"nieuwe" electro trainer

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Als je ervoor zorgt dat het totale vlieggewicht niet te hoog wordt gaat dit misschien wel lukken.

Hallo allemaal.

Ook ik heb dit leuke kistje thuis gekregen na lang wachten.
Echter zonder een motor in de doos.
Maar ik denk, ik hoop dat die gasten dat nog op gaan lossen?
Mijn vraag was echter.
Dit is mijn eerste vliegtuigje wat ik in elkaar ga zetten maar ik moet zeggen van die gebruiksaanwijzig wordt je ook niet wijzer van.
Heeft er misschien iemand wat duiderlijke foto`s van het vliegtuigje?
Zodat ik kan zien hoe het allemaal in elkaar moet?
Want van die engelse taal wordt je ook niet wijzer van.

Gr Erwin.

Bovenstaand model is nu in mijn bezit, iemand ideeen over een setup met een 2 of 3 cel 1500mah kokam en een 6V 400 motor met gunther propje?

Frank.

ik haal wel even een 7,2V 400. Die paar euro maakt dan ook niet meer uit. En dan de 1500..

Dan alleen nog het vliegen..

is het mogelijk om dit toestel te vliegen met een 6/3D en tsunami 10?
zou het zwaartepunt nog goed uitkomen als je alles naar voor brengt?

Ik moet met die speed 400 al alles voorin leggen om het zwaartepunt zonder lood goed te krijgen.. Mijn lipo ligt net achter het motorschot.

36 gram van de 6/3D tegen 76 voor de 400 gram.. Wordt niet makkelijkker.. Maar dan heb je wel een snel kistje.....

Ongeacht welke motor je neemt, je zal een klein beetje gewicht moeten gebruiken om het zwaartepunt goed te krijgen.
Ik vlieg dit model met een typhoon 6/20 op 3lipo's (kokam 1500) die helemaal in de neus liggen. Verder heb ik direct achter de motor nog een kleine 40 gram lood moeten gebruiken om het zwaartepunt goed te krijgen.

Back