen schakelaar geeft me geen gele LED zodat ik kan starten met calibreren..

- In de assitantant software, kan ik in de Voltage tab, deze feature niet aanzetten. De on-off staat grijs en is niet te selecteren. Verder krijg ik geen foutmeldingen. Ik heb nog een andere Naza op een quad, en daar heb ik dit probleem niet, en bedrading is identiek.
 
Ik kreeg de tip het heen en weer schakelen van de 3 standen schakelaar te doen tijdens het booten van de naza. Zo kreeg ik hem in callibratie mode.
 
Back
Top