Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Door een beetje bij te betalen kun je de picco-z laten modificeren, ik denk het staartrotortje ! De nieuw aangeschafte doos gaat dan eerst naar Silverlit zoals ik het begrijp.

Vaag verhaal...
Ze worden testgevlogen en er wordt zonodig iets aan verandert.
Men zegt echter niet wat er aan gedaan wordt en er is niets aan te zien, behalve dat de doos geopend is geweest en dat de PiccoZ dan opeens 38 euro kost...
In Duitsland is 29 euro de normale prijs.

Heb verder op geen enkel Duits of Engels forum gelezen dat er iets met een hele serie mis zou zijn dus ik vraag me af waar ze het over hebben....

ik heb een mailtje gestuurd naar DToys,en ze maar eens gevraagd wat er voor een modificatie aan de picco wordt gedaan:

Met heet lijm zetten ze dus de dunne draadjes, die naar de staartrotor gaan,vast. Dan geven ze nog als tip mee om een klein spijkertje van 0,7 gram in de neus te drukken, om beter voorwaarts te kunnen vliegen

Hinten am Heckrotor, wo die dünnen Kabel heraus kommen setzen wir einen winzigen
Klebepunkt mit sehr leichtem Hießkleber, dann brechen die Kabel nicht mehr ab und der Picco geht hier nicht mehr kaputt.
Dann am besten vorne noch eine Stecknadel unterbringen – damit kann der Kunde perfekt den Vorwärtsflug justieren – Stecknadel darf nicht schwerer wie 0,7g werden!!!

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Gesendet: Montag, 25. September 2006 17:46
An: kontakt@dtoys.de
Betreff: Kontakinfo - dtoys.de

Hallo,
Kunnen sie mir vieleigt zagen was für ein modifizierung sie an der Piccoz von Silverlit anbrengen.

Mvg
Marcel

MF002 zei:
Dan geven ze nog als tip mee om een klein spijkertje van 0,7 gram in de neus te drukken, om beter voorwaarts te kunnen vliegen

Dit vind ik een waardeloze tip, ik heb nu al meerdere PiccoZ's in handen gehad en extra gewicht op de neus is echt niet nodig, je kunt de voorwaartse snelheid ook prima afregelen door de staart wat te verdraaien, zie de gebruiksaanwijzing (gratis tip van fbktoys.nl :wink: )

Wat doet extra gewicht: de vliegtijd wordt korter, niet doen dus!

Silverlit.nl geeft de volgende reäctie:

Er zijn geen modificaties aan dit artikel gekomen, dus weten wij niet waar deze firma op uit is.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,

Joop boeyen

Spectron JBA BV
Solingenstraat 53
7421 ZR Deventer
The Netherlands

Las gisteren in een artikel in de krant dat de X-Twin bijna aan kop ligt bij de verkiezing van Speelgoed van het Jaar !!

Het zou natuurlijk fantastisch voor onze hobby zijn, als de X-TWIN speelgoed van het Jaar wordt en niet zo'n stom bordspel ofzo.

Met andere woorden ik roep iedereen op om ook op de X-TWIN te stemmen op : www.speelgoedvanhetjaar.nl

Doen dus

ik heb nu ook een piccoz maar krijg hem ook met de trim niet helemaal regt maakt nog steeds een bocht naar rechts

iemand de oplossing :?: :?: :?:

ik weet niet of het boeiend is maar je kan ook nu roode, gele en blauwe piccoz bij de intertoys halen

pip zei:
ik weet niet of het boeiend is maar je kan ook nu roode, gele en blauwe piccoz bij de intertoys halen

Ik ben wel eens nieuwsgierig of er nog problemen zijn met de stekkertjes voor het opladen (waren er nl. wel, maakten slecht contact, zie eerder in dit forum.) :puppydogeyes:

Hier niet ieder geval, ik heb gewoon een stukje van de ommanteling afgesneden met een stanlymesje zodat het stekkertje iets dieper in de heli gaat en sindsdien geen last meer.

MF002 zei:
pip zei:

Ik ben wel eens nieuwsgierig of er nog problemen zijn met de stekkertjes voor het opladen (waren er nl. wel, maakten slecht contact, zie eerder in dit forum.) :puppydogeyes:

ik heb het idee dat ze ietsje vaster zitten

Back