Nieuwe F3A-X programma's bekend

Vandaag op vergadering zijn de nieuwe programma's mee gedeelt.

Voor C klasse word het Duitse gevold maar er moet binnen de box gevlogen worden.Ongeacht welk keerfiguur ze ook kiezen.

B klasse is idem als Duitse

A programma is een hoop discusie.
Het voorgestelde F3M programma vond men allen te moeilijk.
Het voorgesteld Duitse programma idem.
Dus word het programma van 2008 in 2009 nog eens gevlogen.

Velden 2009

25-26 april:Stadskanaal (training)
16-17 mei :deelen?
13-14 juni :Ter Apel?
4-5 juli :Lelystad
12-13 september : Someren

Waarom kan de A klasse niet het Nationaal programma vliegen? Het enige nadeel is dat er geen snaps in voorkomen, enkel een spin.

wat een watjes zijn dat daar

ipv wat meer te trainen kiest men voor luilekkerland. Niet verwonderderlijk dat Nederland niet omhoog geraakt, gelukkig is de fam Van Der Vecht wel van mening dat er door training vooruitgang geboekt kan worden.

Tsja.. ik wilde het niet zeggen.. maar als men in het buitenland moeilijker programma's vliegt en de NL piloten dat te moeilijk vinden.. mss dat die dan nog een jaartje B zouden moeten vliegen? :P

Inderdaad, door veel oefenen wordt je beter...
Maar als je daarvoor beperkt tijd hebt en je het moet doen met de trainingsuurtjes die je als hobbyist vrij kunt maken, kan het gevolg zijn dat je groei als piloot langzamer is.
Maar als je lol hebt en bijleert is het prima toch!

Van mijn kant wordt het flink trainen voor komend seizoen, maar ik heb er zin in.

Groeten,
Jeroen

Peter dat is het juist.Ze zijn bang dat ze maar een paar piloten overhouden die A willen vliegen.

Dus wat zijn de piloten van A klasse waard??In beide programma's zat een rolling circle wat bij ons normaalste zaak is maar ginder blijkbaar niet.

Ik vind het dan ook spijtig dat men Duitsland niet volgt,maar ik zou alleen gestemt hebben dusja,verwaarloosbaar hé.
Maar of ik volgend jaar meedoen weet ik zozeer niet.Voor mij is het een uitdaging om de grens te verleggen.Als die grens hetzelfde blijft vind ik het geen uitdaging en is de leut er voor mij af.

Je kunt natuurlijk altijd nog 'met de echte mannen' meedoen in de F3A he ;) (dus niet F3A-X)

Beide kanten valt wat voor te zeggen. Je hebt er natuurlijk ook weinig aan als je het A programma te ver boven de capaciteiten van de piloten legt, dan gaat niemand A vliegen en kun je de klasse beter opdoeken. Aan de andere kant.. als er nog niemand op 'A-niveau' vliegt, zou je ook kunnen zeggen dat je dan gewoon geen A moet organiseren.

Heeft iemand links naar de daadwerkelijke programma's? De kans bestaat nl. ook nog dat ik volgend jaar de C ga vliegen in de F3A-X.. kleine kans, maar die Yak garden edition van Hangar 9 is dan ook zoooo mooi... :P

nee dat is 2008!

2009 is:
2 loopings
rugvlucht
victory rol
cubaanse 8
hoge hoed met halve rollen
lus voorover
dubbele immelman
langzame rol
tolvlucht 3 slagen

Hey, Bryan! Leuk om te horen! Kunnen we het volgend jaar tegen elkaar opnemen!

Ah.. hetzelfde als de F3A-C dus.. mooi :)

Kom je ook C vliegen volgend jaar dan Hezik?
Leuk man! Weer een vlieger erbij!

Er zijn al een paar vliegers van C naar B doorgeschoven,
dus een paar extra C-vliegers zouden leuk zijn om de competitie lekker spannend te maken!

Laatst bewerkt:
Kom je ook C vliegen volgend jaar dan Hezik?
Leuk man! Weer een vlieger erbij!
Als dat met een Extra van 100cm mag dan zou hij daar misschien wel zin in hebben.

Ik heb al een tijdje een vraag op het gebied van programmakeuze. Misschien niet zo passend voor dit draadje en ook niet bedoeld om een vervelende discussie te ontlokken.
Maar ik vraag mij al een tijdje af waarom de F3A en de F3A-X andere programma's vliegen. Is daar een echte inhoudelijke reden voor (bijvoorbeeld omdat deze grote kisten wat meer anderssoortige figuren beter kunnen vliegen) of gewoon historisch zo gegroeid.

Nou, Hans, de Hangar 9 Carden edition Yak 54 is toch echt 2m26, en niet 1m ;)

En ja.. dat is wel iets waar ik serieus over nadenk.. ipv een relatief dure electro 2m F3A, een benzine Carden Yak54..

Of een Yak oid van precies 2m.. dan zou je F3A-X EN F3A kunnen vliegen met 1 toestel..

Laatst bewerkt door een moderator:
Of een Yak oid van precies 2m.. dan zou je F3A-X EN F3A kunnen vliegen met 1 toestel..

Daar moet je mee opletten, die yak zal alle programma's wel kunnen vliegen.
Maar voor F3A ga je hem niet onder de 5kg kunnen houden en voor F3A-X ga je de 10% schaal afwijking niet redden.

Nee eigenlijk gaat dat niet F3A: < 2m F3A-X > 2m.
Anderzijds als de kist 190cm is en je plakt voorafgaand aan de F3A-X wedstrijd er wingtips aan, ben je natuurlijk klaar.

Eh, Alexzzz.. (ik bedoel HAns, verkeerd gelezen) volgens mij.. een kist van precies 2M voldoet aan beide sets regels toch?

F3A is niet kleiner dan 2m, het is 2m maximaal. Is f3A-X echt 'groter dan 2m'? of 'minimaal 2m'?

Anders is het nog wel op te lossen met 2cm verwijderbare wingtip ofzo.. :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Back