nieuwe brushless easystar stijgt niet op?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Chrisking, 26 feb 2010.

  1. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    De échte moraal:
    Het kan geld en frustratie schelen om er in het begin iemand bij te hebben die het al kán...
     
  2. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Dit lijkt op een vrille. Mogelijk veroorzaakt door een te langzaam gevlogen bocht. De rechtervleugel vliegt niet meer, maar valt.
    Remedie: aanduiken om de R.vleugel weer aan het vliegen te krijgen. Daarna tegensturen en optrekken.
     
  3. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Ik ken niemand persoonlijk die vliegt (op Mike na), en de clubs in de buurt die ik gecontacteerd antwoordden ofwel niet op mijn vele belletjes (elk moment van de dag gedurende weken geprobeerd), ofwel scheepten ze mij af met LETTERLIJKE excuses als 'we hebben een ledenstop' en 'zwevers met batterijen, dat is toch dat speelgoed waarmee je 5 minuten kan vliegen?' en 'Sorry, wij vliegen enkel met brandstofmotoren, elektro is voor speelgoed'...
    (naam, adres en contactpersoon van de één en dezelfde vliegclub die al deze opmerkingen gemaakt heeft op aanvraag via PM beschikbaar, de hufters! :()
    Mijn besluit is gemaakt, dit was dus mijn allerlaatste poging om via een club te vliegen, voor mijn part mogen ze hun vliegvergunning verliezen, en dat méén ik!

    Ik weet wat een vrille is. ;)
    Ik vloog ca. half gas met een redelijke snelheid maar zelf met vol links roer bleef de EZ* naar rechts duiken.
    Achteraf heb ik o.a. opgemerkt dat de neutraalstand van het richtingsroer blijvend naar rechts uitweek na enige volle links/rechts uitslagen en dat de 'vol rechts' stand véél groter was de 'vol links' stand.

    Vliegen met een sim is natuurlijk véél gemakkelijker omdat het toestel per default al perfect uitgelijnd/uitgetrimd is.
    Ik wanhoop niet, vliegen zal hij!
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat kan ook niet anders als de rechtervleugel overtrokken is. Dus: eerst snelheid bijprikken, dan optrekken en tegensturen.
     
  5. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ik gooide het gas ook dicht, maar daardoor stuurde hij waarschijnlijk juist helemaal niet meer. Had beter even volgas kunnen geven, om luchtstroming langs het richtingsroer te genereren, maar dat is nogal tegen je gevoel in.
     

Deel Deze Pagina