Pas geleden heb ik een tweedehands ASW17 gekocht. De kist lijkt al behoorlijk oud. Afgezien van een paar beschadigingen aan de romp s alles echter prima in orde. De vleugels (4,40) zijn erg strak en super sterk. Volledig met glasmat bekleed en voorzien van welfkleppen, rolroeren en stoorkleppen.
Ook de romp is erg sterk en solide.
Verder zat er al een intrekbaar wiel en sleepkoppeling in.
Het richtingroer wordt aangestuurd met push-pull. Zowel rudder als stabilo zijn ook voorzien van glas.
Het vleugelprofiel lijkt HQ maar daar ben ik niet zeker van.
Wellicht dat iemand op basis van de foto´s iets meer kan zeggen over de herkomst. Lijkt me een typische duitse keller hersteller..
Romp en overzicht van de prettige chaos in mijn schuur:
De vleugel, iemand enig idee van het profiel?
Een kijkje in de romp, het wiel is nog net zichtbaar:
De Microprop stoorklep servo met Simprop snoer. (NB! zwart is puls en blauw is min ...;-) )
Deze servo´s zitten in de vleugels, geen enkele typeaanduiding te vinden en voorzien van simprop snoertjes? iemand enig idee wat dit is?
En de typische ASW17 tail. relatief klein stabilo en groot richtingsroer. In combi met de welfkleppen zou dit de perfecte thermiek kist moeten worden
Meer foto´s en vliegverslag volgen asap. Moet nu nog de servo snoertjes van de vleugelservo´s aanpassen en het scharnier tape vervangen, dan kan er gevlogen worden.
Als de kist me bevalt, gaat er volgende winter waarschijnlijk wel een opknapbeurt komen.
Ook de romp is erg sterk en solide.
Verder zat er al een intrekbaar wiel en sleepkoppeling in.
Het richtingroer wordt aangestuurd met push-pull. Zowel rudder als stabilo zijn ook voorzien van glas.
Het vleugelprofiel lijkt HQ maar daar ben ik niet zeker van.
Wellicht dat iemand op basis van de foto´s iets meer kan zeggen over de herkomst. Lijkt me een typische duitse keller hersteller..
Romp en overzicht van de prettige chaos in mijn schuur:

De vleugel, iemand enig idee van het profiel?

Een kijkje in de romp, het wiel is nog net zichtbaar:

De Microprop stoorklep servo met Simprop snoer. (NB! zwart is puls en blauw is min ...;-) )

Deze servo´s zitten in de vleugels, geen enkele typeaanduiding te vinden en voorzien van simprop snoertjes? iemand enig idee wat dit is?

En de typische ASW17 tail. relatief klein stabilo en groot richtingsroer. In combi met de welfkleppen zou dit de perfecte thermiek kist moeten worden

Meer foto´s en vliegverslag volgen asap. Moet nu nog de servo snoertjes van de vleugelservo´s aanpassen en het scharnier tape vervangen, dan kan er gevlogen worden.
Als de kist me bevalt, gaat er volgende winter waarschijnlijk wel een opknapbeurt komen.