nieuw project gestart - Liman 2

ondanks een handicap, nieuwe knie, toch wat aan de boot kunnen doen.
voordek, achterdek en gangboord dek gelijmd.
volgende week de andere gangboord doen.
en dan kan het dek worden geschilderd.
groet Piet

20220910_160422.jpg

Piet, een heel mooi model.
Ik hoop, dat je veel plezier beleeft aan het varen met haar.
Bekijks zal je genoeg hebben.
Henk

Prachtig schip geworden, als ze even goed vaart als ze er uit ziet ga je hier veel plezier mee beleven aan de waterkant.
Succes met eventueel de laatste loodjes te leggen :) en behouden vaart

Mooi scheepje geworden Piet! Wens je veel vaarplezier en er zal best nog wel een mooie dag komen dat het even kan. Gr. Klaas.

Mooi Piet! Daarvan gaat een model leven. De S-vormige haken zou ik vervangen door een paar D-sluitingen. Gemakkelijk van een stukje koperdraad te vormen (oogjes op de einden) en een M-2 boutje erin.
Maakt het net iets echter! Het losse eind van de takel zou je kunnen beleggen op een kikkertje (aan de davit of aan de verschansing).Zie het niet als kritiek, maar als een soort aanvulling. Gr. Klaas.

de onderkant van het touw zit onder bij de voorkant aan een kikker.
heb verder alles vastgelijmd omdat het geheel toch behoorlijk kwetsbaar is.
groet Piet

Dat is zo Piet. Al dat kleine spul maakt het wel fragiel. Hier raakt er ook wel eens iets los, of nog erger trek de voorstag van de mast los en breken ook de achterstagen van de schoorstenen. Maar meestal is het in een half uurtje weer gefikst. Heb je al gevaren? Gr. Klaas.

nee nog niet, ben nog een beetje herstellende van een knieoperatie, nieuwe knie.
maar ik heb de politieboot ook nog en daar wil ik eerst even mee varen om te kijken wat het voorbeeld is en waarschijnlijk verkoop ik die dan ook.
de Liman2 moet eerst nog in de waterbak om te kijken of er nog ballast in moet en dan zal het waarschijnlijk wel voorjaar worden voor ik er echt mee ga varen.
groet Piet

Piet, Bedankt voor je reactie. Was even je knie vergeten. Doe rustig aan, geef je herstel voorrang en we zien wel t.z.t. hoe Liman 2 vaart. Gr. Klaas.

Dat is toch een erg mooi schip geworden zo, ze doet me denken aan de Volharding 1.

Mooi resultaat Piet, en succes gewenst met uw herstel.
Groet, Dyon.

Dyon, dat klopt ook wel een beetje dat ie op de Volharding lijkt, de boot is gebouwd in Nederland en uiteindelijk als een soort show sleper in Turkije terecht gekomen.
groet Piet

Back