Nieuwe OFA2.

heeft er iemand mischien nog 2 5 grams servo`s tekoop?...
ik was van plan om er 9 grams in te doen , maar het past nieteens!!!
en omdat ik voor alleen 2 servo`tjes in chinapan al achterlijk veel verzendkosten moet betalen...

mike
ik heb ze niet te koop voor je, maar ik heb er zelf ook nog 4 nodig... Misschien kunnen we samen iets fixen. Zijn er nog meer mensen die servo's nodig hebben?

En kan iemand antwoord geven hoe de Hetrc servo's presteren? da's helemaal makkelijk te bestellen bij RBC.

btw, wat kosten die 5grams servo's die je wilt bestellen?

...en omdat ik voor alleen 2 servo`tjes in chinapan al achterlijk veel verzendkosten moet betalen...
Volgens mij betaal je aan verzendkosten voor twee 5grams servo's $3,09... dollars dus! En voor dat geld kan er nog 84 gram bij ook. Totale kosten $10,07... hallo!

(edit) 6 servo's incl. verzending $20,94

Laatst bewerkt:
Volgens mij betaal je aan verzendkosten voor twee 5grams servo's $3,09... dollars dus! En voor dat geld kan er nog 84 gram bij ook. Totale kosten $10,07... hallo!

(edit) 6 servo's incl. verzending $20,94
okee, kost niks dus... Zou je mij kunnen vertellen op welke site dit is? Dan bestel ik ze zo snel mogelijk. Voor die 3 dollar ook niet de moeite waard om samen te bestellen.

edit: dankje. ook gelijk maar eens een ontvangertje bestellen daar, kost ook niks. GWS 6-kanaals lijkt wel wat. Wel wat groter, maar >300m bereik. Die ander is maar>150, is misschien wat weinig. Helaas staat er op beide artikelen 21 dagen levertijd oid bij, dus dat gaat nog ff duren. Misschien ff ergens anders proberen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Zo, 2 staarten en LiPo's onderweg van Theo naar mij. Snelle service, kan ik morgen beginnen met lijmen!

vandaag materiaal ingeslagen voor 3 vleugels en 2 rompen.

Eerste vleugelhelft is af en zit op 36gram. Ook nog wat rompdeeltjes gemaakt, maar kan helaas nog niet beginnen met lijmen, want carbon stokken zijn nog niet binnen. Volgende week nog ff uitwerken hoe ik de deelbare vleugel ga maken.

Ik heb op de BackPackGlider ook een deelbare vleugel gemaakt. Ben benieuwd hoe jij het wil doen. Als je foto's hebt...

Leon
even een kleine update. Ik heb wat zitten wikken en wegen over verschillende manieren om de deelbare vleugel te realiseren.

eerst even een sommetje maken, waaruit rolde dat de vleugeldeling zo'n 120N op zn dak krijgt op het moment van loslaten.

toen de proef op de som nemen, ofwel, een reststukje Skyshark met veel dikke CA in een 10mm balsa plaatje gelijmd, 6cm diep.
vervolgens een gaatje in het carbon geboord, ring erin, en urnster eraan.

De reden van het gat in de carbon stok is dat ik dmv clips oid door de staaf de vleugelhelften wil gaan borgen, en wilde testen of de stok het kon houden.

resultaat van de eerste proef: urnster van 12kg kon ik tot het eind trekken, dus de benodigde 120N kon hij in ieder geval hebben.

Maarja, dan wil je toch weer richting gewichtsbesparing en dergelijke, en besluit je door te trekken tot het spul verrot gaat. Dit om evt de carbon stok minder ver het hout in te hoeven boren / lijmen.
Grote urnster erbij gepakt (gaat tot 50kg), en er flink hard aan getrokken. Ik kwam tot de 40kg (ruim 3x meer dan benodigd) en hoorde hier en daar wel wat vezeltjes kraken, maar toch bleef het spul heel. mn vinger bleef helaas minder heel, de ring van de urnster was open gaan staan door de grote kracht, en daar was een stukje vel van mn middelvinger tussen beland... moest dus weer opnieuw met 40kg trekken om mn vinger terug te krijgen.

anyway, de resultaten zijn bovenverwacht, dus hier kan ik mee verder. ik denk dat ik in het uiteindelijke model de carbon stok 5cm de vleugel in lijm. Dit omdat de vleugel maar 8mm dik is in tegenstelling tot mijn proefplaatje van 10mm.

[word vervolgd]

Back