Hoi sietse.
Ik heb met hulp van een progje (bulbcalc) wat ik gevonden heb op dit forum een aantal profielen gemaakt van depron (bij gebrek aan ander foam) en deze aan elkaar geplakt.
Xps wordt geleverd per 5 platen is me wat te veel
Vervolgens de handel glad geschuurd en beplakt met gewoon plakband.
Deze bekleed met 80 gr glasvezel (heb deze ook gebruikt voor de versteviging van de verbinding van beide vleugelhelften).
Glasvezel komt inderdaad bij polyservice vandaan.
Maar kan niet tussen het weefsel door kijken (kepperweefsel)
Na een half uurtje toen de polypox wat dikker werd heb ik deze met de hand gladgestreken.
Vervolgens de boel laten uitharden.
Heb deze niet omwikkeld met folie of wat dan ook.
Hierna uit de body een luikje geknipt en de depron met een mesje doorgesneden.
Waarna ik het depron en het plakband er zo uit kon trekken.
Heb geen ander glasvezel gekocht daar we nog maar net bezig zijn met zelfbouwen.
En ik niet wil verzuipen in de aangeschafte materialen als dit allemaal op niks uitdraaid.
M'n vrouw begint nu al te klagen dat ik te veel spul aanschaf
Grote van de body valt ten opzichte van ons eerste depron probeersel wel mee.
Bij dit vliegtuigje hadden we wat problemen om alle rc er op een normale manier in te krijgen,zonder dat ze daarbij naar buiten staken.
Deze body was geheel van depron.
Met dit op het oog zijn we de huidige gaan bouwen wat achteraf natuurlijk veels te oversized is.
Het is jammer maar het is eenmaal zo.
Breedte is nu 4,5 cm en lengte 18 cm.
Maar weer een leer voor de volgende keer.
O ja de mal van depron was trouwens super glad.
Aan de binnen kant zit er geen ribbel op zelfs de naden van het plakband voel je niet.
Ik heb met hulp van een progje (bulbcalc) wat ik gevonden heb op dit forum een aantal profielen gemaakt van depron (bij gebrek aan ander foam) en deze aan elkaar geplakt.
Xps wordt geleverd per 5 platen is me wat te veel

Vervolgens de handel glad geschuurd en beplakt met gewoon plakband.
Deze bekleed met 80 gr glasvezel (heb deze ook gebruikt voor de versteviging van de verbinding van beide vleugelhelften).
Glasvezel komt inderdaad bij polyservice vandaan.
Maar kan niet tussen het weefsel door kijken (kepperweefsel)
Na een half uurtje toen de polypox wat dikker werd heb ik deze met de hand gladgestreken.
Vervolgens de boel laten uitharden.
Heb deze niet omwikkeld met folie of wat dan ook.
Hierna uit de body een luikje geknipt en de depron met een mesje doorgesneden.
Waarna ik het depron en het plakband er zo uit kon trekken.
Heb geen ander glasvezel gekocht daar we nog maar net bezig zijn met zelfbouwen.
En ik niet wil verzuipen in de aangeschafte materialen als dit allemaal op niks uitdraaid.
M'n vrouw begint nu al te klagen dat ik te veel spul aanschaf

Grote van de body valt ten opzichte van ons eerste depron probeersel wel mee.
Bij dit vliegtuigje hadden we wat problemen om alle rc er op een normale manier in te krijgen,zonder dat ze daarbij naar buiten staken.
Deze body was geheel van depron.
Met dit op het oog zijn we de huidige gaan bouwen wat achteraf natuurlijk veels te oversized is.
Het is jammer maar het is eenmaal zo.
Breedte is nu 4,5 cm en lengte 18 cm.
Maar weer een leer voor de volgende keer.
O ja de mal van depron was trouwens super glad.
Aan de binnen kant zit er geen ribbel op zelfs de naden van het plakband voel je niet.
Laatst bewerkt: