Nieuw speeltje, CSF411

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door brutus, 9 aug 2018.

  1. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zal proberen met de telefoon een filmpje te maken.
     
  2. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Vanmiddag 1e ritje met de racer gehad en dit is toch minder makkelijk dan ik had verwacht.
    Je moet er behoorlijk de snelheid in houden in de bochten. Ik had een stuk asfalt uitgezocht wat te smal was.
    De volgende rit even een plein bij de supermarkt pakken.

    En wat de ARX betreft, de goed schijfrem houder komt deze week en hopelijk rond het weekend deze ook zijn 1e rit. Echt zin in.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Is anders, he? als er geen gyro in het achterwiel zit.... :D :D :D
     
  4. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Heb na een lange tijd wachten de goede remschijfhouder binnen. Gregor van Motorradshop had hem ook nog vergeten bij mijn vorige bestelling.
    Wat heel vervelend is dat het dagen duurd voordat hij op een mail reageerd omdat hij er nog een gewone baan naast heeft.
    Maar alles past nu mooi en niks loopt aan. Heb een microservo in het chassis geplaatst en de kabel met een collar aan de hevel bevestigd.
    Ook is de mix in het menu gelukt op de Futaba 4PV. Met gas geven doet de servo niks, maar met remmen trekt hij net zo mooi de kabel van de voorrem aan. Dus hoefde niet de y-kabel te gebruiken.
    Ook heb ik de nieuwe body van de motor gespoten, aangezien de standaard body de stickers er zo vast opzaten en niet viel te verwijderen.
    Dus nu gelijk alles in KTM oranje. Ook heb ik de RedBull en KTM stickers allemaal binnen.
    Zelfs een shirt voor de rijder gekregen omdat alles zo lang duurde.
    Ook had ik 7 nieuwe foto's, echter Photobucket doet even helemaal niks. Zodra dit weer werkt zal ik de bijhehorende foto's er even bij plaatsen.

    Trouwens de Anderson 1:5 is totaal niet mijn ding aangezien ik dit een erg saaie motor vind om te rijden. Dan is de supermotorard toch veel spectaculairder om mee te rijden. Daarom gaat de racer mijn hobbyruimte ook weer verlaten. Belangstellende kunnen reageren via PB.
     
  5. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hier nog de beloofde foto's.
    De gespoten body set.

    [​IMG]

    Schijfrem gemonteerd.

    [​IMG]

    Microservo in het chassis gemonteerd en kabel aangesloten. Ook alles gemixt op de Futaba 4PV.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Beetje knippen en plakken van wat stickers en montage body set.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu de bestuurder helemaal spuiten en een beetje opleuken. Heb zelfs een echt t shirt voor de rijder.
    Dat gaat er dus vast wel leuk uitzien.
    Word vervolgd
     
    jorisee vindt dit leuk.
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tip van flip: zorg er voor dat de buitenmantel van de remkabel makkelijk door dat geleidebeugeltje heen en weer kan, zodat je buitenmantel op en neer schuift tijdens in- en uitveren.
    Anders gaat de remkabel "knikken", en gaat hij OF net onder het beugeltje, OF in de remklauw (of op allebei de plaatsen) kapot....

    Overigens ziet hij er fantastisch uit!
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  7. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Dat probleem met de geleidekabel had ik dus al en ook al gelijk opgelost, maar toch bedankt voor de tip.
    Ben nu druk bezig met de driverfiguur. Binnenkort pics.
     
  8. jorisee

    jorisee

    Lid geworden:
    30 mei 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    utrecht
    Ziet er super tof uit!
     
    Ghossie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina