nieuwe brushless easystar stijgt niet op?

  • Topicstarter Topicstarter Chrisking
  • Startdatum Startdatum
ok maar ik hoef dus niet bang te zijn als ik hoog zit dat hij zo in ene uit de lucht valt als ik gas minder, en hem niet meer onder controle krijg?
Euhm nee je gaat niet een beetje gas geven. Geef nou eens gewoon vol gas bij het werpen en vlieg de eerste meters gewoon horizontaal en win wat snelheid. Stijg daarna rustig op zonder dat je gas minderd en ook niet teveel snelheid kwijtraakt. Als je op een mooie hoogte zit kun je terugdraaien en dán pas wat gas minderen en eens kijken op een mooie hoogte hoe langzaam je ermee wilt vliegen, eerder niet.
Jakko
 
Een vliegtuig valt niet zomaar uit de lucht.
Alleen is overtrekken op lage hoogte wel al snel funest.

Daarom volgas weg snelheid maken en daarna hoogte maken.
Daarna op halfgas aftrimmen en dan vliegen.

Maar zonder enige kennis van zaken is het een erg moeilijk begin.

Vliegtuig uit de Youtube filmpjes vliegen zo goed als zijn piloot.

kleine uitslagen is de truc.

Ik ga er nog steeds vanuit dat het niet aan het model ligt maar aan jou.
Heb meerdere beginners moeten les geven en allemaal sturen ze in het begin veeel te veel.
 
Chrisking,

Wat Jakkobink zegt is eigenlijk gewoon hoe je een vliegtuig "weggooid".
Er moet natuurlijk wel wat snelheid inzitten anders werkten de roeren niet meer.

ok maar ik hoef dus niet bang te zijn als ik hoog zit dat hij zo in ene uit de lucht valt als ik gas minder, en hem niet meer onder controle krijg?

Ik voorspel brokstukken...echt een hele boel :mrgreen: (neem een vuilniszak mee)

Echt waar, wacht nog even met zelf vliegen. Zoek even iemand op die je wat les kan geven of even het toestel kan invliegen.
Dit kost een hele berg frustratie en uiteindelijk je vliegtuig !

René
 
Ja Rene ik denk dat ik veelste ongeduldig ben. Ik wacht gewoon tot 6 maart dan ga ik even naar die fpv meeting. Denk dat dat beter is voor mijzelf en me easystar. Scheelt me ook weer kosten voor en hele vuilniszak ;)
Chrisking,

Wat Jakkobink zegt is eigenlijk gewoon hoe je een vliegtuig "weggooid".
Er moet natuurlijk wel wat snelheid inzitten anders werkten de roeren niet meer.



Ik voorspel brokstukken...echt een hele boel :mrgreen: (neem een vuilniszak mee)

Echt waar, wacht nog even met zelf vliegen. Zoek even iemand op die je wat les kan geven of even het toestel kan invliegen.
Dit kost een hele berg frustratie en uiteindelijk je vliegtuig !

René
 
Juist als je laag vliegt en de dingen wil gaan doen die jij van plan bent dán moet je bang zijn dat hij uit de lucht valt LOL.
Maar serieus: ik vind het plan om hem te bewaren tot je op een club/ meeting bent super. Dat scheelt je toch weer wat tientjes van een paar nieuwe rompjes.
Jakko
 
Zo moet je hem dus niet opgooien en proberen door te vliegen (in geval van te weinig motor vermogen)

Dat links over de vleugel wegvallen is stall/overtrekken.
Veelal gaan ze links door het motorkoppel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik zat dus vannacht al te denken als je de propellor omdraait dan moet de motor ook andersom draaien. ...
Als je gewone (rechtsdraaiende) schroefdraad omdraait, wordt het dan linksdraaiende schroefdraad? Nee, blijft uiteraard hetzelfde werken (bekijk je favoriete kurkentrekker maar eens van voren en van achteren). Idem propeller, als je hem verkeerd monteert (vlakke kant in vliegrichting), is hij veel minder effectief maar hij zal nog steeds in dezelfde richting blazen.

Ik heb iemand van Modelvliegclub Almere geattendeerd op probleem met hun site. MVA zit hemelsbreed minder dan 2km van vliegclub Gooi en Eemland.

Lees ook eens door de modelbouw FAQs, bespaart je minstens 1 crash t.g.v. technisch falen:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl


Nuttig elektro leesvoer
oor winderige- en of regen-dagen, in oplopende ervaringsgraad.

* Get a current/Watt-meter, it will save you money and will more than pay for itself!
3$ diy Watt-meter:
$3 Wattmeter - RC Groups

* Presentation: de-mystifying Electric Flight
http://www.rcaircrafters.org/The%20Electric%20Show.pdf

Get a current/Watt-meter :)

* Amp Aviators - Home
-> Beginner Guide

Get a current/Watt-meter :)

* E-book: Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight
http://homepage.mac.com/kmyersefo/everything-e-power.pdf
Corresponding discussion:
Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Get a current/Watt-meter :)

* Several Wiki's
WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Get a current/Watt-meter :)

* The E Zone: The Web-Zine for Electric Powered R/C Aircraft
-> Faq

Get a current/Watt-meter :)

* System wiring diagrams:
R/C Calculations
* LiPo pack and balancer cable wiring:
R/C Calculations

Get a current/Watt-meter :)

* Monthly Ampeer newsletter, on paper and online available. Excellent articles in the archives by e-flight pioneers Ken Meyers and Keith Shaw a.o.
The Future is Electric

Get a current/Watt-meter :)

* Brushless motor animations and simulations. Mostly outrunners but inrunners are just outrunners turned inside out, nothing fancy:
brushless motor animations and simulations - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* Choosing a power setup
How to choose a power system - RC Groups
Magic numbers for modelers... - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Get a current/Watt-meter :)

* About de-rating controllers and motors, starting at 'for everyone else':
Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 290 - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* E-flight calculators, a compilation
e-flight calculators (compilation) - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* Current, voltage, Watt, battery-types and -C-rating explained
AMPs and other general information - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* About BECs, #servos and battery voltage:
Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 298 - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* 'Dry' testing brushless motors after a mishap:
"Dry Testing" brushless motors (Update Sept 10 2008) - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight
cd-rom tricks - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* How to repair a brushless motor
How to repair an electric motor. - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* Motor_rewinding_101, about poles, winds, delta, star
GB | Home
-> knowledge base
-> basic overview (1-5)

* And I almost forgot, get a current/Watt-meter :D



ps: "Get a current/Watt-meter :)"
copyright Cato Maior, 234-149BC
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook niet dat mensen hier maar roepen dat je een Easystar met volgas omhoog moet jengelen. Geef de EZ een harde duw horizontaal, dan vliegt hij tot aan het einde van het veld. is dit goed, dan half gas erop, en tijdens vlucht volgas.
Maargoed, mijn advies: laat je niet lekker maken door het weer deze week. Ik snap jou volkomen, maar wacht er toch nog even mee.
De kans dat bij het zelfstandig proberen de kist de lucht in komt is groot, maar hoe lang hij in de lucht blijft is een 2de.
 
ik denk in zijn geval met ze funjet power setup dat hij aan 10 procent gas als je teveel gas geeft duikt ie ook gelijk naar beneden
 
ja het probleem voor mij was dat ik flink wat gas moest geven om hem omhoog te krijgen. Zodra ik op 1/4 van het gas zat ging hij voor mij gevoel recht naar beneden.
ik denk in zijn geval met ze funjet power setup dat hij aan 10 procent gas als je teveel gas geeft duikt ie ook gelijk naar beneden
 
hoeveel kv is die funjet set dan?
want ik heb 2200kv op me cloudsfly zitte (easystar cloon)
en de mijne stijgt gewoon zonder moeite op van het gras met 6x4 pusher propje
en ik dacht dat die funjet set nog sneller was maar kan ik ook fout hebbe
 
Nou Remy ik wacht gewoon toch maar lekker tot 6 maart. Heb me vandaag wel flink in moeten houden, vanmiddag kwam hier de zon lekker door...
Ik snap ook niet dat mensen hier maar roepen dat je een Easystar met volgas omhoog moet jengelen. Geef de EZ een harde duw horizontaal, dan vliegt hij tot aan het einde van het veld. is dit goed, dan half gas erop, en tijdens vlucht volgas.
Maargoed, mijn advies: laat je niet lekker maken door het weer deze week. Ik snap jou volkomen, maar wacht er toch nog even mee.
De kans dat bij het zelfstandig proberen de kist de lucht in komt is groot, maar hoe lang hij in de lucht blijft is een 2de.
 
Jouri,
het is een 2700kv met propellor 5,5" x 4,5"
Had het trouwens geprobeerd om vanuit het gas op te stijgen maar dit lukte niet. Had op een gegeven moment de linker stick even voluit omhoog gezet en de rechtstick helemaal naar beneden maar hij bewoog wel een beetje naar rechts maar wilde niet opstijgen. Maar misschien kwam dat ook omdat ik de laatste keer waarschijnlijk iets te veel gewicht voorin had gestopt, toen zat het cg net boven het begin van de servo.
hoeveel kv is die funjet set dan?
want ik heb 2200kv op me cloudsfly zitte (easystar cloon)
en de mijne stijgt gewoon zonder moeite op van het gras met 6x4 pusher propje
en ik dacht dat die funjet set nog sneller was maar kan ik ook fout hebbe
 
Was even in de war met je stickbezetting.
Rechts is bij jou gas.

Is dus wel links i.p.v. rechts.
 
Laatst bewerkt:
Huh? heb je het gas nou rechts of links zitten?

"Had op een gegeven moment de linker stick even voluit omhoog gezet en de rechtstick helemaal naar beneden maar hij bewoog wel een beetje naar rechts maar wilde niet opstijgen. "

Zo te horen heb je dus links je gas zitten. het neigen naar rechts komt vanwege het "koppel"van je motor.

"Was even in de war met je stickbezetting.
Rechts is bij jou gas. "

Klopt dus niet?
 
Nee gas zit links! Mode 2 is dat geloof ik. klopt dus niet.
Ok maar dat is helder dat hij naar rechts afwijkt, is ook bij mijn heli.
Huh? heb je het gas nou rechts of links zitten?

"Had op een gegeven moment de linker stick even voluit omhoog gezet en de rechtstick helemaal naar beneden maar hij bewoog wel een beetje naar rechts maar wilde niet opstijgen. "

Zo te horen heb je dus links je gas zitten. het neigen naar rechts komt vanwege het "koppel"van je motor.

"Was even in de war met je stickbezetting.
Rechts is bij jou gas. "

Klopt dus niet?
 
Nou zojuist met een vader van een vriend van me even mijn easystar de lucht in gekregen. Zijn vader had ook nog niet veel vliegervaring, maar meer dan mij. Afijn hier op een heeeel groot grasveld even gevlogen. Eerst even gekeken dat wanneer ik hem zonder propellor aan weg gooide of hij wilde zweven. Nou dat deed ie, na zon 15 meter viel hij naar beneden. Dus daarna met beetje gas erop weg gegooid. Dit bleek toch te weinig en hij ging weer naar de grond. Daarna iets meer gas en ja toe ging ie omhoog. Was wel even heel heftig kwa zenuwen, maar merkte gelijk het verschil kwa propellor (zat vorige keer volgens mij verkeerd om) in verhouding tot vorige keer. Ook was de voorkant vorige keer toch schijnbaar te zwaar. Nu vloog hij vrij rustig, maar toch was ik echt binnen de kortste keren voor me gevoel hoog en ver weg. Had ook flink de ruimte nodig, want door de zenuwen kreeg ik af en toe even blackout kwa besturing. Nou toen ik redelijk hoog zat toch even motor uit gezet en ja hoor hij ging zweven. Ging wel goed alleen moest heel erg wennen, want hij maakte nogal duikbewegingen als de lift weg viel. Af en toe nog even beetje gas bij, want hij ging steeds vaker duiker. Uiteindelijk wilde ik proberen te landen door zonder gas naar beneden te zweven, maar dit is toch iets wat ik nog niet goed kan in schatten. Want kreeg hem niet horizontaal genoeg boven de grond, dus stuiterde hij weer op zijn neus. Niet superhard maar net genoeg om los te scheuren. Deze was vorige keer al aan 1 kant helemaal losgescheurd, en nu op precies het zelfde stuk weer gescheurd. Hij staat nu weer in de lijm. Maar wauw wat was dat leuk, wel erg spannend dus kon niet helemaal genieten haha.
Bedankt nog voor al jullie informatie, hulp en tijd!!!
Heeft me ontzettend geholpen, kan ik nu eindelijk een beetje leren vliegen.
 
Back
Top