Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
aah!

wat hij doet is:
hij maakt een soort windvanger van plakband
daar blaast de rotor tegen aan, en drukt hem zo vooruit.
dat werkt beter dan lood of de staartboom verdraaien volgens hem want:
je hebt geen extra gewicht, en je gaat altijd even hard vooruit, ook als je links of rechts stuurt ;)

Feitelijk maakt ie een doorzichtig bakje op de neus wat de door de rotor naar beneden gedrukte wind vangt.
Daardoor wordt de neus extra naar beneden gedrukt en gaat de PiccoZ sneller voorwaarts vliegen ;)

Naar mijn ervaring heeft een goede PiccoZ echter hooguit een of twee van de plakstripjes onder de neus nodig.
Dit in combinatie met het draaien van de staart waardoor de staartrotor ook iets nar beneden gaat blazen en de staart wat optild.

Sneller vooruit wordt de heli toch minder stabiel...

maar wat hij zegt, als je stuurt gaat de staart rotor sneller of langzamer, dus ga je bij een bocht de ene kant op veel sneller dan de andere kant op.

Hmmm, net trouwens een oplossing gevonden voor het "laadprobleem" wat zich na verloop van tijd voordoet bij de PiccoZ :D
Om te voorkomen dat je minutenlang moet emmeren dmv met het stekkertje van de lader in de PiccoZ te proppen, kan je ook 1mm van de zwarte ommanteling heel voorzichtig afsnijden rondom.
Nu kan het stekkertje iets dieper in de PiccoZ en valt het groene lampje ook niet steeds uit als je per ongeluk tegen de heli stoot

Ik hoor van mensen dat ze vliegen met een X-Twin prop als staartrotor, maar hoe krijgen jullie die goed op het asje, aangezien de motoras van de X-Twin wat dikker is dan die van de staartrotor van de PiccoZ

ik hoor hier van alles over de piccoz maar is er ook al iemand die iets meer over de gyrotor weet of er al vliegervaring mee heeft?

Gr Tom

Hij is opzich niet heel lastig te besturen, maar het probleem is vooral dat je er een grote ruimte voor nodig hebt om er lekker mee rond te kunnen vliegen

dus eigelijk is hij voor het vliegen in de woonkamer net iets te groot (de gyrotor) maar met de piccoz kan je wel 8jes enzo vliegen? (als er genoeg mee oefent)

de piccoz is makkelijk te besturen en erg leuk om in de woonkamer te vliegen, maar de gyrotor heeft eigenlijk een grote schuur/sportzaal of iets dergelijks nodig, bij mijn broer op zn werk hebben ze ook veel silverlit RC spullen en daar lukt het wel met de gyrotor, maar daar hebben ze ook een grote ruimte

EDIT: hoor zojuist van hem dat ze daar toch niet de gyrotor hebben, maar de piccoz en ze vliegen elkaar een beetje uit de lucht met de PiccoZ' en X-Twins :lol:

Aandacht puntje voor de PiccoZ :wink:

Als je de staartrotor van de PiccoZ bekijkt, zie je twee draadjes lopen naar de tailboom. Het is niet onverstandig om daar een druppeltje ca tussen de draadjes en de boom aan te brengen. Bij menig ongelukkige landing bestaat de kans dat die draadjes afbreken.

mvg bas

Ook leuk, zit qua maat tussen een Bladerunner en de Micro Mosquito in....

ik ben van plan om binnekort een x twin te gaan kopen maar ik heb een vraag:

welke kan ik beter kopen
-FLM X-TWIN €20
-SILVERLIT X-TWIN PRESENT €25

want het scheelt €5 maar je krijgt dan ook voorop een vleugel achtig ding

welk is beter?

Kunnen we deze draad AUB wat picooz en x-rotor georienteerd houden?!

Voor vleugel x-twin dingen is al een andere draad..

Back