Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik heb inderdaad mijn piccoZ terug gebracht. Nadeel was alleen dat het de laatste was. Ben daarna half Amsterdam doorgereisd om er 1 te pakken te krijgen. Maar ik heb er 1 hoor :D

Ik kan m nu perfect laten opstijgen. T lukt me alleen nog niet echt om er snelheid mee te krijgen, hij hangt of stil of vliegt min of meer achteruit. Zo als die man van t filmpje van Silverlit zelf doet lukt me bij langerna nog niet. Maar heb ook pas 3 accu'tjes gevlogen ;)

Hebben jullie trouwens zo een alu stickertje voorop geplakt of niet?

Je kan beter de staart een klein beetje knikken zodat het staartrotortje wat naar beneden blaast, daardoor blaast hij de neus naar beneden en gaat hij harder vliegen

daar gaat ie weer :wink: , zo dus:
succes!
P8190083_640.jpg

Je moet de staart trouwens niet al te ver verdraaien, hier op de foto heb ik het wat overdreven voor de duidelijkheid, maar hij gaat dan zo snel vooruit vliegen dat het sturen binnenshuis toch wel lastig wordt.
Maar wat een geweldig ding die PiccoZ, vooral met het slechte weer van de laatste weken kan ik toch lekker binnenshuis wat rondvliegen, ik ben er helemaal weg van, heb er nu dus al twee :D

ja had inmiddels de foto gevonden in t topic, thanks :D
ga het meteen even proberen.

En dat staat dus gewoon in de handleiding (die niemand leest?)....

Dit filmpje kende ik nog niet, leuk! Je ziet hier dat Alexander de voorwaartse snelheid tamelijk laag heeft ingesteld, dat blijkt toch wel het beste kompromis te zijn :wink:
Bij het filmpje zie je Picoo Z staan, op de doos die ik heb gekocht staat PiccoZ, op de heli zelf staat de naam niet vermeld, alleen Silverlit, och what's a name :?:

@pjotrrr, ik heb dus wel de gebruiksaanwijzing gelezen, maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met dit soort modelbouw. Het is voor mij allemaal nieuw (race normaal wedstrijden met elektro auto's) Dus dan vraag ik t liever een keer teveel aan de experts op dit gebied, dan dat ik m stukmaak en de balen er van in heb, snappie ;)

Ja ik bedoel idd dat filmpje, blijft erg tof! Heb vanacht nog even gevlogen in een lege huiskamer en vanmorgen een kwartier. Begin m veel beter onder de knie te krijgen :D
Kan nu al bijna met precisie op de tv landen.

[edit] Ik snap alleen nog niet, dat die man zowel met aardige snelheid vooruit kan vliegen en m daarna achteruit kan laten vliegen, die van mij gaat of vooruit, of als ik de staart draai achteruit, maar niet alletwee :cry: [/edit]

Hallo Allemaal,
Dankzij een buurtgenoot ben ik nu inmiddels twee weken indoor aan het vliegen met de PiccoZ.
Ik hoef natuurlijk niet meer te melden hoe gaaf het is en hoe verslavend het kan zijn 8)

Ik zit met het volgende:
De manier van opladen duurt steeds langer omdat het plugje gewoon niet lekker in de heli blijft zitten. Op de r/c zie ik dat dat het lampje weer uitgaat. Nu ben ik dus meer dan een uur bezig, plugje erin, plugje erweer in, etc, etc.

Zijn er meer mensen die dit hebben/hadden en hoe is dat eventueel opgelost??? ??

Het laden staat op deze manier het plezier wel heel erg in de weg.
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes uit Wijchen,
Eric

Bij mij zit het plugje er ook niet echt stevig in, maar als ik hem er een beetje stevig in druk, blijft hij vaak toch wel gewoon goed erin zitten

Rusteg maar hoor. Hij vraagt gewoon iets, daar is deze topic toch ook een beetje voor. Help elkaar gewoon. :idea:

Ik heb daar ook last van, ik leg het helietje gewoon op de laadsteker dan blijft hij prima zitten :P

of andersom leg de heli zo dat het stekkertje er rechtop in staat.
in beide gevallen houd de zwaartekracht het stekkertje er in ;)

:worship: voor de zwaartekracht :D
onee, want als we die niet hadden zou je ook geen helie nodig hebben :P

Mijn startrotor was kapot.. al paar weken geleden.
heb mijn vrouw even lief laten kijken in de winkel.. zonder bon zo een nieuwe meegekregen :)

deze doet het weer prima! :) toch leuk die uitzendkrachten op zaterdag.

Back