Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 3 feb 2006.

  1. Michio

    Michio

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Leiden
    Gister de nieuwste X-Twin gekocht (om te slopen). De oude waren nu echt op helaas. Ik heb die nieuwe dubbeldekker gekozen. Het vliegen viel vies tegen, wat een gedwarrel, gigantisch pompen en super nerveus.
    Dus de onderste vleugels eraf gehaald, die zijn nu 1-deel met de romp maar met een mesje zijn ze er zo af. Dat vloog een stuk beter, propje eraf en schroefje erin voor gewicht. Ik denk dat het propje voor stabilisatie zorgt, en het remt de boel wat af. De staart is ook dikker en moeilijker af te stellen, er zitten geen metaalstikkertjes bij om de boel naar gelieve in te stellen. Heb de indruk dat de motortjes iets pittiger zijn dan model-1. De gashendel is nu voorzien van een veertje zodat ie altijd weer naar 0 gaat, vervelend maar eenvoudig op te lossen door het veertje eraf te halen.
    Gelijk wat andere dingen geprobeerd, een 5,-euro wegwerpzwever van 30 gram (span 60cm) voorzien van X-Twin elektra, en het vliegt nog ook wel nét maar het vliegt. Probleem is dat het bereik van de zender snel te klein is, de zwever zweeft namelijk echt dus je hoeft alleen maar af en toe te sturen...
    Ik had nog een paar drijvers gemaakt voor de X-twin gewoon van piepschuim, ook dat vliegt...viel me reuze mee, drijfvermogen is nog veel te groot maar het vliegt prima!! Nu nog perfectioneren zodat ie ook echt kan waterstarten!
    Wat een lol voor die paar tientjes!!!! :wink: :lol: :lol:
     
  2. twinnerowner

    twinnerowner Guest

    haha echt leuk
    ik heb ook de onderste vleugels eraf gehaald en hij vliegt idd beter.
    Maar omdat de bovenste vleugel te weinig lift heeft om een landingsstel te fixe ben ik van plan de bovenste vleugel beetje te verlengen zodat het meer lift heeft en dus met wielen kan vliegen.
    Ik heb de wieltjes nog niet moet nog beetje creatief zijn.
    Iemand tips zodat ik kan beginnen??
     
  3. QAFS

    QAFS Guest

    Ik heb een landingsgestel op mijn x twin! Maar als 1 wieltje een beetje schuin staat en je gaat opstijgen gaat hij draaien op de grond. Maar hij heeft toch echt vaak genoeg van de grond gestegen!
    Het landingsgestel heb ik van een wegwerpvliegtuigje met elastiekmotor.
    Deze had ik met een tang erafgeknipt, en in mijn vliegtuig geprikt. Maar toen raakte ik de accu en die ging roken. Hij heeft nog een dag gevlogen maar vliegt hij niet goed meer.

    Site van de wegwerp modellen:
    http://www.lyonaeec.com.hk/

    Die van mij komt uit de D-series, het is een Mustang P-51

    ( http://www.lyonaeec.com.hk/english/produ/index.htm )
     
  4. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik zal ook even wat posten, dan blijf ik op de hoogte van de X-Rotor. Hij vliegt best wel aardig op het filmpje.
     
  5. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hoorde vanmiddag dat de drie nieuwe X-Twin modellen te koop zijn bij de blokkers met een speelgoedafdeling...
     
  6. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    weet iemand welk model het beste is van de nieuwe x-twin's?
    ik vind de sport flyer wel mooi , maar ik heb gehoord dat die niet naar links wil. :(
     
  7. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    hoe voeg je een plaatje toe?
     
  8. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    :cry:
     
  9. Joris

    Joris Guest

    Als ie al op internet staat, dan kun je m gewoon linken door [​IMG] te doen. Heb je m nog niet op internet staan kun je mij even een pb sturen, dan host ik m wel voor je :)

    [edit] ik heb een 'oude' x-twin, zo een oud dubbeldekkertje, maar ik heb wel al de nieuwe besturing met dat irritante veertje, zodat t gas steeds terugkomt, ik kan m daarom ook moeilijk altijd op 1 snelheid houden. Waar zit dat veertje, zodat ik dat er uit kan beunen??
    En moet ik nu wel of niet ie onderste vleugel weghalen, wat is t verschil eigenlijk? Ik vind m er nu zo stoer uitzien met dat ondervleugeltje [/edit]
     
  10. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Volgens berichten op Duitse fora vliegt de dubbeldekker ("Classic") ongeveer zoals de oude dubbeldekker ;)
    Het canardmodel ("Turbo") is sneller als de oude X-Twins, vliegt ruimere bochten en heeft dus ook meer ruimte nodig...
    Het nieuwe gewone eendekkertje ("Sport") schijnt het beste te vliegen en preciezer te sturen als de andere oude en nieuwe modellen.

    www.rclineforum.de
    www.xufo-shop.de

    Veertje is eenvoudig te verwijderen, gewoon de boel even openschroeven...

    Onderste vleugel dubbeldekker pas er af halen als de motortjes "op" raken en hij slechter gaat stijgen.
    Doordat het kistje dan zonder ondervleugel veel lichter wordt kan 't dan weer een tijd langer mee!
     
  11. Joris

    Joris Guest

    Weet iemand al meer over de X rotor. Ben ernstig benieuwd naar deze heli.. ;)
     
  12. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Nog niet te koop, wordt eind deze maand verwacht, maar dat kan natuurlijk later worden....
     
  13. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
  14. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    4 stuks verwacht op voorraad 2006-08-01.

    harharharhar .... :rolling:

    Ik denk dat deze in 3 seconden :bye: zullen zijn ... :D
     
  15. RobHenst

    RobHenst Guest

    ja, ziet er leuk uit!! ik ben nog aan het wachten op mijn sport-flyer die er donderdag al had moeten zijn.

    wordt inmiddels dinsdag (www.twr-trading.nl).

    maar hij lijkt goed te vliegen op het filmpje, weet iemand misschien of infrarood veel nadelen heeft?
     
  16. xon

    xon Guest

    Ik heb inmiddels best wel een paar van dit soort easy flying heli's gehad met maar een paar kanalen. Het ziet er zooo makkelijk uit op het plaatje alleen valt het toch weer vies tegen als je het zelf doet. Die man op het plaatje is vast de maker of reseller. ik wil dit ook wel zien rechtstreeks vanuit een doos in een winkel :D
     
  17. RobHenst

    RobHenst Guest

    ik heb gelezen:

    dat de heli altijd vooruit gaat, en met het staartrotortje stuurt.

    lijkt makkelijk... maar gewoon een hoop oefenen denk ik...
     
  18. dat van die staart rotor lijkt me onzin.
    volgens mij stuurt hij eerder door 1 van de 2 rotors wat langzamer te laten draaien.
    ik vraag me af hoe proportioneel dit ding is...
    wat ik me nog meer afvraag is: die bovenste rotor is veel kleiner dan die onderste! zo lijkt het op de foto tenminste... hoe zit dat?
     
  19. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    De heli gaat inderdaad altijd vooruit, de snelheid vooruit kan je bepalen met het zwaartepunt....
    Bovenste "rotor" is geen rotor maar een zeer stabiel flybar ontwerp.
    Met de rotor/gas bepaal je alleen de hoogte.
    Verder kan je kiezen voor rechtdoor vliegen of rondjes/bocht een kant op door gasregeling op de staart.
    Deze heli's zijn wel degelijk autostabiel, maar ook wat beperkt in de bestuurbaarheid, het is speelgoed net als de X-Twins en daar is de prijs ook naar...
    De ontwerper Alexander van Rostyne is bekend van het ontwerp van de eerste microheli: De Ikarus Piccolo
    De kleine IR versie (PiccoZ) kan je vrijwel niet buitenvliegen omdat Infra Rood en zonlicht niet samen gaan, deze zal door zijn lage gewicht ook meteen wegwaaien...
    Ik verwacht dat de grotere GyRotor ook veel te windgevoelig is om buiten te vliegen, zie de X-Rotors maar als een speeltje voor in de huiskamer en sporthal voor als het buiten slecht weer is... ;)
     
  20. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    hoi

    ik heb van iemand gehoord dat ze nu bij de intertoys liggen voor 40 euro!!!

    groeten philip
     

Deel Deze Pagina