Nieuw speeltje, CSF411

De dunne seconden lijm die ik gebruik geeft ook voldoende tijd om te lijmen en de band terug te positioneren en zelf te corrigeren als nodig is voor het vast zit.
Echter zodra hij de activator ruikt, zit het ook echt vast.
 
Goed ontvetten id beelangrijk bij rubber. SloZapp is met vooal de gele een langzaam drogende superlijm en voor banden heb ik ook vaak Bison combi power gebruikt
 
Ik moet even sneupen maar volgens mij heb ik nog een flesje lijm speciaal voor rubber banden Bert. Met mooie doseernaald.
 
Ga je de bike en driver nog een beetje opleuken met stickers en schilderdetails e.d.????

Nee... spul raakt toch meestal erg snel beschadigd, dus dat vind ik zonde van de moeite.
Ik heb er een paar stickers op geplakt (het "zadel" en de inkleuring van het voorspatbord) en dat vind ik mooi genoeg.
 
Overigens kreeg ik nog geen kwartier geleden van Gregor een mailtje terug, dus hij is weer op de zaak. Jij zult ook wel vlot antwoord krijgen, denk ik zo...
 
Heb gisteren bericht gehad en er zijn 2 onderweg, waaronder de ARX Supermotard met veel opties waaronder stuuraanpassing,
schijfremmen enz.
Echter de
Nuova Faor CSF411 Supermoto - Elektromodell im Maßstab 1:4
duurt nog een tijdje, dus die komt later.
En voor de fun ook een Anderson racer, waar ik een Rossi replica van probeer te maken.
Dus dan met de kerst de
Nuova Faor CSF411 Supermoto zodra
ze er weer zijn.
Owjah en een gebruikte ARX crosser op de kop getikt, die komt morgen.
 
Laatst bewerkt:
Nou... je pakt het nogal groots aan :D :D :D

Wel filmpjes plaatsen he? Word tijd dat er meer gemotorfietst wordt....
 
Ik heb ze momenteel allebei uit elkaar liggen, de ARX omdat er een directe stuur inrichting opkomt, dus net als een echte motor.
Word compleet geleverd met aluminium kroonplaten en aluminium framedeel. Ook heb ik de schijfrem set besteld en alles gemonteerd. Maar nu blijkt dat ik 1 verkeerde montage ring heb, en daarom lopen de schroeven waarmee de schijf vast zit tegen de onderkant van de vork aan. Wel gaaf dat alles er gelikt uitziet. Ook heb ik de zwarte dichte wielen al onder handen genomen en de spaken zilver gemaakt met een grijze Edding, en dat lijkt geweldig.
De driver moet nog onderhanden worden genomen, maar heeft wel al een echt oranje t shirt aan.
De Anderson racer had ik niet RTR gekocht, en moet ik gedeeltelijk opbouwen. Servo en stuurdemper monteren en alles een beetje beplakken.
Motor zit bijna in elkaar echter geen passende lipo kunnen vinden om hem te kunnen rijden. Als het goed is krijg ik de lipo deze week en krijgt hij zijn 1e testrit.
Maar het onderdeel van de ARX zal wel even duren aangezien Gregor van Motorradshop.de niet de snelste is met mail beantwoorden. Heb de mail van de foute ring 2 dagen geleden gestuurd en is nog niet beantwoord. Ook een nieuwe bestelling geplaatst en ook daar is niet op geantwoord tot nu toe, dat frustreert me behoorlijk, aangezien we in NL gewent zijn dezelfde dag antwoord te krijgen.
Foto's plaatsen is nog een dingetje aangezien foto bucket het weer eens niet doet.
Maar ik zal het weekend proberen wat foto's te maken van mijn projectjes, deze week erg druk met auto's bouwen voor modelbouw winkels wat ik veelvuldig doe om de hobby te kunnen bekostigen.
Dus ik laat je nog even in spanning.........

word vervolgd...........
 
Ook een nieuwe bestelling geplaatst en ook daar is niet op geantwoord tot nu toe, dat frustreert me behoorlijk, aangezien we in NL gewent zijn dezelfde dag antwoord te krijgen.

Hij doet het er als hobby bij he? het is niet zijn gewone broodwinning. Dit deel van de hobby is zo klein, dat je er niet van kunt bestaan (en dan is hij een van de slechts twee gespecialiseerde webshops ter wereld...). Dus overdag werken en in de vrije tijd een webshop runnen, best druk hoor...

Maar ik zit ook al even te wachten op een antwoord. Denk dat hij achterstand heeft, want voor zijn vakantie was hij duidelijk stukken vlotter....
 
Hieronder een paar foto's van de stand van zaken.
De ARX540 kwam dus RTR met brushless motor maar inmiddels voorzien van updates.
Heb bericht over de adapter en die komt volgende week, en kan dus ook zijn proefrit tegemoet zien.
De standaard zender heb ik op de Anderson racer gezet. Op de Arx ga ik gebruik maken van de Futaba 4PV zodat ik de voorrem kan mixen.

Om een idee te krijgen hoe groot deze 1:4 is: 52cm lang, 48cm hoog en 12cm breed. Dit is zonder valbeugels.












De Anderson had ik kaal gekocht, dus zonder electronica. Hier in een MG/BB HD servo in gemonteerd en een Hobbywing 10,5T Brushless motor met XR10 60Amp regelaar. Dit moest met 3mm as zijn omdat het standaard tandwiel op een brushed zat met deze diameter.
De Brushless motor paste maar net aangezien deze dikker is dan en gewone brushed motor had hij nog 1mm speling bij het tandwiel/ketting.
Om er een accu in te krijgen was nog al een dingetje, aangezien de lipo niet dikker dan 22mm mocht zijn, maar ze zijn bijna allemaal 24/25mm.
Dus uiteindelijk een softcase gekocht, en die voorzien van 2 kunststofplaatjes tot hij 22mm dik was en stootvrij in de houder past. Ook alles voorzien van Deans contacten.
Morgen gaat de racer zijn vuurdoop krijgen.

Deze is 43cm lang, 28cm hoog en 12cm breed zonder valbeugels.






Dit is mijn ARX540 crosser die ik gebruikt had gekocht. Deze heeft nog een mechanische gyro en niet zoals mijn supermotard een electronische. Verder een totaal andere motor met een geheel ander chassis.
Wel een vette brushless motor/regelaar erin.
Heb hier een Savox servo geplaatst met alu hevel voor de besturing.
Verder is die motor in absolute nieuwstaat. Volgens mij heeft ie amper gereden met dat ding.
Deze staat nu nog alleen mooi te wezen. Misschien dat ik er ooit nog mee ga rijden.

 
Wat is het verschil tussen de mechanische gyro en de elektronische?
Het is toch een draaiende schijf/motor in het achterwiel?
 
Kun je die vergelijken met de oude tol-gyro van een helikopter ? Of is het puur natuur en zorgt iets wat hard draait met massa voor de stabiliteit.

De elektronische komt van de E-stab. die ook in de drones worden gebruikt.
 
Ik weet niet precies hoe de mechanische werkt, de electronische moet in iedergeval ongeveer 40 seconden draaien voor hij op toeren is en dat klinkt als een straaljager, en dan blijft ie met gemak overeind.
@brutus: filmpjes gaat em denk ik niet worden aangezien ik geen cam heb en meestal alleen ga rijden.
Dan weet ik namelijk zeker dat niemand mij raakt of schade veroorzaakt bij mij.
 
Dat is dan dus gewoon een mechanische gyro: brushless motor die met ongeveer 10K RPM een schijf ronddraait. Fiets blijft stabiel door het vliegwiel-effect. Zo werkt het bij mijn SR5 ook.
 
Wat is het verschil tussen de mechanische gyro en de elektronische?
Het is toch een draaiende schijf/motor in het achterwiel?

Het verschil is niet meer dan dat een mechanische gyro aangedreven word door het achterwiel, en dus de acceleratie beïnvloed, en ook als je langdurig langzaam rijd, toeren verliest.
Een electrische (niet "electronische") gyro houd een constant toerental aan, en blijft dus constant qua werking, of je nu snel of langzaam rijd.
Daarnaast kun je die electrische, naar wat ik begrepen heb, hoger of lager zetten, een mechanische dus niet.

Ik ken geen motorfietsen met een "gyro" (Piëzo of anderszins) die actief op de besturing ingrijpt.
 
Back
Top