Nieuwe Walkera V120d02S v2

Vanaf moment van bestellen een maand. Komt met name omdat Hobbyone per ongeluk China Post heeft gebruikt in plaats van HongKong Post..

Oh en als er mensen nog twijfelen wat je met de V120 kan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou mensen. Ik moest even een traan laten en een slokje water drinken. Ook een knuffel van mijn zoontje was even nodig. Maar eindelijk een tracking update. Morgen komt de V120D02S binnen..

Ik zal niet zeggen dat ik zei dat je van het weekend kon vliegen, ik zal niet zeggen dat ik had gezegd wanneer update dan heb je hem de volgende dag.

Wel Zeg ik JOOOOEEEEPPPPIE en gefeliciflapstaart....:banana::banana::banana::banana:

Alvast de Devo 7 in orde gemaakt. Wat een %#$^#%$#% zender. Maar goed. Tís gelukt. Heb domweg het Genius CP model gekopieerd naar een vrij slot en de settings nagelopen. Die waren voor 99% identiek. Ik overwoog nog de Devo 7 te upgraden naar een model met makkelijker menu maar ach.. Ding werkt. Tís even puzzelen met welke knop je moet klikken maar eigenlijk is het verder een prima zender dus ik hou het er maar bij. Heb ik ooit geld teveel dan kijk ik wel. Hangt ook af wat Walkera verder gaat doen. Komen er echt enorm spannende helicopters aan is een upgrade (telemetrie) altijd nog te overwegen.

Ik ken toevallig iemand die de komende paar uur het gevoel zal hebben van een kind, blij , zenuwachtig, elke keer denken dat er een auto stop voor de deur en stiekum kijkt en zich afvraagt, zou die het zijn....................en dan het grote moment de deurbel..........een pakje ............. het openen, een grote glimlach en intense vreugde als hij het opend en dat vind waar hij zo lang op heeft moeten wachten..........snel als eerste de lipo laden......oh wat duurt dat lang...........naar buiten kijkt en zich afvraagt kan het , blijft het droog , waait het niet te hard........pfff lipos nog niet vol......en dan het moment, de adrenaline, voorzichtig het lang verwachte op de grond zet.....de schakelaar van zijn dan oh zo machtige Devo7 omzet , de draadjes voorzichtig aan sluit onder zijn nieuwe toy........de eerste piepjes van leven laten zich zachtjes horen, de eerste bewegingen zijn zichtbaar , nog meer piepjes...........hij richt zich op vol spanning controleerd hij de bewegingen...ja alles ok...............TH gaat eraf...............voorzichtig duwt hij de throttle stick naar boven . het start te zoemen , spinnen en dan voorzichtig komt hij zachtjes los van de grond .....woooooow wat een machtig gevoel, wat een super machine zo elegant zo stabiel.............

Succes straks Chow;)

Ik kan niet wachten. Morgenavond neemt de wind af is de voorspelling. De Devo is klaar. Binden en gaan. Vrijdag ook weinig wind. Dus mocht een filmpje morgen niet lukken omdat de postbode laat is zoals meestal hier dan is het vrijdag wel zover.

Vrijdag is top. Morgen volgens mij rond 20:00 uur. Kan ik wel even vlotte hover doen en dan vrijdag wat uitgebreider vliegen. Mijn vrouw is al op de hoogte van de planning :mrgreen:

Hoop dat de postbode er beetje vlot is. Meestal pas rond 18:00 uur hier met pakjes. Dan moet het gezin eten en moet ik de heli wel even nakijken uiteraard. Maar ik ga m'n best doen hoor. Op z'n minst even een hover in de tuin. Vrijdag kan ik dan naar m'n stek en kijken of ik dat ding ook zo kan vliegen zoals ik de Genius normaal vlieg. Daar zal ik zeker beeld van maken.

Het waait hier nu toch zeer stevig dus ik heb geduld. Als ik geluk heb is hij hier rond 15 uur maar meestal is het later.

Op de achtergrond "Eye of the Tiger" uit de Rocky film. Constant naar buiten kijken als je een auto hoort aankomen.. F5-en of er niks veranderd..

statushp.jpg

Ik ben de accu's laden. Hopelijk gaat de wind zo ietsje liggen en doe ik even een hover. Blijft het waaien dan morgen. Dan is het rustig volgens de voorspelling. Maar liefst natuurlijk vandaag nog. Ook al is het maar 1 minuutje :mrgreen:

Voor Daviddutch. Het vervangen van de horizontale fin. Ik heb even gekeken. Struds losmaken van de fin. De pushrod losklikken van het armpje aan de tailkant. Dan kun je daarna de volledige tailassembly van de boom afhalen (lang leve TT). Oude fin erop schuiven. Assembly weer op de boom schuiven en vastmaken. Struds weer vast aan de fin. Denk als je heel langzaam werkt je hooguit 10-15 minuten bezig bent. Je hoeft dus niet de boom te verwijderen. Da's veel meer werk. Enige wat even pielen is dat de tailgear ook even van de as moet. Maar dat moet met wat beleid wel te doen zijn.

Allereerste vlucht zo uit de doos. Alleen een hover gedaan in de tuin om te kijken hoe hij reageert en of alles naar behoren werkt. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne heli heb gevlogen. Echt extreem stabiel. Rest van de lipo's laden en vanavond wel voor de zekerheid alle schroefjes controleren. Morgen ga ik "echt" vliegen dan :mrgreen: Maar ik weet nu al dat dit mijn verwachtingen overstijgt. Hij is verdikkeme nog stabieler dan mijn Genius CP en had dit eigenlijk niet voor mogelijk gehouden..

Sorry voor de mindere kwaliteit van de video. De zon valt er erg ongunstig op..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb tot op heden geen negatieve punten. De heli maakt een degelijke indruk. Out of the box vliegt hij met de instellingen uit de manual zonder vibraties of wobble. Hij voelt erg krachtig aan. Heel stabiel maar je merkt dat er behoorlijk wat onder de motorkap zit.
Er zijn qua schroeven voor zover ik heb kunnen zien geen metaal op metaalverbindingen met als enige uitzondering de mainshaft collar. Die schroef zou los kunnen komen dus die ga ik straks even van een ietsje locktite voorzien. Verder kan het nooit kwaad om de rest van de schroefjes te controleren maar ik ben er nog geen 1 tegengekomen die onverantwoord los zit. De kunststof oogt erg degelijk. Heel wat beter dan bij de Solo Pro 180.
Het uiterlijk is waanzinnig als je van dit soort modellen houd natuurlijk.

De mijne heeft nooit echt gevlogen. Alleen maar problemen mee en volgens de verkoper was het mijn schuld. Vreemd dat ik dan de Walkera out of de box kan vliegen. De Solo Pro 180 ligt in stukken ergens op zolder in een doos. Die ga ik ritueel verbranden.. Ik had toen niet zo stronteigenwijs moeten zijn en gelijk de V120D02S moeten kopen. Dan had ik weliswaar de 3 axis gehad maar kan me niet voorstellen dat die zoveel slechter is dan deze nieuwe. In ieder geval 1000 keer beter dan dat Nine Eagles drama.

Back