Nieuwe Uitdaging !!!

[QUOTE
t.z.t .als de Semi-dieplader klaar is zal ik een overzicht geven van alle kosten die ik heb gemaakt.

Hoi,

Met of zonder uw eigen arbeid.....

Succes,

Jan[/quote]



Hallo Jan,

Tja, als ik arbeidsloon in rekening moet gaan brengen, dan wordt de semi dieplader onbetaalbaar hé !
Zeker als je 85,00 euro per uur in rekening moet brengen, excl. 19% BTW.
Dus de uren zijn in dit geval gratis voor mijn schoonzoon !!

Heeft hij even geluk, hahahaha
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
0008


Hallo allemaal,


Weer even een update van de Semi-dieplader :

De rondingen voor de banden zijkant van de wielkasten gezaagd en mooi rond uitgevijld.

HPIM7596.jpg


HPIM7597.jpg


HPIM7599.jpg


HPIM7601.jpg


HPIM7602.jpg


HPIM7604.jpg


HPIM7607.jpg



Even de banden op de velgen gemonteerd en de velgen met wielnaven even vastgezet aan de bijgeleverde assen om te kijken hoe de banden met wielen onder de laadbak staan.

HPIM7575.jpg


HPIM7577.jpg


HPIM7578.jpg



Even de banden met wielen los onder de laadbkak gezet om even te kijken hoe het staat.
HPIM7288.jpg


HPIM7296.jpg


Semi-dieplader even achter de MB Actros gehangen.

Hmmm, staat niet onaardig vind ik zelf !!!

Het wordt best een "dikke" Semi-Dieplader en het begint al aardig op het 1:1 model te lijken.

Wordt vervolgd.
 
low budget dieplader

hallo piet
dat ziet er niet verkeerd uit zo die opstelling,
maar de chrome velgen zitten aan de binnenkant,
ik weet ook wel dat op een dieplader niet vaak alu of chrome velgen zitten maar het oog wil ook wel wat,
maar ja,je maakt nu een originele dieplader na en als daar gespoten velgen onder zit dan moet je de grijze kunstof velgen nemen die er nu onder zitten,
het kan niet altijd bling bling zijn in de modelbouw,
succes met de assen,
mvg markioo
 
Kijk nu begint het ergens op te lijken.......
Nog een kraantje d'r op en hij is compleet......
Nog een vraagje;welke doorsnede hebben de trekker wielen en de dieplader wielen?

Over dat uur loon:vrij pittig,ik weet zeker dat de meeste mensen dat in een werkplaats(en service mensen)niet kosten(in ieder geval niet krijgen........)

Succes,

Jan
 
komen de chromen buiten of de grijze?


Hallo Cheeta,

De velgen worden eerst behandeld met een kunstsof primer en worden daarna in de grijze primer gespoten en worden dan rood gespoten met zwarte wielnaven, zoals bij het origineel.

Dus je ziet niets meer van de chromen velgen !!
 
Laatst bewerkt:
Kijk nu begint het ergens op te lijken.......
Nog een kraantje d'r op en hij is compleet......
Nog een vraagje;welke doorsnede hebben de trekker wielen en de dieplader wielen?

Over dat uur loon:vrij pittig,ik weet zeker dat de meeste mensen dat in een werkplaats(en service mensen)niet kosten(in ieder geval niet krijgen........)

Succes,

Jan


Hallo Jan,

Van dat uurloon was maar een grapje hoor !!

De buitenmaat van de banden die om de MB Actros is : 74 mm
De buitenmaat van de banden van de dieplader is : 50 mm
 
hallo piet
dat ziet er niet verkeerd uit zo die opstelling,
maar de chrome velgen zitten aan de binnenkant,
ik weet ook wel dat op een dieplader niet vaak alu of chrome velgen zitten maar het oog wil ook wel wat,
maar ja,je maakt nu een originele dieplader na en als daar gespoten velgen onder zit dan moet je de grijze kunstof velgen nemen die er nu onder zitten,
het kan niet altijd bling bling zijn in de modelbouw,
succes met de assen,
mvg markioo

Hallo Marco,

De velgen worden eerst behandeld met een kunstsof primer en worden daarna in de grijze primer gespoten en worden dan rood gespoten met zwarte wielnaven, zoals bij het origineel.

Alu. velgen, verchroomde velgen of RVS velgen zitten meestal niet onder een dieplader.

Bovendien vind ik de Wedico kunststof chromen velgen erg lelijk, echt nep !!
 
0009


Hallo allemaal,


Weer even een update van de Semi-dieplader :

Even tussendoor 2 steunbokken van messing gemaakt en in elkaar gesoldeerd voor de semi-dieplader voor het vervoeren van lange giekdelen van de heikraan.

Deze bokken zijn nagemaakt naar de originele 1:1 bokken.

Hieronder wat foto's van de 2 bokken.

P.s. let ook nog even op de sjor-ogen/haken, deze zijn op div. foto's beter te zien dan op de eerder geplaatste fot's van de sjor-ogen/haken.

HPIM7372.jpg



HPIM7374a.jpg



HPIM7375.jpg



HPIM7376.jpg


HPIM7378.jpg


HPIM7382.jpg


HPIM7384.jpg


Hieronder de dwarsverstevingspijpjes gemaakt en gesoldeerd aan de boven U balk en aan de staande pijpen van de grote steunbok.

HPIM7400.jpg


HPIM7401.jpg


HPIM7402.jpg


HPIM7403.jpg


Hieronder de foto's van de kleine steunbok.
Deze is op de zelfde manier gemaakt dan de grote steunbok.

HPIM7406.jpg


HPIM7407.jpg


HPIM7408.jpg



HPIM7410.jpg


HPIM7416.jpg



In de U balken van de steunbokken aan de bovenkant komt nog een hardhouten balk, maar deze wordt pas geplaatst als de bokken zijn gespoten.

De U balken zelf gemaakt van 1 mm dikke plaat en gezet/gebogen op de zet-buigbank.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
low budget dieplader

hallo piet
op vakantie geweest????!!
het was zo stil op t forum,
ik begon me al te vervelen en zorgen te maken,
maar die steunbokken zien er werkelijk schitterend uit,
helemaal omdat u er bij verteld de u-balken zelf te hebben gezet,
dat zet je verder tot nadenken over het werk wat je er van maakt,
dat is wat je zegt het verhaal achter het maken van een onderdeel/model,
mvg markioo
 
hallo piet
op vakantie geweest????!!
het was zo stil op t forum,
ik begon me al te vervelen en zorgen te maken,
maar die steunbokken zien er werkelijk schitterend uit,
helemaal omdat u er bij verteld de u-balken zelf te hebben gezet,
dat zet je verder tot nadenken over het werk wat je er van maakt,
dat is wat je zegt het verhaal achter het maken van een onderdeel/model,
mvg markioo


Hallo Marco,

Nee, nee, niet op vakantie geweest hoor, maar ik bouw deze semi-dieplader nu, dus heb ik eerst weer wat bouwtijd nodig, voordat ik weer wat kan laten zien !!!
 
Hallo allemaal,


VOLVO FM 12 480 pk 8x4
Met afgevlakt dak voor lange gieken van rupskranen.
Deze Zwaartransport trekker is bijna 10 jaar oud.

VOLVOFM124ASSEN02.jpg


VOLVOFM124ASSEN01.jpg


VOLVOFM124ASSEN03.jpg


VOLVO FH 16 Globetrotter 520 pk 8x4
Deze Zwaartransporttrekker is 10 jaar oud

VOLVOF124ASSENOUDMODEL02.jpg


VOLVOF124ASSENOUDMODEL05.jpg


VOLVOF124ASSENOUDMODEL03.jpg


De VOLVO FH 16 520 ziet er nog goed uit, een nette auto, maar is al wel 10 jaar oud !!
De VOLVO FM 12 480 ziet er iets minder mooi uit, maar is ook al bijna 10 jaar oud !!!

Wel zijn er jongere VOLVO FH 12 520, 610 en 660 pk Zwaartransport trekkers te koop
tussen de 1 jaar en 4 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
en hoe duur is te duur?
ik heb er eigenlijk geen gedacht van, wat zo'n trekker kost.
is het mogelijk om een schatting te geven van een 1-4jaar oude trekker?

greetz
 
Hoi,

Voor die trekkers is meestal het aantal kilometers en de technische staat belangrijker dan de leeftijd,mits deze goede is onderhouden(cabine ed).

Succes,

Jan
 
Hoi,

Voor die trekkers is meestal het aantal kilometers en de technische staat belangrijker dan de leeftijd,mits deze goede is onderhouden(cabine ed).

Succes,Jan
inderdaad
wij hebben een containertruck renault een torpedo rijden van 15 jaar met maar 130000km ex belgacom
en nog geen kosten aan gehad
kwa prijs voor een 4*8 zwaartransport dat zal rap oplopen tot enkele 10000den euros
groeten en in belgie kan je best eens roeselare en omstreken bezoeken
daar staan ook altijd veel trucks en bouwvoertuigen
 
low budget dieplader

hallo allemaal
nou daar is toch die vervelende tv reclame van,
was ie nog veel waard?????
voer kenteken in en je ziet wat ie kost en kan,hahaha
mvg markioo
 
Hallo allemaal,

Tja, wat kosten Zwaartransporttrekkers tussen de 1 en 4 jaar, nou dat is best schrikken hoor !!

Vraagprijs vanaf : 85.000,= tot 155.000,= Euro (div. merken)

Maar de 2 VOLVO Zwaartransport trekkers op de foto's kosten ook nogal wat !!

Vraagprijs vanaf : 35.000,= euro
 
Laatst bewerkt:
Back
Top