Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
.............................................

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik tijd had begon ik een shopje. Wellicht dat rcvliegshop ze op wil nemen in het assortiment?

Gisteravond het hele topic gelezen :D

Vandaag ook een Picooz gehaald, zat maar 1 reserverotor bij :(
Verder inderdaad een schitterend apparaatje.
Nog een beetje wennen, maar hij is al aardig goed bestuurbaar :D

Ben niet echt thuis is de Engelse vaktermen die Alexander gebruikte voor zijn afsteltips op het andere forum, maar wat is het idee achter dat aandrukken? Het grote "blad" buigt ver naar voren en naar achteren en dat lijkt me zo te horen. Er zit echter ook een klein beetje speling in van links naar rechts (dus punt van de vleugel omhoog en omlaag, 1 a 2mm ofzo)...
Is het idee nu dat je door die pinnetjes aan te drukken laatstgenoemde speling weghaalt?

Hoeveel gewicht hebben jullie eraan hangen? Heb nu alledrie de stikkers erop zitten en dan gaat ie eindelijk redelijk hard naar voren....

Wat je beter kan doen is de stickertjes eraf halen en dan de staart rotor naar je toe,
de staart naar rechts draaien waardoor de staart rotor ook naar beneden blaast.
En zo de Piccoz ook naar voren gaat.

We waren allemaal erg onder de indruk van de AIRWOLF uitvoering van Aaalie (Zie hier in dit draadje)

Voor de mindere goden onder ons kwam ik deze bouwplaat tegen:
airwolf_mini.jpg

Klik hier voor de PDF bouwplaat

Bron: PiccoZ ToolBox

Staan ook nog andere ideeen op
ideas.jpg

Maar ook Mod's zoals
Body Mods:
canard_2.jpg

Rotor Mods
rotor_mods.jpg

Groetjes,
Bas

Ik ben lagertjes en een cf rotoras aan het instaleren. Hopelijk morgen een vliegrapport!
Die 'canard' mod kan ik overigens iedereen aanbevelen, geeft hele mooie voorwaartse vlucht.

Hoi luitjes,

Even iets over mijn Gyrotor. Ik heb hem gekregen middels een actie van Airmailes, dus retourneren is niet mogelijk.
Het geheel werkt, maar ik had steeds het probleem dat na de start de rotor langzamer ging lopen. Ook als ik ergens tegenaan vloog, waar ik erg goed in ben, kon ik de blokkering (gas down) klikken wat ik wilde, maar de motor bleef dan nog lang doorlopen. Dat gaat dan snel stuk.

Ik ben erachtergekomen waarom dat is. Het blijkt dat ik met een vers 9V-blok in de zender (meerdere getest) èn een volle lipo, minder dan twee meter reikwijdte heb. Dus buiten dat bereik gaat de heli naar lager toeren voor een zachte landing en krijgt de ontvanger ook dus niet meer het blokkeersignaal van de zender.
Het bereik is volgens Silverlit max. 15 meter. Uiteraard op diverse plekken gebrobeerd, óók buiten zonder storingen, maar dat scheelt letterlijk geen meter.
Ook de ontvangerantenne die met een boog aan het landingsgestel zit heb ik nu recht naar onder hangen, maar dat geeft geen verschil.

Ervaring mee of wat tips voor mij?

Jochie, alsof alle gyrotors daar last van hebben, nee dus.

Tom, effe lansgkomen in almere, dat zetten we die zender op zijn sterkst.

Mijn gyrotor haalt zonder probleem de andere kant vd zaal. Ongewijzigd.

Niek, dank voor je snelle respons.
Ik heb net de zender gesloopt om alle solderingen te bekijken en alles is brandschoon en goed gesoldeerd. Ook de antenneaansluiting doorgemeten enz.
Is het iets dat ik als instrumentmaker zelf kan doen? Ik zag geen instelpots.
Wat waar en hoe in Almere? Zegt me even niets, sorry.

Waar, alhier. In de buurt van mijn toetsenbord.
Hoe? Lopen, zwemmen of fietsen.?

Ik als electronicus kan je er even mee helpen.
Het gaat om een spoeltje, scherper afstemmen met een veldsterktemetertje.

Instrumentmaker? Interesting; Jij kunt mij ook wel even helpen...

Neem even contact op via pm.

Sohee, dat is er één van de KGB

Binnenkort vertel ik wel wat er gebeurt is, mag ik alsjeblieft eerst even alle gegevens verzamelen?

Maar voor de ongeduldigen: het vliegt uitstekend!

Nu maak je iedereen nieuwsgierig ;)

Ik ga dit weekend denk ik ff op normaal papier die airwolf romp voor de PiccoZ uitprinten, de eerste versie plak ik er met tape rond, dan ff kijken hoe dat vliegt (zal proberen filmpje te maken) en dan als het goed vliegt, het rompje er netjes rond maken.

Back