Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hallo,
mijn naam is marcel, nieuw hier op dit onderwerp.
Ik, of liever wij vliegen hier in huis al 2 week met de Piccoz. Dit onstabiele vliegen,als ie wat ouder wordt,komt volgens mij omdat er toch vrij snel speling op de hooftrotor komt. :cry:

Wanneer de Piccos rechtsom draaid, kwam bij die van mij omdat de rotorbladen niet meer in een lijn stonden, hierdoor heeft de Piccos minder lift.
Ik heb dit zelf al meerdere malen gehad.even het blad wat te hoog staat bij-buigen :lol: ,en hij gaat weer als een speer

ik heb nog niet zoveel kennis op gebied van helicopters.

als je in de mogelijkheid bent zou je hier een foto van kunnen plaatsen :D

Als je de Piccoz op ooghoogte houd, en je laat de rotor draaien, kun je vast wel zien of ze in een lijn staan.
Zie je dat ze niet op een lijn staan, dan plak ik op de uiteinde van een van de bladen een stukje gekleurde tape, zodat,als je ze weer laat draaien je kunt zien welke hoger staat dan de ander.
stel, je ziet dat het blad, waar geen tape op zit, dat die hoger zit dan die ander,dan pak je de rotoras in het midden vast met je ene hand,en met die andere hand tordeer je dat blad ongeveer 45 graden, met de klok mee.Even de rotor weer laten draaien om te controleren. Dit herhaal je net zo lang tot ze op gelijke hoogte staan. Soms moet je ze zelfs nog iets verder torderen, tordeer echter niet te ver, anders loop je kans dat ie scheurt.

mvg Marcel

@marcel
thnx voor de goeie tip ga het straks gelijk uit proberen 8)

toch wel fantastisch gevoel als ik die kleine meid op de mod BBQ met de PicooZ zie vliegen :D

MrSat zei:
Niek zei:
Op de mod BBQ afgelopen zondag hadden we ook lol met een piccoz

http://airtoimedia.nl/web/upload/Niek/ModBBQ_piccoz/index.html

Enne, Gerard_nl (eerste foto) vond t maar niks ;) Maar 2 stuur kanalen!

Foto's en commentaar: Roel v Essen

Zien we hier een aantal moderatoren tijdens de jaarlijkse moderator BBQ dag.......... :roll: Zeker allemaal gekocht voor de kleine mannen :D

Ik denk dat er dan een aantal wat meer hebben uit te leggen thuis bij moeders de vrouw of bij de ouders.......... 8)

[
quote="alexandervdr"]Bij Gyrotor is het nuttig na te kijken of the rotor niet teveel 'speling' heeft rond de horizontale draaias. Als je een tip vastgrijpt ..........

Alexander,
mag ik hierover nog een vraag stellen,als ik de vier cillindertjes afvijl, zoals jij omschrijft, lukt het mij niet om minder speling te krijgen. Zou je dit voor mij nog iets kunnen verduidelijken :?: :?:

mvg Marcel

marcel,

moet in feite niet zo moeilijk zijn. In tekst misschien moeilijk te vatten. de bedoeling is om het 'deksel' simpleweg iets dichter te kunnen aanspannen boven de twee plastic horizontale scharnierpinnen. het is niet er om 'teveel' weg te snijden,eventueel ook de rand van het deksel een beetje inkorten. Dan juiste speling instellen door de 4 vijsjes aan te spannen tot er geen speling maar ook geen wrijving is.

alexander,

Bedankt voor de reactie, echter wanneer ik de vijsjes wegvijl, en het "deksel"wegneem, zie ik dat de "deksel" niet op de vijsjes rust, maar op het kunstof van de rotor zelf. Dat wordt wel heel lastig, denk ik, om dat een beetje vlak weg te snijden.
Wat te doen aan de overmatige speling op de rotoras zelf. Volgens mij was het beter geweest om het bovenste lager boven het tandwiel te plaatsen :?:

mvg Marcel

MF002 zei:
Wat te doen aan de overmatige speling op de rotoras zelf. Volgens mij was het beter geweest om het bovenste lager boven het tandwiel te plaatsen :?:

de PiccoZ heeft hetzelfde probleem, zal wel de goedkoopste oplossing zijn geweest, voor die lage prijs moet je een compromis maken natuurlijk :cry:

marcel,

de randen van het dekseltje inkorten kan natuurlijk verder helpen. Hoe dat best te doen? Misschien voorzichtig wegsmelten met de tip van een lichte soldeerbout en afwerken met een scherp mes? Ofwel met een Dremel met slijpschijfje of frees.

Alexander

Alexander,

Bedankt,we gaan het proberen.
Heb je enig idee of er nog een 2e versie van de Piccoz komt (verbeterde versie).

Mvg Marcel

Mijn piccoz was de laatste tijd ook alleen maar aan t pirroetteren..

Niks te zien aan de staartprop wbt haarscheurtjes oid.
Tot mijn verbazing zat de staartrotortje los op de as,
ik kon m er zonder moeiter gewoon er van af pakken.
Het plastic op t asje was iets gescheurd.

Ok, voor mij ook tijd voor de reserve staartprop dus.

Dit is wel een erg zwak punt van de piccoz, in V2 wat aan doen alexander?

Inderdaad Niek,
het lijkt wel of de staartrotor van een andere plastiksoort is gemaakt. Het plastik van de hoofdrotor is veel soepeler en taaier, dit is nagenoeg onverwoestbaar.
Dus je zou zeggen: Silverlit maak die staartrotor van hetzelfde plastik als de hoofdrotor :wink:

Ik kwam op een duitse site iets opmerkelijks tegen:

!!! ACHTUNG !!!

Die aktuellen PiccoZ haben einen kleinen Mangel, den wir in Zusammenarbeit mit dem Hersteller SILVELRIT beheben konnten - die folgende PiccoZ Generation hat diesen kleinen Mangel nicht mehr. Jeder PiccoZ wird von uns modifiziert und testgeflogen! Dann wieder verpackt und ausgeliefert - Sie erhalten einen getesten und verbesserten PiccoZ - mit Modifizierung - natürlich mit vollem Garantieumfang. Also bitte nicht erschrecken - Sie erhalten keinen gebrauchten PiccoZ, - die Packung wurde durch uns geöffnet!

Wat zal "diesen kleinen Mangel" zijn, het stekkertje voor het opladen misschien, of de heckrotor :?: :?:

http://www.dtoys.de/product_info.ph...cro-r/c-hubschrauber---silverlit---85615.html

Mvg Marcel

Back