PH_AJH
Forum veteraan
Ik heb zowel in mijn Taxi als in mijn Big Lift hele gewone analoge standaard servo's van Graupner en Futaba. Hendrik ook (Graupner C577/5077).
Hendrik heeft de servo's achterin de staart maar een veel zwaardere motor. In die van mij zitten de servo's achter in de kabine.
Per saldo zal het voor het balanceren niet heel veel uitmaken. Hangt er een beetje vanaf waar je je aandrijfaccus gaat leggen. Als dat helemaal voorin is zou je je servo's in de staart kunnen doen. Hendrik heeft pas op het allerlaatste moment beslist, toen duidelijk was hoe hij met het balanceren uit zou komen. Hij had wel de stuurkabels vast in de romp gebouwd, achteraf is dat lastig.
Nog even over de neus van Hendrik z'n Big Lift; die is aangepast omdat er een hele zware trillende benzinemotor in zou komen. Ik denk dat je bij elektro de originele bouwwijze aan kunt houden. Mijn oude BL is ook op die manier opgebouwd en de motor zit nog steeds prima vast.
Hendrik heeft de servo's achterin de staart maar een veel zwaardere motor. In die van mij zitten de servo's achter in de kabine.
Per saldo zal het voor het balanceren niet heel veel uitmaken. Hangt er een beetje vanaf waar je je aandrijfaccus gaat leggen. Als dat helemaal voorin is zou je je servo's in de staart kunnen doen. Hendrik heeft pas op het allerlaatste moment beslist, toen duidelijk was hoe hij met het balanceren uit zou komen. Hij had wel de stuurkabels vast in de romp gebouwd, achteraf is dat lastig.
Nog even over de neus van Hendrik z'n Big Lift; die is aangepast omdat er een hele zware trillende benzinemotor in zou komen. Ik denk dat je bij elektro de originele bouwwijze aan kunt houden. Mijn oude BL is ook op die manier opgebouwd en de motor zit nog steeds prima vast.