Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ziet er een mooi slepertje uit, en behoorlijk groot zo te lezen.
Denk wel even na hoe je een sleep kan vastmaken zonder je de stuurhut van de romp trekt, ik vermoed namelijk dat de volledige bovenbouw los staat om in het ruim te kunnen aan de rc spullen.
Je gaat dus wat moeten verzinnen hierop voor je begint te bouwen aan het dek en bovenbouw.
Verder veel bouw plezier en succes,
Marc
heb een klein probleem, de schroefas moet er weer uit het achterste glijlager zit los.
maar dat gaat wel lukken en dan toch maar weer een Raboesch as erin.
groet Piet
Ben misschien al te laat, maar als je de as vol vet spuit is die achterste glijlager niet zo belangrijk.
Ik wil zeggen, als hij het vet tegenhoud is het voldoende.
Beetje 2K-lijm ertussen en later vol spuiten met uierzalf. Zou het lager niet los laten zitten, anders gaat het misschien draaien. Trouwens, waarvan is dat lager gemaakt Piet? Kunststof of brons? Zou er geen dure Raboesch as inzetten. Zoveel draaiuren maakt die as niet. Mijn Bugsier 3 uit 1976 heeft nog steeds dezelfde askoker met lagers. Wel is er een jaar of 10 geleden een RVS as in gezet. Vroeger met oliesmering wel wat lekkage, maar met de nieuwe as omgeschakeld op uierzalf. Ook tussen borgmoertje voor de schroef en de koker een rubber O-ring geplaatst. Aan de binnenkant een stelring en de boel axiaal goed opgesloten. Is sindsdien potdicht. Maar het is jouw schip en jij bepaalt natuurlijk wat je gaat monteren. Gr. Klaas.
Klaas, toch maar een Raboesch bestelt met een bronslager en aan de andere kant een delrin lager.
maar in alle assen deed ik al uierzalf en dat bevalt goed.
de bestelde as is 8 mm buiten en een as van 4 mm dus zijn de lagers ook wat groter.
in de gedemonteerde as, 7mm buiten en een as van 4 mm, zat een dunne bronslager, nog wel geprobeerd hem vast te maken maar dat is niet gelukt vandaar er uit met dat ding.
Marc, een los zittend lager gaat na verloop van tijd toch zwabberen en dan ben ik nog veel verder van huis nu kon ik er nog goed bij.
groet Piet
het wachten is nog op de schroefas.
ben in de tussentijd maar aan de mast begonnen, bij Gamma een klein proefblikje met verf gekocht, kan ook als mengkleur, ook de letters uit de moederplaten gehaald en geschilderd.
groet Piet
ziet er mooi uit, hierin ben ik wel geïnteresseerd, ik gebruik nu een zelfontworpen rookolie verwarmings bakje wat niet zo eenvoudig in gebruik is door de hitte.
Marc, in andere boten had ik dat ook, in een bakje met een weerstand en ventilator, hiermee werd lampolie naar de weerstand gezogen en zo verhit tot rook.
in het filmpje is het een schakeling deze werkt met water (op 5 volt).
het is een soort water nevel, het ding komt bij Ali vandaan,
even zoeken,
groet Piet
bovenbouw zo goed als klaar, nog wat kleine dingen.
ik zit ook nog te denken om een aanpassing te maken om het gedeelte met de schoorsteen makkelijker af te halen.
groet Piet