Nieuwe Logo 700 !

Thx
bijpassende lipo's zijn ook binnen
2x 6S 5000 30C Optipower
2x 6S 5500 45C GensAce

Tevens had ik ook een extra Batteryplate en Optipower BEC guards voor Master en Slave uitgang ESC en BEC guard buffer set aangeschaft(dit voor de extra veiligheid;))
ben alleen vergeten 4 tot 8 stuks Battery straps te kopen:frustie::frustie: (iemand die nog in de aanbieding??edit: zaten er gewoon 3 in de kit dus maar een paar extra besteld bij Mikado met een antispark kabeltje...maarja die zat er ook al bij,was weer te snel met de orderbutton :frustie::friends:)
 
Laatst bewerkt:
Ik test de 700 nu met 4000 stick packs van SLS Quantum. Bevalt erg goed.
65C 4000mah.

En scheelt leuk in de aanschaf, 180 euro voor zo'n pack.

Minder gewicht = meer vliegtijd = ongeveer gelijk aan 5000mah packs.
 
ik gebruik de optipower 5000 mAh, zijn behoorlijk lichter dan de SLS, wel duurder, maar ik heb geen spijt van,

......heel leuk setje Jeroen, wanneer kom je bij ons vliegen, ha ha ...
 
ik gebruik de optipower 5000 mAh, zijn behoorlijk lichter dan de SLS, wel duurder, maar ik heb geen spijt van,

......heel leuk setje Jeroen, wanneer kom je bij ons vliegen, ha ha ...

wanneer ik tijd en vrij ben en als ik in de buurt ben natuurlijk
Heb de gasser bij me en ben aangevangen met de Logo700 te bouwen
 
Logo 700 bouw vraagje:

Ik ben aangevangen met de voorbereiding van de bouw van de Logo
Nu heb ik heel wat heli's gebouwd maar nog nooit een Mikado

Nu waren elke heli die ik gebouwd had met Carbon frame's en dat werkt goed
Logo 700 heeft een kunstofframe op zich niets mis mee,maar zomaar een vraagje waar ik al tegen aan loop

Borgen jullie de boutjes die in het plastic gedraaid worden (alu servo stripjes bijvoorbeeld) met sec lijm of gewoon droog in het plastic draaien??
Met die carbon frames was het gewoon bout/moertje>borgmiddel (locktide)
Advies?
 
Die hoef je niet te borgen. Je hebt ook geen motortrillingen zoals bij een een brandstof/benzine heli.
 
zoals aangegeven, wat ook niet in de manual omschreven staat, gewoon erin schroeven .. geen lijm. Alleen de lijmen waar het wel beschreven staat zoals de tail boom struts en TT einden.
de rest kun je er rustig op vertrouwen dat het blijft zitten, ook al gaat dat tegen je gedachten in .
 
ook al gaat dat tegen je gedachten in .

Dat was juist het probleem, heb wel eens een Ergo 30 en een Kalt gebouwd (ja,ja lang geleden) en toen moesten echt de schroefjes in het plastic geborgd worden met sec lijm.
any way ben reeds begonnen en bouwt lekker weg,de aangegeven borg moertjes op de servo hevels heb ik wel vervangen door normale m3 moertjes en gewoon met borg middel vast gezet want de originele m3 borg moertjes liepen tegen de servohuisjes.....(ook raar trouwens,de swash gebruikt m3 en de tailservo hevel m2)
voor de rest nog niets geks mee gemaakt alleen wat een getob om die hoofdtandwiel en riem tandwiel tegelijk op de hoofdas te krijgen met die dunne ringetjes....maar is gelukt na 4 bakken koffie en 6 peukjes.....ga nu beginnen met de tail sectie....bouw wel lekker weg zo
Wat me ook op valt is dat soms bij de ballink de tekst naar buiten moet staan en een andere keer de tekst die op het ballink staat naar binnen......
Ben gewent ALTIJD de tekst op de ballink naar buiten en dan op de ball drukken
DCA4981C-A3E2-442A-B4E0-0D9FB29664CE.JPG
 
Laatst bewerkt:
het is een hele "strakke" heli qua bouwen, dus alles past maar net en strak, lijkt wat raar... maar als 't eenmaal vliegt begrijp je waarom dat is ;-)
 
Meestal staat de tekst naar buiten op de ballinks, Maar je kunt het ook aan de geometrie zien hoe je hem erop moet drukken. Best met een druppel siliconen-olie die daarvoor geschikt is.
 
Meestal staat de tekst naar buiten op de ballinks, Maar je kunt het ook aan de geometrie zien hoe je hem erop moet drukken. Best met een druppel siliconen-olie die daarvoor geschikt is.
Hoe ze gemonteerd moeten worden snap ik en idd de tekst naar buiten zoals ik gewend ben maar zie ook in de manual dat er bij sommige links de teks juist naar binnen moet waarom weet ik nog niet zal denk ik,met de link van de lang pin van de tuimelschijf te maken hebben denk ik
Komt wel goed
 
als ik er aan denk zal ik vanavond eens kijken hoe dat bij die van mij zit

staat op blz 14 maar denk dat er een foutje in de duitse handleiding staat,nl in de engelse staat dat de tekst gabriel naar buiten moet wijzen....wat me ook opviel dat er geen borgmiddel in de tail sectie bij tailhub met bladhouders moet.....doe ik toch maar want op mijn 700Rex is deze wel eens los gekomen maar dat kwam doordat de m3 vast had gezet maar MOER vast en is door de krachten in vlucht gebroken en is maar een klein boutje.
in het tail huis zitten (linker zijde) zitten 2 gaatjes 1 voor het tegenhouden van de buis maar moet er in het achterste gaat je ook een M2,5x8mm boutje?? ik heb er nu alleen 1 in de voorste zitten voor het tegen houden van draaien van de tailbuis.
 
Laatst bewerkt:
Het was me duidelijk van frame en tailboom 2x 3mmx10mm maar het ging mij om de tail huis daar zitten 2 gaatjes 1 voor een 2,5x8mm voor de tailboom tegen tehouden maar dat gaatje er naast is me onduidelijk @pach1977
Wat me ook zeeeeer onduidelijk is dat bij de boutjes van de spindel 3x8mm van de tailrotor EN de spindel van de hoofdrotor 6x10mm GEEN locktide word vermeld om dit te gebruiken (doe ik wel) maar dit mogen ze volgens mij wel beter in de manual vermelden,want dit wil ik echt niet los zien komen
verder alles is rete strak en leuk om in elkaar te zetten(al zit er wel klein detail verschil in de duitse en de engelse manual)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top