Nieuwe micropuller

Tjonge wat een mooi spul.. mooi handwerk.
als dit geweld ooit gaat rijden. hoop ik wel dat er ook filmpjes worden gepost!

keep up the good work.

Remko

Mini-update:
Het is nu officieel een trekker, want er zit een trekhaak aan!

p1070091l.jpg

Hopelijk in de loop van de week even langs de watersnijder om een paar steunen en een vooras te laten maken. Ik heb nog wat van hem tegoed en hij kan dat stukken sneller dan ik op mijn freesbank.

framev4.jpg

Laatst bewerkt:
Dit is wel erg mooi hoor..
HEHE, ik zie haast geen chassis meer... Zoveel motor..
Kun je haast niet beter alles direct op de motor bevestigen zonder een chassis (net als bij wegmotoren met een voorframe en achterframe ;))

Ziet er strak uit hoor. Hoe zet je alle steunen eigenlijk vast op het frame? En zit het frame achter gewoon vast aan het huis of hoe moet ik dat zien ?

Kun je haast niet beter alles direct op de motor bevestigen zonder een chassis
Het is dat er aan de voorkant van de motor (in mijn geval de achterkant) niet echt een bevestigingsmogelijkheid zit, anders had ik dat misschien wel gedaan.

Hoe zet je alle steunen eigenlijk vast op het frame? En zit het frame achter gewoon vast aan het huis of hoe moet ik dat zien ?
Voorlopig gewoon met drukboutjes, maar ik kan altijd nog bouten dwars door het frame boren. Als je goed kijkt zit de framebuis in een soort houder, die weer aan de achteras is vastgeschroefd.

Voorlopig gewoon met drukboutjes, maar ik kan altijd nog bouten dwars door het frame boren. Als je goed kijkt zit de framebuis in een soort houder, die weer aan de achteras is vastgeschroefd.

Oke dan, mooi systeem is het in ieder geval wel :o
Maar die houder, die schroef je dus in het achteras huis vast, heb je dan wel genoeg vlees? De huisjes die wij altijd gebruiken hebben een erg dunne wand dikte, ik weet niet hoe dik dat bij jou is?
En we vroegen ons nog af, wat weegt dat nou wat je daar ziet?

Het is bij mij inderdaad allemaal wat dikker dan "gemiddeld" en dus ook wat zwaarder. Ik ben nog wel van plan om, zodra alles klaar is, zo her en der nog wat overtollig materiaal weg te halen.
Wat het op dit moment weegt weet ik zo 1,2,3, niet, maar ga er maar niet vanuit dat dit ooit binnen de Nederlandse gewichtslimieten gaat vallen (is ook nooit het uitgangspunt geweest)

Volgende stap.
Alles zit op zijn plek en is vastgebout. Achterwielen erop (had ik al klaar) en een paar nieuwe voorvelgen gemaakt. De vooras valt een beetje breder uit dan verwacht, misschien dat ik deze opnieuw ontwerp. Voordeel hiervan zou wel zijn dat ik meteen een steun voor de stuurservo kan integreren, dat was ik bij deze vergeten.

p1070274y.jpg

Hmm, kwestie van smaak denk ik. De foto vertekend het beeld misschien, maar bij zo'n groot blok vind ik grote banden met een wat bredere vooras helemaal niet zo verkeerd lijken. Ander is zit er zeg maar geen voorkant aan ;)

Grote voorwielen ben ik met je eens (altijd al een hekel gehad aan die kleine vliegtuigwieltjes, ook bij het 1:1 gebeuren) Maar als de vooras te breed wordt, begint het al snel meer op een auto te lijken dan op een trekker. Heb ik bijvoorbeeld ook altijd jammer gevonden aan de trekkers van Art Arfons.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Cyril. Nergens meer materiaal dan nodig voor zover ik het kan beoordelen. Ik ben benieuwd hoe ons koppeling idee in de harde praktijk werkt.
Nog even een paar data die nuttig kunnen zijn.
De krukas heeft inwendig M8 draad. De meenemer wordt hiermee met 34 Nm op de krukas konus getrokken, zodat het vermogen goed overgebracht kan worden. (met juiste uitlaten 14 PK@6500rpm). Open uitlaatpijpen iets minder natuurlijk. Vervolgens wordt met 25Nm de meenemer op zijn plaats gehouden.
Hoeveel tijd heb je nog?

Proper, dat block is immens :-o

Mijn mening is dat de voorwielen wat dichter op elkaar mogen.

En even geabonneerd :yes:

Back