Nieuwe sony 960h Effio-V 800tvl board camera

Lekker bezig jongens !
Ik ben weer erg veel aan het werk dus weinig tijd om te testen en vliegen.
Het word ook steeds kouder brrrr !

Naar mijn idee is het beeld met de DVR firmware upgrade iets (paar procent) beter dan voor de upgrade. Het kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten, maar baat het niet......

Lekker bezig jongens !
Ik ben weer erg veel aan het werk dus weinig tijd om te testen en vliegen.
Het word ook steeds kouder brrrr !

Naar mijn idee is het beeld met de DVR firmware upgrade iets (paar procent) beter dan voor de upgrade. Het kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten, maar baat het niet......
Ja klopt....echt koud en donker. Heb wel een snel vergelijk kunnen doen. De zon was net bezig met afscheid nemen. Eigenlijk beste FPV cam test.

Opvallend is dat ik veel meer details op de grond door krijg met effio en dat de kleur contrasten veel groter zijn.

Helaas heb ik later op de dag een relatief zachte crash gehad en is mijn effio stuk gegaan :(. Dat was de enige minpunt van de dag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goede test. Ik ben er echt super blij mee met die effio.
Zo blij zelfs, dat ik toch nog weer een dom HD heb besteld om deze dan met de effio nogmaals te vergelijken met de V2.

De v2 heb ik nu en bevalt eigenlijk prima, maar met de speciale inzetlenzen en de effio zou de HD misschien toch effe iets meer 'wow' effect hebben.

Kan je aan de effio zien wat er stuk is?
Ik heb gemerkt dat sommige componenten op het bordje redelijk onder spanning staan. Wat je kan helpen, is om even met een hele fijne soldeerpunt langs een selectie (waar je bij komt) van de solderingen te gaan. Dit kan je cam redden.
Wordt hij nog wel warm?

Is hier ook al iemand die de securtycamera2000 SKY2 effio 800tvl cam heeft getest? Die is van 7 tot 17 volt, wel een iets groter bordje en goedkoper.
Ben op youtube wezen zoeken maar vind het beeld niet zo denderend.

Ik denk persoonlijk dat de effio niets aan de dominator HD gaat veranderen :D. Misschien dat die inzetlenzen verschil gaan uitmaken. Welke lenzen zijn dat dan?

Ik zie niets aan de effio. Ziet er net nieuw uit, maar ik zie ook wel wat BGA componenten en daar kun je niet onder kijken zonder rontgen scan :(

BGA componenten?
Gewoon het lensje er even af en met de soldeerbout erlangs. Een breuk bij de soldering van een klein transistrortje zie je bijvoorbeeld niet.
Ik loop vaak de solderingen nog wel na hoor, dan hebben ze bijvoorbeeld te veel of te weinig soldeer gebruikt.

Je kan natuurlijk ook een nieuwe bestellen, duurt weer 3 weken:p

Ik denk eerlijk gezegd, dat de pz0420 die ik eerst had, niet voldoende is om de volle resolutie te benutten. Die lenzen dat zijn de lenzen die ik een tijdje geleden heb laten maken op sterkte.
Ik ga ermee vliegen en dan 'once and for all' de keuze maken.

Yup dit is BGA (Ball Grid Array).
http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_grid_array
b3.jpg

Die soldeer je niet even na :D

Zeker wel, die heb ik al meerdere keren gefixt. In de oven! Temperatuur rustig opbouwen en daarna laten afkoelen.
2 keer met de Xbox en 2 keer met een videokaart, werkt perfect.

Dat is wel een last resort, maar werkt inderdaad. Als ie toch al kapot is, is het het proberen waard..

Hi !

Je bent de 5e (en dat is serieus ja) :p
Tegen die tijd gaat hij denk ik aan de hoogste bieder en komt hij ook hier op MBF te staan.

Dit is nog de eerste versie.
Staat ook in de beginpost

Deze is van vandaag. Eerste filmpje van de effio. Tweede van de mobius. Jammergenoeg begon het net te regenen.

M'n exview CCD Effio-A DDP 750TVL cam met een Fatshark 250mw 5.8GHz op een RC auto vastgebonden.

Ik had deze cam besteld omdat ie op 5v zou werken, achter de VTX. Dat is helaas nèt te weinig spanning, op een 2s LiPo doet ie het prima. Het beeld vind ik ook stukken beter dan m'n vorige pz0420.

Hier wa beelden, opgenomen met Dominator v2:

De V2? waar haal jij die info vandaan ?

Je hebt de v1 en de v1.1
V2 ken ik niet

allemaal storen ze op UHF, alleen de V1.1 minder dan de v1.
Daarbij scheelt het helemaal niet zo gek veel.

attachment.php

Back