Nieuwe Hpi Baja 5B 2.0

gaan we niet een beetje offtopic ?

bart? hoe kun je nu zien of het een na-geaapte is ?

eerst even nadenken dan pas iets zeggen,
ja we gaan off-topic ik weet het
maar ik dacht dat het een beetje na aperij was met die namen van t bedrijf, coenraad-conrad, dat DACHT ik

Dus hoe gaat het met de Baja?

Hoe kom jij er bij dat de GBE's het beste zijn?
Als je naar de dyno resultaten kijkt van lunatik racing zie je dat de rear dom en tgn race pipe en de VRC's de meeste vermogens winst geven.

Ja maar die VRC pijpjes zijn echt zo zo dun als papier toch ? En ze roesten als ik weet niet wat.
Ik heb vaak gelezen dat ze erg snel naar de klote gaan .

TGN race pipe, die ga ik even opzoeken. Was net een 2e side dom aan het bestellen voor de andere baja maar pitstop kan hem niet meer leveren :(

ja we gaan off-topic ik weet het
maar ik dacht dat het een beetje na aperij was met die namen van t bedrijf, coenraad-conrad, dat DACHT ik

Dus hoe gaat het met de Baja?

Coenraad is gewoon de achternaam van de eigenaar.
Ik ben er zelf al wel vaak geweest en ik denk dat het nog wel een goeie baja is, het is tenminste wel een goede winkel.
Maarja je weet maar nooit.

@Skiwie 5t
Filmpje komt als ik hem heb ingereden, want een filmpje van het inrijden is toch niet zo veel aan :D

Coenraad is gewoon de achternaam van de eigenaar.
Ik ben er zelf al wel vaak geweest en ik denk dat het nog wel een goeie baja is, het is tenminste wel een goede winkel.
Maarja je weet maar nooit.

@Skiwie 5t
Filmpje komt als ik hem heb ingereden, want een filmpje van het inrijden is toch niet zo veel aan :D
oooow, ik dacht al. Ik hoop dat hij die baja nog schoon maakt dat helpt voor de verkoop.

Maar nu heb ik nog een vraag.
Welke uitlaat is aan te raden?
Beste geluid, meeste power en een die het minst snel kapot gaat :D
P.S. Geen uitlaat die aan de zijkant hangt, die vind ik niks.

rear dom (denk ik) . Volgens mij ook het meest gebruikte uitlaatje.

edit* @ Joester . Zat even te kijken naar die dyno resultaten van lunatik, maar volgens mij gebruiken ze voor de TGN en VRC pijpen een heel ander motortje ? (5 pk , ipv 3 )

Of zit ik naar het verkeerde plaatje te kijken :oops::confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan jullie met suc6 vertellen dat ik WAARSCHIJNLIJK ergens eind maart eigenaar wordt van een Baja 5b, de gewone, wel 2de hands natuurlijk.
Dus als iemand nog een Baja kwijt wil.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar nu heb ik nog een vraag.
Welke uitlaat is aan te raden?
Beste geluid, meeste power en een die het minst snel kapot gaat :D
P.S. Geen uitlaat die aan de zijkant hangt, die vind ik niks.

best geluid ^^ haha dat ken ik,

staan ze weer op straat te roepen dat het te hard gaat of de politie gaan bellen,

vanavond/morgen rijden ? neem ik mijn maverick ook mee,

Heb zelf nu nog een HPI SS uitlaat, moet zeggen dat ie goed bevalt, heeft 'n groot bereik in de toeren, dus zowel veel koppel onderin als veel power bovenin de toeren. Maakt alleen ENORM veel herrie (schijnt dat ze over de 140DB hebben gemeten met dit type uitlaat :D)

Voor mij persoonlijk geen probleem hehe

Gaat er wel af... Maandag komt m'n 62cc kit binnen :D:D kan niet wachten haha

Ja maar die VRC pijpjes zijn echt zo zo dun als papier toch ? En ze roesten als ik weet niet wat.
Ik heb vaak gelezen dat ze erg snel naar de klote gaan .

TGN race pipe, die ga ik even opzoeken. Was net een 2e side dom aan het bestellen voor de andere baja maar pitstop kan hem niet meer leveren :(
Volgens mij heeft rc-central in almere nog zo'n side dom liggen.. Was er gister even voor 'n nieuwe driveshaft, zag m dacht ik nog in de vitrine liggen.. ff bellen ;)

VRCtjes die ik gezien heb zitten inderdaad meestal onder de roest.

Klein trucje: Rijd m goed warm, wat zeg ik, HEET. die uitlaat moet echt heel warm zijn, dan busje WD40 en in dunne laagjes eroverheen spuiten. Herhaal dit proces 'n paar x. Dat scheelt enorm voor hoe die pijp eruit komt te zien en beschermt 'm goed tegen roest. Bij m'n scooter altijd gedaan, bij m'n diverse modelbootjes, auto's en ook bij m'n jetski. Ding is inmiddels 3 jaar oud maar zit geen vlekje roest op :D

ik kan jullie met suc6 vertellen dat ik WAARSCHIJNLIJK ergens eind maart eigenaar wordt van een Baja 5b, de gewone, wel 2de hands natuurlijk.
Dus als iemand nog een Baja kwijt wil.....
Congrats alvast :D

Maareh, voor je koopt: Laat de verkoper even 'n rondje voorrijden voor je, en vraag iemand die wat meer verstand van RC en zeker van Baja's heeft, dat ie even goed nagekeken word, des te zekerder ben je van de aankoop en des te meer plezier zul je ervan hebben!

Heb zelf nu nog een HPI SS uitlaat, moet zeggen dat ie goed bevalt, heeft 'n groot bereik in de toeren, dus zowel veel koppel onderin als veel power bovenin de toeren. Maakt alleen ENORM veel herrie (schijnt dat ze over de 140DB hebben gemeten met dit type uitlaat :D)

Voor mij persoonlijk geen probleem hehe

Gaat er wel af... Maandag komt m'n 62cc kit binnen :D:D kan niet wachten haha

62cc kit, is dat niet wat veel? Maar wel vet!
Als het bij de ss uitlaat alleen om de herrie gaat die hij maakt, maakt het mij niks uit, ik vind dat geluid wel leuk :D
Want als de SS uitlaat gewoon een goede uitlaat is en waarmee je natuurlijk beter accelereert enzo dan koop ik die wel een van marktplaats, daar zijn ze niet zo duur.

Bigscalebart: kan je niet beter ergens anders gaan spammen over jou financiële problemen en je probleem dat je er thuis geen mag?
Ik erger me er persoonlijk mateloos aan en ik zal niet de enige zijn...

Bigscalebart: kan je niet beter ergens anders gaan spammen over jou financiële problemen en je probleem dat je er thuis geen mag?
Ik erger me er persoonlijk mateloos aan en ik zal niet de enige zijn...
Houd jij je mond maar anders kom ik hem persoonlijk dicht slaan
Het gaat hier over baja's niet over mij, dus jij kan beter ergens anders je mondje open trekken
Ik vroeg me alleen maar af, hoe iemand ong. net zo oud als mij, aan zo'n baja komt.

rear dom (denk ik) . Volgens mij ook het meest gebruikte uitlaatje.

edit* @ Joester . Zat even te kijken naar die dyno resultaten van lunatik, maar volgens mij gebruiken ze voor de TGN en VRC pijpen een heel ander motortje ? (5 pk , ipv 3 )

Of zit ik naar het verkeerde plaatje te kijken :oops::confused:

Ik denk dat ze de tgn op een 23cc en de vrc op een 26cc hebben gezet.
Maar de VRC maakte zowiezo wel erg veel power, nadeel is dan weer dat ie die power alleen maar op het standaard 26cc blokje maakt en met de rest niet lekker mixt.
Maargoed daar is ie ook apart voor ontworpen natuurlijk.

62cc kit, is dat niet wat veel? Maar wel vet!
Als het bij de ss uitlaat alleen om de herrie gaat die hij maakt, maakt het mij niks uit, ik vind dat geluid wel leuk :D
Want als de SS uitlaat gewoon een goede uitlaat is en waarmee je natuurlijk beter accelereert enzo dan koop ik die wel een van marktplaats, daar zijn ze niet zo duur.

Teveel power bestaat niet. Dan moet je gewoon de rest aanpassen :cool:

die SS uitlaat bevalt mij prima, en zit netjes achter in het midden. Dus je kan ook alle soorten banden blijven gebruiken. (Geloof dat je met de VRC of de side dom bijvoorbeeld geen paddles kan gebruiken, als je op zand of in sneeuw gaat rijden) Daarom heb ik die SS uitlaat gekozen.

Enige wat normaal echt BEROERD is van die ss uitlaat is 't klemmetje dat er standaard bijgeleverd word. Dat is letterlijk niet meer dan 'n klemmetje. Als je die verkeerd monteerd of de delen niet goed genoeg samendrukt breekt dat klemmetje, dus dan moet je 'n klem als deze erbij nemen:
fd164
media.nl

Die blijft heel en zit stevig vast met 2 boutjes :)

Houd jij je mond maar anders kom ik hem persoonlijk dicht slaan
Het gaat hier over baja's niet over mij, dus jij kan beter ergens anders je mondje open trekken
Ik vroeg me alleen maar af, hoe iemand ong. net zo oud als mij, aan zo'n baja komt.
Ga toch niet meteen zitten dreigen man..

Net zoals jij vragen mag stellen mag 'n ander daar 'n opmerking over maken. Als ik moderator had geweest had ik je nu 'n schorsing voor 'n week gegeven ofzo. Houd 't netjes, ook als mensen soms dingen zeggen die niet in jouw straatje passen. Op deze manier verpest je het vooral voor jezelf.

(om nog maar niet te zeggen dat je ook de verkeerde kan tegenspreken die jou even 'n paar tikken komt geven :mrgreen:)

Dus, houd 't netjes, blijf kalm, en on topic.

Back