Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Dat zou ik niet adviseren, behalve misschien op die paar zeer zeldzame windstille zomeravonden per jaar...:D

Anders tegoedbon vragen en wachten op nieuwe voorraad....

Wartexx zei:
...en als je schakelt van omhoog naar beneden gaat hij bij mij altijd een beetje tollen, ik denk dat dat de reden is, zou dat kunnen kloppen?

Dat heb ik ook, komt denk ik doordat de staartmotor sneller reageert bij gasveranderingen als de hoofdmotor (kan ook het verschil in weerstand zijn van de rotors) maar denk dat het normaal is, even wat meer gas bij geven als je op het gewenste niveau bent,en hij trekt weer recht (iig, bij mij dan)

Tot nu toe, nog steeds een TOP speeltje :P

Leuk neefje heb je :wink:

Ik ben nu ook met me 2e bezig, omdat me vorrige na een crash er af is gevlogen, en ken dat ding nergens terug vinden. :lol:

ik ben er al achter waarom die van mij blijft tollen, de bevestiging van de roto op het asje is gescheurd, dus gaat hij slippen als hij toeren moet maken...

2 rotors kapot en geen reserve meer dus. weet iemand waar je die dingen los kan krijgen?

Ik ben aan mijn tweede toestelletje bezig.... gevalletje van garantie.
Net als met de eerste heb ik het probleem dat met vers geladen accu het ding als een idioot aan het tollen gaat, loskomen van de grond gaat dan niet.
Na een minuut of twee gaat plotseling de rotor meer toeren maken, duidelijk te horen. Daarna stopt het tollen en kan ik doorstijgen naar de gewenste hoogte.
Hij is vanaf dat moment echt goed te besturen, oefen dan b.v. de biervilt-landing.... :lol:

Kennen meer mensen dit probleem ?

Gammapooka zei:
Moeten ze wel op voorraad zijn, meeste winkels kopen er maar 2 of 3 in 8O

Ik denk niet dat ze ze zelf inkopen, maar gewoon een standaard inboedel krijgen vanuit het hoofdkantoor.
Mogelijk kunnen ze wel bijbestellen, maar dan moeten er wel voldoende Piccoz' op vooraad zijn bij de importeur. En dat betekend dat er verschrikkelijk veel gemaakt moeten worden in de fabriek (zeker met dit wereldwijde succes).

PS: kan iemand uitleggen wat precies de functie is van de kleine bladen bovenop is?

Is de airwolf mod al geperfectioneerd??? :D

Zo ja, wanneer kunnen we body's bestellen? :P :oops:

Ben en zal altijd gek blijven dan Airwolf... heb alleen de middelen niet om ook zoiets te maken :(

Gammapooka zei:
Heeft iemand het lef al gehad om vanuit het raam van een hoog flatgebouw dat ding te vliegen en weer terug het balkon op ? :D

lol, met dat idee kwam mijn vader ook.
hij wou dat ik met me graupner 47G van het balkon(8e verdieping)naar het bejaardentehuis naar de overkant vloog, en dat voor de ramen gaan hoveren zodat de bejaarden daar gek gingen kijken :D

groeten philip

@ Frodo

klopt hier heb ik ook last van.

ik denk dat het komp doordat de accu helemaal vol is het het volt/amperage eigelijk net te hoog is voor het motoretje.

maar we kijken wat er gebeurd als de accu vaker geladen is en slechter word is het binnen 29 dagen niet weg dan ruilenwe hem toch :P

groet,

Roy

BadBert zei:
Is de airwolf mod al geperfectioneerd??? :D

Zo ja, wanneer kunnen we body's bestellen? :P :oops:

Ben en zal altijd gek blijven dan Airwolf... heb alleen de middelen niet om ook zoiets te maken :(

Nog niet, kost véél tijd. De huidige (eerste versie) vliegt eigenlijk wel redelijk. Hij heeft alleen zoveel crashes gehad dat het dunne laagje verf van binnen loslaat.
Verder is de body niet stuk te krijgen. Een tweede laat nog even op zich wachten. Even ermee bezig kost je zomaar een dikke middag. Tijdens de laatste modificatie zat er ook wat soldeerwerk aan, en de draden van de staartrotormotor moesten er toen ook aan geloven 8O , een haar is nagenoeg net zo dik. Ik heb hiervoor overigens niet twee kleuren lakdraad kunnen vinden (héél leuk en goed doordacht opgebouwd, de orginele). Ook kan ik intussen goed nadenken over nog wat andere veranderingen aan het helietje. Trouwens het was meer een beetje prestige, het idee speelde al een tijdje, het wachten was op de heli. Toen als de bliksem aan de slag, het zou leuk zijn als het de eerste airwolf zou zijn geworden, en het lijkt er eigenlijk wel op. Zelf ben ik wel tevreden over de vormen van de body, en over de crashbestendigheid. Hij is beslist niet kwetsbaarder geworden dan de orginele PiccoZ.

Betreffende de middelen van deze bodymod... Een stukje krimpkous formaat sub-c pakket (dat heeft iedere modelbouwer). Een stofzuiger (ook die heeft hopelijk iedere modelbouwer), en een geregelde verfbrander of een hete föhn. Dan nog wat balsahout, een drupje CA, een hobbymes en wat fijn schuurpapier... m.a.w. standaart uitrusting van iedere modelbouwer.
Stukje fantasie is overigens ook belangrijk, en de goede ideeën van anderen kopieren en combineren. Enkel ontstaat er een eigen goed idee, en.... vele creaties op het modelbouwforum :mrgreen: .

Maar er wordt intussen al leuk geexperimenteerd met de heli, en het verbaasd me dat er nog niet gek veel meer bodymods op DIT forum zijn.

Gr.A.

Aaalie schreef:
'Een stofzuiger (ook die heeft hopelijk iedere modelbouwer)'

Was alleen niet mijn favoriete gereedschap!
Maar met twee honden en een kat die haren produceren voor de heckrotor van mijn PicooZ is daar helaas snel verandering in gekomen... :(

Ik ben overigens op de verschillende duitse en amerikaanse fora nog maar een andere bodymod tegengekomen, ditmaal een depron Airwolfbody...

Back