Hieronder een paar foto's van de stand van zaken.
De ARX540 kwam dus RTR met brushless motor maar inmiddels voorzien van updates.
Heb bericht over de adapter en die komt volgende week, en kan dus ook zijn proefrit tegemoet zien.
De standaard zender heb ik op de Anderson racer gezet. Op de Arx ga ik gebruik maken van de Futaba 4PV zodat ik de voorrem kan mixen.
Om een idee te krijgen hoe groot deze 1:4 is: 52cm lang, 48cm hoog en 12cm breed. Dit is zonder valbeugels.
De Anderson had ik kaal gekocht, dus zonder electronica. Hier in een MG/BB HD servo in gemonteerd en een Hobbywing 10,5T Brushless motor met XR10 60Amp regelaar. Dit moest met 3mm as zijn omdat het standaard tandwiel op een brushed zat met deze diameter.
De Brushless motor paste maar net aangezien deze dikker is dan en gewone brushed motor had hij nog 1mm speling bij het tandwiel/ketting.
Om er een accu in te krijgen was nog al een dingetje, aangezien de lipo niet dikker dan 22mm mocht zijn, maar ze zijn bijna allemaal 24/25mm.
Dus uiteindelijk een softcase gekocht, en die voorzien van 2 kunststofplaatjes tot hij 22mm dik was en stootvrij in de houder past. Ook alles voorzien van Deans contacten.
Morgen gaat de racer zijn vuurdoop krijgen.
Deze is 43cm lang, 28cm hoog en 12cm breed zonder valbeugels.
Dit is mijn ARX540 crosser die ik gebruikt had gekocht. Deze heeft nog een mechanische gyro en niet zoals mijn supermotard een electronische. Verder een totaal andere motor met een geheel ander chassis.
Wel een vette brushless motor/regelaar erin.
Heb hier een Savox servo geplaatst met alu hevel voor de besturing.
Verder is die motor in absolute nieuwstaat. Volgens mij heeft ie amper gereden met dat ding.
Deze staat nu nog alleen mooi te wezen. Misschien dat ik er ooit nog mee ga rijden.