Nieuwe OFA2.

even een vraagje over de OFA2. Zijn er mensen die weten hoe deze vliegt in vergelijking met de Bonsai (en de Bug)?

Ik zit namelijk vooral tussen de OFA2 en de Bonsai te twijfelen. Helemaal zelfbouwen vanaf tekening is even geleden voor me, dus wel weer leuk. Anderzijds wil mijn vriendin ook een keer een vliegtuig gaan bouwen, dus dan is de Bonsai wel handig.

het verschil in spanwijdte is zo'n 30cm dacht ik. Is dit duidelijk te merken in vliegeigenschappen, of vliegt de Bonsai ongeveer even goed?

EDIT: nog een vraagje. Waar kopen jullie de 1S Lipo's? Kan ze zo snel niet vinden op het web.

Laatst bewerkt:
he gatsie....
ik heb net alles gewogen en kwam met 2 9 grams servo`s en n dikke ontvanger op 130 gram uit :(..
dat was nog wel met de lange staartboom...

he gatsie....
ik heb net alles gewogen en kwam met 2 9 grams servo`s en n dikke ontvanger op 130 gram uit :(..
dat was nog wel met de lange staartboom...

130 gram? Bouwen!! (en een dunne ontvanger kopen natuurlijk...)

Peter Aanen zijn mini weegt 215 gram. En weet je hoe die vliegt?

Leon

even een vraagje over de OFA2. Zijn er mensen die weten hoe deze vliegt in vergelijking met de Bonsai (en de Bug)?

EDIT: nog een vraagje. Waar kopen jullie de 1S Lipo's? Kan ze zo snel niet vinden op het web.
De bug ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
De bonsai ken ik erg goed. Het is een leuk kistje dat makkelijk te bouwen is. De kit is van prachtige kwaliteit en echt alles zit erbij (staal voor torsieveertje, touwtjes voor aansturing etc), alleen geen folie. Span is 60 cm. Hij is lekker vlot op de roeren en glijdt heel behoorlijk voor een vliegtuig van dit formaat. Ik heb er al veel lol mee gehad.
Ik heb eigenlijk nooit één op één tegen een ofa gevlogen, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet. De grotere spanwijdte van de ofa zou wat betere prestaties moeten geven, maar het rompje is ook weer net wat lomper gebouwd. Ik denk dat je met beide opties leuke vliegtuigjes binnenhaalt waarmee je een prima start in het dlg-en kunt maken.

Ik haal de 1s lipo's hier.

Loet, Alex,

Ik zal van het weekend kijken hoeveel ik nog heb van dat prachtige carbon tissue en zoals ik al zei ik stuur het graag naar jullie op. Ik heb echter een verzoek, kom na afloop niet met opmerkingen / verwijten (:D) dat het klote spul is, want een goed verstaander moet dat zo langzamerhand nu toch wel begrepen hebben......ik heb jullie gewaarschuwd... ook wil ik het niet op mijn geweten hebben dat jullie zo'n mooi licht balsa plankje er mee verprutsen dus please, please doe eerst even een test op een stukje scrap balsa.

Als je nog van iemand anders zijn ervaringen wilt weten, moet Allard ook maar even vertellen hoe hij over Carbon tissue denkt....

...enne Frans ik houd echt helemaal niets achter hoor :nooo:

Cheers

Bart

Vorig jaar een tijdje AllUPLastDown gedaan met de Ofa tegen de Bonsai op een mooie bijna windstille middag.
Resultaat:
Ofa 100% gewonnen
Bonsai 0% gewonnen

Naarmate het meer gaat waaien zullen de rollen omgedraaid worden.

Naarmate het meer gaat waaien zullen de rollen omgedraaid worden.
Dat klopt denk ik wel. De bonsai voelt zich duidelijk een stuk lekkerder als er wind staat. Zonder wind gooi ik een stuk lager dan anderen, met wind kom ik prima mee, en de bonsai hoeft niet snel verzwaard te worden.

Met een kleine beetje bouwmoeite heb je aan de ofa denk ik een prima kistje, dat waarschijnlijk ook goedkoper is dan een bonsai.

Dat klopt denk ik wel. De bonsai voelt zich duidelijk een stuk lekkerder als er wind staat. Zonder wind gooi ik een stuk lager dan anderen, met wind kom ik prima mee, en de bonsai hoeft niet snel verzwaard te worden.

Met een kleine beetje bouwmoeite heb je aan de ofa denk ik een prima kistje, dat waarschijnlijk ook goedkoper is dan een bonsai.
OK, duidelijk verhaal. Dan ga ik aan de OFA2 beginnen en proberen hier een deelbare vleugel op te fixen.

je kan ze ook bij theo kopen, dan zit er gelijk een mooi stekkertje aan! ;)
Dank je voor de info, ik heb Theo een PM gestuurd.

Binnenkort nog maar ff achter servo's en een ontvanger aan gaan.

Edit: ben voor mijn Microbe een accu aant bestellen. Zijn de Hetrc 5grams servo's goed genoeg voor de OFA, of zit daar teveel speling op? Anders bestel ik ze namelijk gelijk mee.

Laatst bewerkt:
Ik heb op de BackPackGlider ook een deelbare vleugel gemaakt. Ben benieuwd hoe jij het wil doen. Als je foto's hebt...

Leon
Ik beloof je dat die eraan gaan komen. Eerst ff in 3D tekenen en een plannetje smeden hoe het het beste te doen is.

Vanavond de tekening geplot en ff mn houtvoorraad geinventariseerd. Carbon buis en postzegel lipo via mail besteld bij F3K, komt hopelijk zo snel mogelijk.

Toen maar begonnen met bouwen. maarja, ik had mn vriendin beloofd dat ze een vliegtuig mocht gaan maken, en toezien kan ik niet zo goed. Ofwel, dr zijn nu 2 OFA2's in aanbouw.

heeft er iemand mischien nog 2 5 grams servo`s tekoop?...
ik was van plan om er 9 grams in te doen , maar het past nieteens!!!
en omdat ik voor alleen 2 servo`tjes in chinapan al achterlijk veel verzendkosten moet betalen...

mike

Back