Hoi Wubbe,
Ik zal wel vertellen hoe de bouw verloopt.
Mocht ik dan iets heel ergs vergeten zijn dan hoor ik het wel.
Ik ben tenslotte geen expert en nog super beginner maar na het eerste probeersel met depron heb ik en die 2 zoons van me toch wel de smaak te pakken.
Dat dlgen moet je ook niet te vaak doen anders valt het zo op dat het nog leuk is ook

Pa mag bouwen en zoons vliegen en natuurlijk wat oppikken wat de bouw betreft.
Ik heb 6 plankjes gehaalt voor het geval ik de boel zou verpesten.
Het geld is het niet en ik heb er dan toch veel lol in gehad om zo´n zwevertje te bouwen.
Dus 3 plankjes 10mm en 3 plankjes 6 mm.
Naar de modelzaak met een huishoud wegertje om de lichtste plankjes tussen de stappel uit te vissen (je krijgt er haast rare ideen van).
Maar we hebben er toch de mooiste tussen uit kunnen halen.
Daarna de lichtste van de 6 mm tegen de lichtste van de 10 mm aangeplakt met houtlijm.
De 2 plankjes eerst tegen elkaar gelegt om te kijken of het een beetje paste en niet te veel "kierde"tussen de 2 plankjes in.
Daarna een stuk plakband op de onderkant geplakt om de plankjes bij elkaar te houden.
Als een soort scharnier.
Hierna met D2 bison snelhoutlijm de zijde die tegen elkaar moeten komen ingesmeerd.
Gewoon een dot lijm op je vinger en smeren maar.
Vervolgens de scharnier dicht gevouwen en bovenop en om de plankjes wat gewicht gelegd om ze op hun plaats te houden.
10 minuutjes gewacht en het zat vast.
Hierna toch maar een dag gewacht om de boel te laten uitharden.
Plakband verwijderd en de plank doormidden gesneden.
Vervolgens heb ik 2 profieltjes gemaakt AG03 en AG11 met behulp van profile.
Deze heb ik vervolgens uit triplex gezaagd en op de bijde zijde geplakt.
Dit als schuurhulp.
De hoek die uit de plank moet, eraf gesneden.
Vervolgens ben ik 1 helft van de vleugel gaan schaven en schuren
Dat schaven vind ik een beetje tricky omdat je de ervaring mist.
En je al gauw denkt dat je er teveel afhaalt.
Daarna een stuk schuurpapier op een lat geplakt om mooi vlak te kunnen schuren.
Daarna eerst de achterlijst mooi vlak en plat afgeschuurd.
Om te controleren of ik redelijk goed zat heb ik de plank met enige regelmaat vlak op een plank mdf gelegd en met wat licht erachter gecontroleerd op bulten en onrechtmatigheden.
Dat wou eerst niet lukken maar heb toen een stuk schuurpapier geplakt op de mdf plank en de vleugel over dit schuurpapier heen en weer gehaald waarbij hij prachtig glad en gelijkmatig werd. Teveel wegschuuren is niet mogelijk door de opgeplakte profiel mallen.
Ik heb wat foto's gemaakt